BMW a decis sa construiasca zece modele cu tractiune fata, iar printre acestea se numara BMW Seria 2 Active Tourer care va ajunge in showroom-uri in acest an si inlocuitorul crossover-ului X1, care va fi lansat la o data ulterioara. Dintre cele zece modele, cele mai multe sunt MINI, a declarat Herbert Diess, membru in board-ul de conducere al BMW, raspunzand unei intrebari a 0-100.ro adresata in cadrul conferintei anuale in care sunt anuntate rezultatele financiare (BMW Annual Accounts Conference).
In acest an vor fi lansate 12 modele noi si patru versiuni restilizate, in total, pentru marcile BMW, MINI si Rolls-Royce. Cele mai multe dintre ele au fost deja prezentate publicului si urmeaza sa apara in showroom-uri. Este vorba despre noul BMW M3 Sedan, BMW M4 Coupe, BMW Seria 4 Convertible, BMW Seria 4 Gran Coupe, BMW X3 facelift, BMW X4, BMW Seria 2 Active Tourer, BMW Seria 2 Coupe, BMW i8, noua generatie MINI cu trei usi, Roll-Royce Ghost Series 2, MINI Countryman facelift. Probabile sunt si MINI Paceman facelift si noua generatie MINI Clubman, pe final de an, precum si o versiune cu cinci usi a MINI.
Intrebat de 0-100.ro ce inseamna pentru BMW si MINI noua platforma cu tractiune fata si cate modele pot fi desprinse din ea pentru fiecare marca in parte, Diess a raspuns: „Pe aceasta arhitectura sunt zece modele asupra carora am decis. Cele mai multe dintre ele sunt MINI, dar exista loc pentru creativitate si piata evolueaza interesant. Arhitecturile noastre se intrepatrund, cand vorbim de tractiune fata si propulsie (asa-zisa tractiune spate – n.r.), asa ca putem raspunde rapid la cererile pietei. Pentru marca BMW am tractiune fata pe Seria 2 Active Tourer, succesorul lui X1 va fi tot pe platforma cu tractiune fata si mai sunt unele modele asupra carora va trebui sa decidem.”
In presa au aparut de curand speculatii ca MINI Coupe, MINI Roadster si MINI Paceman ar putea sa nu mai aiba un inlocuitor atunci cand va veni vremea unei noi generatii, iar despre aceste modele Peter Schwarzenbauer, membru in board-ul de conducere BMW, a spus: „Sunt modele tipice pentru marca MINI si au facut destule marca. Momentan nu stim ce se ca intampla cu aceste modele in viitor”.
El a subliniat insa ca „exista discutii interne intense” despre expansiunea gamei MINI, fara a preciza din cate modele ar fi ideal sa fie compusa gama MINI.
„Exista o discutie la nivel intern, in acest moment, despre acest lucru. Noua arhitectura ne da mai multa flexibilitate si putem face masini de la 3,80 m lungime la 4,50 m. Sunt o multime de noi posibilitati si va pot spune ca avem mai multe idei decate vom putea realiza in final. Desigur, trebuie sa vedem cum vom construi gama si cum vom da fiecarui model o identitate aparte”, a explicat Schwarzenbauer.
Noul MINI cu trei usi, cel mai scurt al gamei MINI, are o lungime de 3.821 mm, iar conceptul care anunta noul MINI Clubman are 4.221 mm lungime. Asta inseamna ca nu va exista un MINI mai mic decat cel cu trei usi tocmai lansat si, totodata, ca exista loc si pentru modele mai lungi decat viitorul Clubman. „Privilegiul” de a fi cel mai lung MINI s-ar putea sa-i revina viitoarei generatii Countryman (4.097 mm lungime in prezent). Pentru a avea o comparatie mai clara in minte, retineti ca actualul BMW X1 are 4.477 mm lungime.
Grupul BMW a anuntat ca a avut un profit net de 5,340 miliarde Euro anul trecut, in crestere cu 4,5% fata de 2012 (5,111 miliarde euro). La nivel de Grup vanzarile de automobile au crescut cu 6,4% in anul fiscal trecut, de la 1,845 milioane unitati la 1,963 milioane unitati.
Luate pe marci, vanzarile BMW au crescut cu 7,5% (de la 1,540 milioane masini la nivelul record de 1,655 milioane unitati), livrarile de automobile MINI au atins si ele un maxim istoric (305.030 unitati, in crestere cu 1,2%, de la 301.526 masini), iar numarul de masini de lux Rolls-Royce comercializate anul trecut a fost de 3.630 unitati (+1,5%, de la 3.575 masini in 2012). Si vanzarile de motociclete BMW au crescut (+8,3%, la 115.215 unitati).
Corespondenta de la Munchen, Germania.