General Motors (GM) a anuntat ca recheama in service alte 8,4 milioane de vehicule, din diverse modele produse intre 1997 si 2014, problema fiind in generqal tot la aprindere, informeaza CNN. De la inceputul anului acesta GM a rechemat 30 de milioane de vehicule, ceea ce inseamna peste 10% din masinile care circula in SUA. Defectele pentru care se face acest recall au dus la moartea a trei oameni si la ranirea a opt persoane.
Inmultirea rechemarilor la GM se explica prin noua politica impusa de Mary Barra, cea care conduce gigantul auto de numai cateva luni. Dupa ce GM a fost acuzata ca a ascuns defecte si ca are o comunicare interna dezastruoasa, care nu scoate in evidenta problemele, compania nu mai vrea sa lase lucrurile la intamplare si a adoptat o politica de “risc zero” fata de potentialele defectiuni.
Cel mai nou recall cuprinde 8,4 milioane de masini produse intre 1997 si 2014, printre modelele afectate numarandu-se Chevrolet Malibu, Cadillac CTS, Pontiac Grand Prix si Buick Rainier.
Este cel mai mare recall anuntat de GM, marea majoritate a masinilor au probleme la aprindere, insa la un numar redus de masini pot fi probleme la cablaje si la centurile de siguranta. Defectele pentru care se face acest recall au dus la moartea a trei oameni si la ranirea a opt persoane.
Problema de baza tine tot de aprindere, la fel ca si in recall-ul de 2,6 milioane de masini de la care a pornit intregul scandal, iar cheile de contact pot, in timpul mersului, sa treaca pe pozitia “off”, dezactivand si aribag-urile, ceea ce poate duce la raniri grave sau moarte in cazul unui impact.
General Motors a ajuns sa recheme in total, in sase luni, un numar record de 30 milioane masini, dintre care 27 milioane in SUA. In SUA sunt 254 de milioane de masini pe sosele, iar anul acesta peste o zecime sunt incluse in recall-uri.
In aceasta piata recall-urile reprezinta ceva obisnuit, 2004 fiind anul cu cele mai multe masini trimise spre verificare in service: 31 milioane unitati, dintre care 11 milioane au fost GM. In acest an recordul intregii industrii va fi depasit de un singur producator.
Se estimeaza ca aceste recall-uri vor costa compania peste doua miliarde dolari.
General Motors a anuntat la inceput de iunie rezultatele unei anchete interne legata de rechemarile facute cu intarziere si care au dus la moartea a cel putin 13 persoane. Compania isi asuma responsabilitatea, 15 oameni vor fi concediati si va fi pregatit un fond de compensare a victimelor. Ancheta arata ca este defectuoasa cultura interna a companiei, in care diversele departamante care ar fi trebuit sa comunice bine intre ele nu au facut acest lucru.