Autoturisme Polo, Jetta si Beetle comercializate in Romania sunt rechemate in service – primul din cauza airbag-urilor, iar celelalte doua din cauza puntii spate. Totodata, la utilitara Crafter este posibil ca inelul de masa al contragreutatii de pe arborele cardanic sa se desprinda si sa se ajunga inclusiv la ruperea conexiunii dintre arborele cardanic si cutia de viteze.
In ceea ce-l priveste pe Volkswagen Polo, sunt rechemate in service 61 de masini. Fabricantul a constatat ca in unitatea de comanda airbag sa fi fost montat un senzor de acceleratie necorespunzator. Montarea a asa ceva activeaza de regula martorul luminos “airbag” de pe instrumentele de bord. Nu poate fi insa exclusa in totalitate situatia in care se poate produce o declansare nedorita a airbag-urilor, fara vreo avertizare prealabila, noteaza Volkswagen.
Reparatia consta in inlocuirea gratuita a unitatii de comanda pentru airbag-uri, operatiune care dureaza aproximativ o ora.
La 197 unitati Jetta si noul Beetle, cu punte spate rigida (simpla), exista posibilitatea ca, in cazul unei coliziuni cu autovehiculele care circula din spate sau la trecere prea rapida in marsarier peste un obstacol relativ inalt (cum ar fi bordurile inalte), bratele longitudinale ale puntii spate sa se deformeze. Daca nu se sesizeaza aceasta deformare sau predeteriorare, atunci, din cauza slabirii puntii spate, se poate produce ruperea brusca a unui brat longitudinal al puntii spate.
Volkswagen spune ca va verifica gratuit puntea spate cu privire la avarii cauzate de coliziuni – operatie care dureaza aproximativ 30 de minute. Producatorul nu spune insa ce va face pentru ca bratele puntii spate sa nu se deterioreze.
In fine, revenind la utilitara Crafter, daca inelul de masa al contragreutatii de pe arborele cardanic se desprinde si se rupe conexiunea dintre arborele cardanic si cutia de viteze, atunci autovehiculul poate fi puternic avariat in partea inferioara si exista pericol de accident.
„Verificare si lucrarile de reparatie necesare dureaza circa o ora”, spune fabricantul, fara sa detalieze.
Pana acum, in 2015, alte rechemari in service, in Romania, au fost facute de Opel. AICI poti vedea toate campaniile de rechemare facute de producatorii auto, pe piata din Romania.