Acasa Media Un audit confirma ca ADAC a falsificat rezultatele unui concurs auto. Seful Asociatiei a demisionat, iar trei marci germane renunta la premii

Un audit confirma ca ADAC a falsificat rezultatele unui concurs auto. Seful Asociatiei a demisionat, iar trei marci germane renunta la premii

de Vlad Barza

Volkswagen Golf GTI adidas (sursa - Volkswagen)

Un audit al Deloitte a confirmat faptul ca ADAC a falsificat rezultatele unui concurs auto care a fost castigat de Volkswagen Golf, care a primit in realitate de zece ori mai putine voturi decat s-a anuntat. Volkswagen a castigat pe merit, insa a decis – la fel ca si BMW si Mercedes-Benz – sa returneze premiile, iar seful Asociatiei si-a anuntat demisia, nedorind sa fie considerat ca singur responsabil pentru scandal, scrie Deutsche Welle. Vor fi analizate toate premiile oferite de ADAC in ultimii noua ani, banuindu-se ca au mai fost si alte probleme.

In Ianuarie presa germana a scris ca ADAC a manipulat rezultatele pentru sondajul „masina preferata a germanilor in 2013(premiul Gelben Engel). Auditul Deloitte a aratat ca, desi Golf a primit cele mai multe voturi in acest concurs, considerat „Oscarul Auto al Germaniei”, numarul real de voturi a fost de circa 3.200 si nu 34.300 cum se anuntase.

Desi clasamentul primelor pozitii nu a fost trunchiat, auditul a aratat ca in partea inferioara a ierarhiei s-a „umblat” si la clasament, lucru extrem de grav pentru un club auto puternic care se mandreste cu 18 milioane de membri si cu deosebita influenta.

Rezultatele auditului au determinat Mercedes-Benz, Volkswagen si BMW sa returneze premiile prmite de la ADAC, iar Mercedes-Benz a fost cea mai vehementa marca, spunand ca renunta la toate premiile primite pana acum de la clubul auto. Mai mult, Deloitte va analiza modul in care s-au acordat toate premiile ADAC in ultimii noua ani fiindca se banuieste ca neregulile s-au tot repetat.

Interesant este daca va fi analizata si celebra rasturnare a Logan-ului la testul elanului in 2005, episodul fiind unul foarte controversat chiar si in presa germana.

Desi Duminica presedintele ADAC, Peter Meyer, spunea ca in tot scandalul solutia nu este sa dea bir cu fugitii, Luni, 10 Februarie, a anuntat ca isi da demisia fiindca nu mai vrea sa fie considerat unic responsabil pentru greselile facute de diversi directori care conduc operatiunile de zi cu zi ale clubului.

ADAC a anuntat ca acest scandal nu a afectat doar clubul, ci si familia luiMeyer. In plus, pentru a incerca rezolvarea situatiei, ADAC a convocat prima adunare extraordinara din 1948 incoace.

20 comentarii

bancher 11 februarie 2014 - 11:12

Volkswagen Golf oricum este cea mai populara masina de la nemti. Nu avea nevoie de falsificarea ADAC sa iasa pe locul I. Cu sau fara voturi bagate din burta, tot castiga. La fel si Mercedes si BMW, sunt foarte populare in Germania, si-au castgat locurile pe merit pe podium.
Ce a facut Adac-ul, imi intareste convingerea ca, atunci cand e vorba de profit, nici nemtii nu mai sunt ce au fost.

Reply
Tractoristu 11 februarie 2014 - 11:52

Multumim pentru raspandirea cetii. Ce ne spui tu au spus si ei in articol cam cu aceleasi cuvinte. Dar nu e asta ideea.

Reply
cum?! 11 februarie 2014 - 12:06

popularitatea are legatura cu reclama .
Adica ADAC spune Golf e mai bun decat Logan .
( comparatia e fortata in sensul in care la cateva aspecte Golf-ul e superior tinand cont ca se bate cu tehnologia Renault de acum 10-20 de ani)

VW banii inapoi !

Reply
cum?! 11 februarie 2014 - 11:46

masinile nemtesti sunt niste masini la fel ca restul.
si-au cred in timp print reclama si finantari de presea sau diverse organisme ideea ca ar fi peste alti…
aiureli , mai ales in contextul globalizarii in care piesele sunt impartite de diverse platforme inter-marci…

ADAC arata cinstea si corectitudinea germana
Iar praful in ochi aruncat de VW BMW si Mercedes care finanteaza ADAC prin renuntarea la premii e o incercare hilara de a
nu-si pata imaginea de corupti si hoti pe care aflarea devarului le-a descoperit-o.

Reply
M&Ms 11 februarie 2014 - 12:29

La fel ca celelalte?
Se vede ca nu ai masina si vorbesti din auzite

Reply
cum?! 11 februarie 2014 - 14:00

LOL

Exemplu elecvent :
Logan testul elanului a fost dubios realizat …
la A Klasse a fost pe bune si masina se dadea peste cap …

Reply
Jurnal Auto 11 februarie 2014 - 11:47

Se cunoaște obsesia celor de la Volkswagen AG de a ajunge numărul 1 mondial și folosesc orice metodă. Nu am ratat niciun număr Auto Bild în ultimii 4 ani și o singură dată a pierdut VW în testele comparative, fiind învins de noua Mazda CX-5. Mai mult, în cadrul unui scandal în care se apărau, cei de la Auto Bild s-au scăpat și au scris în editorial ”până și noi care avem o relație foarte specială cu cei de la VW…”. Și ceva extra : când a fost testată Dacia Duster facelift, i s-a reproșat poziționarea prea joasă a sistemului de navigație fiind depunctată pentru asta. Vreo două numere mai târziu, VW Touran câștiga la mustață (ca de obicei) comparativul împotriva noului Opel Zafira Tourer, Renault Scenic, Ford C-Max și Kia Carens. Era lăudată ergonomia interioară fără cusur a lui Touran, deși sistemul de navigație era poziționat mai jos decât la Duster! Și mai știu cazuri de astea pro-VW.

Reply
Klaus_CT 11 februarie 2014 - 12:17

Sa vezi ce inventive sunt motivatiile prin care Auto Bild au scos VW Polo castigator in fata Ford Fiesta. In testul lor Fiesta a batut mar Polo, insa a pierdut per total intrucat la VW "interiorul este generos si excelent organizat, iar valoarea de revanzare este cea mai buna din comparativ.". Tare, nu? Fiesta, dupa afirmatiile lor, are cel mai bun tren de rulare, cel mai performant motor, cel mai redus consum de combustibil. Auto Bild considera ca Fiesta este etalon al clasei mici, fiind si cu 1800 de euro mai ieftin ca Polo dotat similar, are un confort excelent. Dupa afirmatiile Auto Bild "doar doua capitole din cele sase ale comparativului ii pun probleme (Fiestei), si acest lucru se datoreaza ofertei de spatiu mai mici decat a rivalului Polo si valorii de revanzare mai scazute.".
Exemplul de mai sus este doar unul dintre sutele de teste in care VW iese castigator prin orice motivatii penibile. Si mai dragut este cand castiga in fata Mercedes sau BMW….

Reply
Jurnal Auto 11 februarie 2014 - 12:52

Subscriu la tot ce ai spus. Iar valoarea lor mai mare la revânzare e dată și de aceste teste în care tot ies câștigători. Fazele în care VW câștigă în fața Mercedes sau BMW sunt de-a dreptul penibile, cele două mărci având categorii de clienți total diferite. Cam același lucru se aplică și pentru Skoda. Când a apărut Mondeo Mk4, l-a bătut pe Passat în mai toate publicațiile. Doar în Auto Bild, Passat-ul continua să câștige la pas orice. Mai era o fază cu Amarok care i-a învins pe Nissan Navara și Ford Ranger parcă. De fiecare dată când motorul diesel al altei mărci era zgomotos, se tot insista în articol pe tema asta. Ei bine, motorul lui Amarok e și el zgomotos, dar au precizat asta doar undeva într-un colț, sub o poză, scris foarte mic.

Reply
STEFAN 13 februarie 2014 - 00:10

Auto Bild este revista finantata de VAG … PUNCT

Reply
Klaus_CT 11 februarie 2014 - 11:50

Am si eu o intrebare, cum de firmele de audit, printre care si Deloitte, s-au prins de abia in 2014 ca Adac a falsificat aceste premii?
O companie ca ADAC efectueaza un audit cel putin o data pe an, iar firma auditoare este mereu una de top. Trag concluzia ca aceste audituri sunt factute de forma, iar rezultatele lor sunt neconcludente.
Apreciez pozitiv faptul ca ca Mercedes si BMW au renuntat la toate premiile acordate de catre Adac. Mentionez doar MB si BMW intrucat VW a decis sa returneze aceste premii doar dupa izbucnirea scandalului, iar in decursul timpului a beneficiat de reclama din partea Adac in mod constant. Pana si testele pentru anvelope si performantele lor au fost in multe cazuri efectuate utilizand un VW Golf. Sa nu ne spuna acum VW ca sunt socati de cele intamplate, de parca habar nu aveau. si din cauza acestui soc au decis returnarea premiilor…
Ii astept si pe Auto Bild sa relateze despre acest scandal, caci pana acum intreaga presa auto a vuit, mai putin publicatiile de casa ale VW.

Reply
cum?! 11 februarie 2014 - 12:00

am si eu 2 intrebari
ADAC a inselat pe cei care au cumparat VW BMW sau Mercedes cand le-a premita sustinad ca ar fi peste modele de la firme concurente ?
VW BMw si Mercedes daca tot au renuntat la premii inapoiaza si banii celor care le-au platit pe baza informatiilor falsificate ?

Reply
Stefan 11 februarie 2014 - 15:48

Inainte de a ti se raspunde la intrebari, raspunde tu la urmatoarea:
Ai cumparat un VW/BMW/Mercedes nou, din Germania, ca urmare a acestor informatii falsificate?

Reply
sss 12 februarie 2014 - 10:36

nu trebuie sa raspund nimic.
E vorba de principii moralitate si cinste…
VW BMW si Mercedes trebuie sa raspunda.

Reply
Sektor 11 februarie 2014 - 12:03

Pana acum ADAC nu facea audit extern, avea doar audit intern. Acum, de cand cu scandalul, au declarat ca vor trece numai pe audit extern. Dumnezeu stie cate manarii si topuri aiurea au facut baietii "din greseala". Jenant….

Reply
Andrei 11 februarie 2014 - 12:10

Pentru mine lucrul nemtesc a ajuns sa fie doar o pacaleala, nu mai exista de mult timp asa ceva. Ti se vinde doar un mit in general, prin aceasta expresie. Nu ma refer doar la automobile, ma refer cam la orice. Am luat o cafetiera Bosch, 150 ron cu un plastic execrabil si atat de subtire ca mi-e frica sa o folosesc, folosesc tot una no name veche care inca mai merge dar este precum otelul comparativ cu Bosch. Nu mai vorbesc de bormashina, Bosch nici nu se compara cu Makita sau Hitachi pe acelasi palier de pret (sun fan bricolage). Etc etc….

Reply
M&Ms 11 februarie 2014 - 12:33

Problema nu e a VW, BMW, sau Mercedes. Ele au castigat pe merit ca dovada ca nu s-a modificat clasamentul.
ADAC are o problema ca din 18.000.000 de membri au votat doar un numar infim. Adica pe ADAC nu-i prea baga multa lume in seama. Si cand se intampla asta practic nu mai contezi.

Reply
cum?! 11 februarie 2014 - 14:12

VW BMW si Mercedes dau bani ADAC ?
ca daca dau atunci problema e si a producatorilor.

Reply
Stefan 11 februarie 2014 - 15:40

De acord, e suficient sa citest articolul ca sa realizezi ca problema majora se afla in curtea ADAC.

Reply
sss 12 februarie 2014 - 10:40

problema majora e frauda de proportii pe care nemtii au elaborat-o.

Reply

Lasa un comentariu