Hyundai recheama in service 464 automobile i30, produse in Cehia, si Elantra, fabricate in Coreea de Sud – toate vandute in Romania. Scopul actiunii este de a remedia un defect legat de servodirectie, potrivit unui anunt al importatorului, Hyundai Auto Romania.
Sistemul de directie asistata electronic utilizeaza un motor electric amplasat pe coloana de volan pentru a servoasista manevrarea volanului de catre sofer. Soferul poate observa unul dintre urmatoarele simptome: 1. Martor de bord EPS aprins; 2. Actionare greoaie a volanului, spune producatorul auto.
Actiunea de rechemare in service pentru Hyundai i30 si Hyundai Elantra presupune verificarea versiunii de software a unitatii de control a sistemului de servodirectie asistata electronic, urmata de efectuarea unui update de software al unitatii de control sau de inlocuire a ansamblului “Coloana Electrica de Directie”.
Durata aproximativa a interventiei este cuprinsa intre mai putin de 30 de minute si putin peste o ora si jumatate, in functie de operatiunea efectuata.
La fel ca si in cazul altor operatiuni de rechemare in service, remedierea defectului este gratuita, fiind suportata de fabricant.
Pana acum, in 2015, alte rechemari in service, in Romania, au fost facute de Toyota, Bentley, Nissan, Volvo, Mitsubishi, Renault, Opel, Honda, Mercedes-Benz, Opel si Volkswagen. AICI poti vedea toate campaniile de rechemare facute de producatorii auto, pe piata din Romania.