Acasa Curiozitati Dacia Logan cu numarul 1.500.000 a ajuns la o clienta din Romania – simbolul triumfului Dacia asupra Renault

Dacia Logan cu numarul 1.500.000 a ajuns la o clienta din Romania – simbolul triumfului Dacia asupra Renault

de Adrian Mitrea

Diana Ileana Serban alaturi de Dacia Logan 1.500.000 (sursa - 0-100.ro)
Diana Ileana Serban alaturi de Dacia Logan 1.500.000 (sursa - 0-100.ro)

Dacia a livrat miercuri, 17 iunie, la Bucuresti, automobilul Dacia Logan cu numarul 1.500.000 unei cliente romance, Diana Ileana Serban – moment aniversar care parea imposibil de realizat la momentul lansarii initiale a modelului, acum mai bine de 10 ani. Aceasta livrare nu este doar un simbol al succesului Logan, cat si un simbol al succesului Dacia in cadrul Grupului Renault si asupra Grupului Renault, dupa cum arata chiar fericita posesoare a masinii aniversare.

Masina anterioara a Dianei Serban era un Renault Clio Symbol din prima generatie, an 2001, cu motor 1.5 dCi Euro 3 de 65 CP. L-a dat la casat si prin programul Rabla si-a cumparat o Dacia Logan noua, cu motor 0.9 TCe. L-a casat din mai multe motive. In primul rand timbrul de mediu costa cam 500 euro, la o valoare pe piata a masinii de circa 2.000 euro. Moment in care casarea devine o varianta mai interesanta decat vanzarea. In al doilea rand, a avut un mic accident care duceau reparatiile masinii in zona de dauna totala, din punct de vedere financiar, al asiguratorului, desi masina era functiona si deplasabila.

De ce si-a cumparat doamna Serban o Dacia si nu un alt Renault?

“Am zis sa incurajez industria romaneasca si acest Logan pe care l-am ales e un inlocuitor perfect pentru vechea mea masina”, a spus clienta, usor magulita de amploarea pe care dealerul Meridian Nord si producatorul Dacia au dat-o evenimentului – cu presa centrala, flori si multumiri de la Jan Ptacek in persoana (directorul Renault Commercial Roumanie – RCR).

Alegerea Dianei Serban este un triumf simbolic al Logan asupra lui Symbol. Un Renault Symbol care din toate motivele din lume nu isi mai avea rostul pe piata din moment ce exista Logan – o masina mai buna, mai accesibila, tinuta insa pe loc din punctul de vedere al imaginii tocmai din cauza existentei lui Symbol. Sa nu uitam ca Logan a devenit Symbol, sub sigla Renault, o data cu trecerea la a doua generatie Logan, respectiv a treia generatie Symbol.

Usor, usor, Renault s-a vazut nevoit sa accepte succesul Dacia si sa inteleaga faptul ca Grupul Renault inseamna tot mai mult Dacia si tot mai putin Renault. Celebrul picnic anual din Franta este dovada simpatiei uriase de care se bucura „amarata” marca romaneasca, aflata acum un deceniu pe culmile falimentului.

Duster este cel mai bine vandut model al Grupului (sub ambele sigle), iar masinile derivate din “platforma Logan” (B0) reprezinta 40% din livrarile mondiale ale colosului auto francez.

Reinnoita la sfarsitul anului 2012, Dacia Logan este produsa in prezent in uzina de la Mioveni, precum si in uzina de la Casablanca, din Maroc.

In 2014 aproape 14.000 de vehicule Logan au fost livrate clientilor romani, ceea ce reprezinta 47% din totalul vanzarilor gamei Dacia. In primele 5 luni din 2015 Logan (si versiunea de caroserie derivata, Logan MCV) a fost cumparat de peste 7.400 de clienti din Romania.

Top 5 piete Dacia Logan

(cumul de la lansare, din septembrie 2004 pana la 31 mai 2015, incluzand si caroseriile derivate care poarta numele Logan – MCV, Pick-Up…)

  • 1. Romania: 513.702 unitati
  • 2. Algeria: 211.784 unitati
  • 3. Franţa: 182.788 unitati
  • 4. Turcia: 130.048 unitati
  • 5. Germania: 120.600
0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments