Acasa Evenimente Porsche Road Tour 2014, bucuria revederii

Porsche Road Tour 2014, bucuria revederii

de Adrian Mitrea

Porsche Road Tour 2014 (sursa - Porsche)

Sa conduci un Porsche e intotdeauna o placere, iar de cativa ani incoace, in fiecare primavara-vara, ma simt ca un milionar care se bucura de un nou sezon in care isi scoate masinile la plimbare. De data aceasta as vrea sa va povestesc un pic despre bucuria revederii cu Porsche si mai putin despre masinile propriu-zise.

Mana sus cine a jucat NFS Porsche!

Cred ca acel joc video, cu o grafica remarcabila pentru anii 2000, a lucrat psihicul generatiei mele mai mult decat putea sa o faca orice campanie de PR, de Marketing sau test drive.

Nu stiu cati dintre voi ati avut ulterior ocazia sa conduceti si in viata reala un Porsche, dar va spun cu mana pe inima ca sunetul si chiar comportamentul rutier al acestor masini seamana in realitate foarte mult cu ce experimentam cand eram copil, cu degetele pe o tastatura chinezeasca ieftina, in fata unui monitor CRT de 17 inch, animat de un procesor AMD de 750 Mhz si vreo 512 MB SDRAM.

Inca de pe atunci eram fascinat de echilibrul si sunetul puternic, dar neutru, al modelului Boxster. Nu am apucat nici pana in ziua de azi sa conduc si in realitate un Boxster din anul 2000, insa am condus urmatoarele doua generatii.

Ironia sortii face ca in timp ce Boxster a ajuns la a treia generatie, eu sa fi ramas tot copil, desi ma apropii vertiginos de varsta de 30 de ani. Nu ai cum sa fii altfel decat copil cand ai de-a face cu masini, mai ales cu unele care ti-au devenit dragi din liceu, gratie unui “banal” joc video. Marturisesc ca si NFS 4 a avut un efect puternic asuprea mea, iar BMW Z3 si Mercedes-Benz SLK sunt doua masini care au un loc special in inima mea, de atunci incoace.

Voi, copii ca mine, nu va speriati de ce inseamna un Porsche. Un Boxster din 2000 costa circa 10.000 euro in Germania, ceea ce inseamna ca la sub 15.000 euro cost total, cu taxe si transport, te poti bucura de o decapotabila premium care poate deveni chiar clasica.

Pentru cei care ati ajuns sa castigati mai bine, a doua generatie Boxster se invarte pe la 25.000 euro, iar modelul nou, lansat pe piata in 2013, porneste de la sub 60.000 euro cu TVA la dealerii Porsche.

In masina asta, Boxster, ma urc oricand cu placere. In acest an, la Porsche Road Tour, au venit vreo zece masini de test drive: 911, Boxster, Cayman, Macan si Panamera S e-hybrid.

Inima mea ramane tot la Boxster. Placerea a fost cu atat mai mare cu cat de data aceasta am condus un Boxster galben “Racing”, pret de cativa kilometri. Motor de 2,7 litri si 265 CP, 6 cilindri, boxer, cu transmisie PDK.

E o bucurie a revederii care n-ar fi fost niciodata asa de intensa fara NFS 2000. Si, practic vorbind, din toata gama de sportive Porsche, Boxster mi se pare masina care iti ofera cel mai mult, pentru cei mai putini bani. Doua portbagaje – unul in fata si unul in spate, motorul fiind amplasat central – posibilitatea de a rula decapotat, o pozitie de condus excelenta si o manevrabilitate mai buna decat a lui 911, la viteze mai mici de 170 km/h.

Revenind la comparatia cu milionarul, sunt departe de a fi unul. Poate doar in lei vechi sa par bogat.

Dar cand viteza medie de deplasare este de sub 30 km/h in cadrul sesiunii de condus care se cheama Porsche Road Tour, atunci incepi sa ai timp sa te gandesti. Pe soseaua de centura a Capitalei e accident, motorul sta mai mult la ralanti decat turat, asa ca experienta din acest an la Porsche Road Tour e mult mai apropiata de ceea ce inseamna sa stai intr-un Porsche decat sa conduci unul.

Surpriza de aici vine, insa. E minunat si doar sa stai intr-un Porsche. La volan sau pe locul din dreapta, pe loc sau in miscare…

Sa respiri istorie parfumata cu piele lucrata manual si atinsa de gandurile exuberante ale copilariei… Asta numesc eu o experienta pentru care merita sa traiesti!

Porsche Road Tour 2014 (sursa - Porsche)

Lasa un comentariu