Piata de masini electrice la nivel european incepe sa arate primele cifre incurajatoare, insa chiar si asa volumele sunt modeste. Pe aceasta piata de nisa a electricelor topul vanzarilor este condus de Nissan Leaf, cu o cota de piata de 26%.
Merita remarcat faptul ca o masina mai mare si mai scumpa, cum e Tesla Model S, reuseste sa obtina un loc pe podium, inaintea unor modele precum BMW i3 sau Volkswagen e-Golf.
- Nissan Leaf, 14.658 unitati (cota de piata 26%)
- Renault Zoe, 11.227 unitati (cota de piata 20%)
- Tesla Model S, 8.734 unitati (cota de piata 15%)
- BMW i3, 5.804 unitati (cota de piata 10%)
- Volkswagen e-Up!, 5,365 unitati (cota de piata 10%)
- Volkswagen e-Golf, 3.328 unitati (cota de piata 6%)
Cu cifre ceva mai mici urmeaza in clasament Renault Kangoo Z.E., smart ForTwo ED si Renault Twizy, iar modelul care a fost un pionier pe piata europeana, Mitsubishi i-MiEV, este departe in clasament, cu vanzari anuale pe 2014 sub 800 unitati.
Ford Focus Electric este nou pe piata si nu a prins un 2014 complet de vanzari, insa chiar si asa au fost inmatriculate circa 250 unitati.
Totodata, Renault Fluence Z.E. si-a facut usor-usor iesirea din piata, fiind inmatriculate circa 60 de unitati in 2014, fata de circa 350 in 2013.
Ramane de vazut ce se va intampla in 2015, cand BMW i3 va fi in primul sau an complet de prezenta pe piata, iar Renault Zoe va intra pe mai multe piete.