Acasa Dacia Laurens van den Acker: Am creat Kwid ca pe un „mini Duster”. Carlos Ghosn: Nu as vedea aceasta masina in Europa

Laurens van den Acker: Am creat Kwid ca pe un „mini Duster”. Carlos Ghosn: Nu as vedea aceasta masina in Europa

de Adrian Mitrea

Renault Kwid (sursa - Renault)

Decizia privind un model Dacia mai mic decat Sandero inca intarzie sa se contureze ferm in cadrul Grupului Renault. Seful de design, Laurens van den Acker, spune ca si-ar dori in gama Dacia inca un model si ca a creat Kwid ca pe un „mini Duster”, iar de cealalta parte Carlos Ghosn, seful gigantului auto, sustine ca nu ar vedea modelul Kwid adus in Europa in vreo forma – reiese din declaratiile celor doi oficiali, facute la Salonul Auto de la Frankfurt (17-27 septembrie).

„Nu s-a luat inca o decizie (privind aducerea Kwid in Europa – n.r.). L-am facut ca pe un mini Duster pentru ca nu exista o asemenea masina in acest segment A. Ne-am facut intrarea in stilul nostru. Daca Duster este un succes, ne-am zis ca poate fi si acesta (Kwid – n.r.). Acum il lansam in India si masina se bucura de presa favorabila. Chiar sper sa-l putem aduce in Europa, dar inca nu s-a luat decizia, asa ca nu pot sa promit”, a declarat Laurens van den Acker, pentru 0-100.ro.

In celalalt capat al salii de evenimente in care au loc discutiile cu jurnalisti din toata lumea, Carlos Ghosn pare sa stie deja care e decizia.

„Am lansat Kwid in India. E o masina indiana, o masina africana, poate si o masina sud-americana. Dar nu cred ca as vedea aceasta masina in Europa, spre exemplu. Platforma pe care am facut-o nu e gandita sa respecte cerintele si standardele europene. Nu spun ca acestea ar fi imposibil de atins, spun doar ca modificarile ar transforma platforma atat de mult incat avantajul de a avea o platforma e pus sub semnul intrebarii”, a declarat Ghosn, in discutiile cu jurnalistii.

Aceste declaratii arata ca ideea lansarii unui model Dacia in clasa A nu este moarta si ingropata, dar nici ca strategia este clara. Este limpede ca oamenii ce formeaza comunitatea de designeri din cadrul Grupului Renault isi doreste mai mult un omolog al Renault Kwid in gama Dacia decat isi doreste Carlos Ghosn. Si poate nu e vorba doar de dorinta, ci pur si simplu de libertatea mentala de a crede intr-o „Dacia mini”, un Lastun al anilor 2020.

„Mi-ar placea ca Dacia sa aiba mai multe modele. Consider ca acum sunt putine. In lumea mea perfecta, ca designer, mi-ar placea ca Dacia sa aiba inca un model in gama”, a spus Laurens van den Acker pentru 0-100.ro.

Intrebat daca doar atat, doar un singur model in plus in gama Dacia, designerul a raspuns zambind: „Sa incepem cu macar inca un model”.

In trecut s-a vorbit si despre un sedan mai mare decat Logan. Daca a fost sau nu o speculatie, Laurens van den Acker face lumina, la cativa ani distanta: „Cred ca a fost o speculatie. Cand am de identificat noi directii pentru Dacia, este meseria mea sa iau in calcul toate optiunile. Pe masura ce te duci mai sus cu dimensiunile, cresc atat costurile, cat si oferta concurentei. Deci ai mai multe alternative. Cred ca Dacia e intr-o pozitie buna pe piata acum si vrem sa facem in asa fel incat sa o consolidam”.

Gama Dacia va suferi, cel mai probabil, o restructurare odata cu noua generatie de modele. Grupul Renault analizeaza rezultatele gamei de automobile de familie – Logan MCV, Lodgy si Dokker – si la final de generatie va lua decizia sa le continue cu o noua generatie sau nu.

„Pentru urmatoarea generatie de modele trebuie sa ne intrebam care sunt eficiente, care isi ating obiectivele. Acum, in loc de vechiul Logan MCV avem si Logan break, si Lodgy si Dokker”, a spus Laurens van den Acker.

Desi impresia generala este ca Lodgy are cifre de vanzari slabe, sub asteptari, de fapt Grupul Renault este multumit de rezultate. Seful de design explica: „Cred ca se descurca bine. Am fost un pic rasfatati de rezultatele gamei Dacia. Am avut mereu asteptari mici, iar rezultatele au fost mereu fabuloase. Lodgy se descurca bine, dar nu cu mult peste asteptari. Si cand nu avem aceleasi rezultate uimitoare cu toate masinile, ne intrebam ce e in neregula. Dar in fapt Lodgy are cifre bune, conforme cu asteptarile”.

Laurens van den Acker opune modelele Lodgy si Duster. Prima este o masina rationala, iar cea de-a doua una din sfera emotionala, genul de automobil pe care chiar ti-l doresti. Despre latura emotionala a lui Duster am scris AICI, in articolul dedicat primelor indicii despre a doua generatie.

„Duster ataca partea emotionala, Lodgy partea rationala. Cred ca Lodgy e o masina care pe hartie arata bine, indeplineste toate cerintele”, a explicat designerul.

In Europa s-au vandut circa 128.000 Dacia Duster in 2014, in timp ce Dacia Lodgy a fost livrata in 21.000 exemplare.

citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Frankfurt 2015

Renault Kwid (sursa - Renault)

Lasa un comentariu