A doua generatie a Dacia Duster se afla in dezvoltare in Romania, iar Centrul de Design Renault din Bucuresti lucreaza intens la proiect, acesta fiind realizat 100% in Romania, a declarat pentru 0-100.ro Laurens van den Acker, seful de design al Grupului Renault. „Masina s-a intors acasa”, a spus designerul, adaugand ca interiorul noului Duster va fi de referinta pentru toata gama Dacia, nu cum se intampla in prezent, cand Duster a avut nevoie de un facelift consistent pentru a beneficia de cel mai nou design si cele mai noi tehnologii disponibile pe gama Dacia.
„La Duster cred ca cele mai mari imbunatatiri trebuie sa se intample in interior. Ecranul Media Nav e prea jos, materialele pot fi un pic mai bune, scaunele pot fi imbunatatite”, a spus Laurens van den Acker. „Vrem sa pastram toate atuurile modelului si sa imbunatatim tot ce e a fost criticat”, a adaugat el.
La fel ca si pentru alte modele Dacia si Renault, toate centrele de design ale Grupului au concurat pentru a da versiunea care sa primeasca girul de a intra in productie.
„Proiectul pentru noul Duster nu este complet finalizat. (…) In prezent proiectul este in Romania, unde il vom rafina pana in ultimele faze. Deci sunt vesti bune. Consider ca masina a ajuns acasa. Si am o noua scuza sa mai vin prin Bucuresti din cand in cand. Bucuresti se schimba uimitor. Tin minte ca era multi caini, acum nu mai sunt. Centrul vechi e superb, sunt multe locuri in care sa-si petreci timpul. (…) Vin o data sau de doua ori pe an”, a spus designerul.
Potrivit acestuia, Duster a depasit asteptarile tuturor, iar acum Grupul Renault trebuie sa tina cont de aceasta realitate.
„Duster este simbolul marcii Dacia. Pentru cei mai multi oameni, la inceput, Dacia era doar o marca low-cost, dar cred ca Duster a schimbat aceasta perspectiva. Duster a transformat Dacia intr-o marca pe care vrei sa o cumperi, ti-o doresti. (…) Oamenii cumpara masina si apoi pun multe optiuni pe ea. Cred ca se gandesc ca masina e atat de accesibila incat merita sa investeasca in imbunatatiri”, a spus van den Acker.
Totodata, clientela de Duster a adus oameni noi in sanul marcii Dacia, clienti cu posibilitati financiare mai ridicate.
„Noi ne-am gandit sa facem Duster pentru oameni cu buget mai limitat, dar am descoperit ca versiunile cele mai cumparate sunt de fapt cele de top. Acest lucru arata ca la urmatoarea generatie Duster putem sa oferim mai multe optiuni, mai multe accesorii si mai multe posibilitati de modificare”, a declarat designerul.
Daca pana acum Duster a fost mereu cu un pas in urma din punctul de vedere al designului si al tehnologiilor, a doua generatie va marca o rocada. Duster va fi modelul care va da tonul intregii game Dacia, nu Logan.
„Duster este cel mai bine vandut model al Grupului si cred ca merita propriul design interior. Il vom face special pentru Duster si va reprezenta referinta. Acel interior poate migra la viitorul Sandero sau Logan, dar va pastra o nota mare de individualitate si va fi punctul de referinta al marcii in termeni de design interior. Cum Espace este acum pentru Renault referinta, iar de acolo interiorul a fost preluat si adaptat la Talisman si Megane, cam acelasi lucru imi doresc sa facem si la Dacia”, a explicat Laurens van den Acker.
El a marturisit ca gratie comunitatilor de pasionati Duster a tras foarte mult in sus imaginea marcii Dacia si a creat un halou de atractivitate pentru brand.
„Cand am vazut acea poza cu un Duster care tracta un Macan eram la birou. A fost senzational!”, a povestit designerul.
Grupul Renault vinde peste 20 de modele pe plan mondial, iar in 2014 cel mai vandut a fost Duster, care s-a apropiat de 400.000 de unitati.
citeste AICI toate stirile legate de Salonul Auto de la Frankfurt 2015
Corespondenta de la Frankfurt.