Acum cinci-sase ani masinile electrice erau prezentate ca fiind „the next big thing” in industria auto si se vehiculau tinte de vanzari foarte optimiste. De ceva timp incoace insa optimismul nu mai domina segmentul, fiindca vanzarile sunt departe de a fi grozave. Liderul in segment, alianta Renault-Nissan, anunta cu mandrie ca a vandut 200.000 de masini electrice din 2010 si pana in prezent, trei sferturi reprezentand Nissan Leaf, de departe cea mai vanduta masina 100% electrica.
Alianta are 58% din piata masinilor electrice, dar aceste masini au o cota auto nesemnificativa din piata mondiala totala care e de peste 60 milioane masini/an. Asadar, de la final de 2010 si pana in prezent s-au vandut peste 200 de milioane de autoturisme in lume si nici 0,5% nu au fost electrice.
Renault-Nissan a anuntat ca a vandut peste 200.000 de masini 100% electrice in cei patru ani de cand vinde modele precum Nissan Leaf (lansat in toamna lui 2010), Renault Kangoo ZE, Zoe, Twizy si Fluence ZE, lansate in 2011.
De la inceputul anului, alianta a vandut 66,500 vehicule electrice in lume, ceea ce inseamna o crestere de 20% fata de 2013.
Carlos Ghosn spune ca este multumit de reactia clientilor care au cumparat masinile si adauga ca vanzarile sunt clar mai bune in tarile in care infrastructura de incarcare este bine dezvoltata, aceasta fiind cea mai mare piedica.
SUA este piata cea mai buna pentru alianta, mai ales ca exista 750 de puncte de incarcare rapida in prezent si se vor adauga 350 pana la mijloc de 2015. Aceste statii sunt esentiale fiindca bateria se poate incarca in proportie de 80% in decurs de o jumatate de ora.
Din momentul lansarii s-au vandut 148.700 masini Nissan Leaf, dintre care 67.000 au ajuns in SUA, peste 45.000 in Japonia si 31.000 in Europa.
Marca Renault are mai multe vehicule electrice, dar s-au lansat mai tarziu si Europa nu a mers atat de bine cu infrastructura de incarcare, asa ca vanzarile sunt mai mici, totalizand 51.500 in trei ani, esential fiind un contract semnat cu Posta Franceza care a cumparat 5.000 de Kangoo ZE si va mai achizitiona un lot similar.
Cele mai mari piete pentru „electricele” Renault in Europa sunt Franta, Germania si Marea Britanie.