Ferrari se arata multumita de cum decurge planul prin care incearca sa-si pastreze exclusivitatea, producand intentionat tot mai putine masini de la an la an. In 2013 livrarile de masini au scazut cu 5%, insa veniturile au crescut cu 5%, spre un nivel record de 2,3 miliarde Euro. „E usor de zis, dar greu de facut, sa produci mai putine masini, dar sa faci mai multi bani„, spune Luca di Montezemolo, sef al marcii italiene.
Ferrari a livrat cu 5% mai putine masini in 2013, scazand in mod intentionat productia pentru a pastra exclusivitatea marcii. In aceste conditii, in SUA, piata unde vanzarile au trecut de 2.000 de unitati anul trecut, super-bogatii asteapta si peste doi ani pentru o masina.
Ferrari livrase in 2012 un numar record de peste 7.000 de masini, insa a decis sa nu mai creasca ci, din contra, sa reduca productia de la an la an. Brand-uri precum Bentley sau Maserati au planuri clare de a depasi 10.000 de unitati si vor lansa SUV-uri, insa nu si Ferrari.
„Exclusivitatea este pentru mine lucrul cel mai important. Calitatea vanzarilor este mult mai importanta decat cantitatea”, spune Di Montezemolo, care subliniaza ca nu e deloc usor sa produci mai putine masini, dar sa cresti veniturile. Si in 2014 Ferrari vrea sa reduca productia si probabil ca asta va insemna volume cu 300-350 de unitati mai mici.
Veniturile au urcat cu 5%, spre un record de 2,3 miliarde Euro, iar profitul net a avansat cu 5%, spre 246 milioane Euro.
SUA fost cea mai mare piata, cu peste 2.035 masini livrate, in China Hong Kong si Taiwan s-a ajuns la 700 de masini, in Marea Britanie la 677, iar in Germania la 652. Italia a devenit o piata neinsemnata pentru Ferrari, cu doar 205 masini livrate, adica 3% din total.
„Vreau ca Ferrari sa ramana o marca exclusivista si vreau sa mentin valoarea de piata a masinilor rulate. Este un lucru foarte important pentru mine, iar Patek Philippe si Hermes sunt pentru mine repere esentiale”, a mai spus seful Ferrari.