Acasa Hyundai Hyundai evita folosirea platformelor tehnice comune deoarece exista riscul de a transfera probleme de la o masina la alta

Hyundai evita folosirea platformelor tehnice comune deoarece exista riscul de a transfera probleme de la o masina la alta

de Adrian Mitrea

Hyundai Tucson (sursa - Hyundai)

Hyundai nu credea foarte tare in ideea de platforma tehnica pentru mai multe automobile deoarece exista riscul de a transfera probleme de la o masina la alta, iar progresul nu poate fi pus foarte bine in valoare, a declarat pentru 0-100.ro Martin Bott, inginer senior pentru testare si dezvoltare in cadrul Hyundai Europe.

“Platforma pentru noul Hyundai Tucson este noua si nu se mai regaseste pe niciun alt model Hyundai. (…) Sansele sa o folosim si pentru alta masina Hyundai sunt mici, deoarece noi nu credem prea mult in ideea de platforma din care sa se desprinda zeci de modele. Chiar daca am produce mai ieftin astfel, preferam varianta un pic mai scumpa in care fiecare masina are platforma ei. In acest mod putem diferentia foarte clar masinile intre ele, generatiile intre ele, si evitam eventualul transfer de probleme de la o masina la alta sau de la o generatie la alta”, a explicat Bott.

Hyundai imparte insa multe organe mecanice cu sora sud-coreeana Kia, caz in care transferul de tehnologii si platforme este “permis”. Viitoarea generatie Kia Sportage va prelua platforma noului Hyundai Tucson.

Alte companii rivale, precum Volkswagen Group si Renault-Nissan, se lupta sa standardizeze cat mai multe componente ale masinilor si sa le distribuie intre un model si altul utilizand cat mai putine platforme.

Si in ceea ce priveste cutiile de viteze grupul Hyundai-Kia are o politica interesanta, preferand sa-si produca singuri transmisiile, nu sa le ia de la marii furnizori internationali precum Getrag, Aisin sau ZF.

In cazul noului Hyundai Tucson, spre exemplu, toate transmisiile sunt fabricate de Hyundai. Sunt disponibile trei cutii de viteze, una manuala cu sase trepte, una automata cu convertizor de cuplu si sase trepte si una DCT cu dublu ambreiaj si sapte trepte – toate produse de intern de Hyundai.

“Cutia de viteze este o componenta importanta a unei masinii si vrem sa o producem noi. La nivel mondial avem si volumul de productie necesar pentru a face productia de transmisii rentabila pentru noi”, a explicat un oficial al marcii.

Grupul Hyundai-Kia este al cincilea mare producator de automobile din lume, iar in 2014 a vandut la nivel mondial 8 milioane de masini, in crestere cu 5,8% fata de 2013.

Lasa un comentariu