Dupa ani de discutii si speculatii, Renault si partenerul local Dongfeng au primit de la guvernul chinez aprobarea de a crea un joint-venture in care se vor investi 1,3 miliarde dolari. Renault are o prezenta mai mult decat timida in China, cu vanzari anuale de sub 40.000 de masini pe o piata de 15 milioane unitati, insa intrarea deschide perspective interesante si pentru Duster. Pentru inceput se va produce insa Koleos, iar apoi s-ar putea face electrice si hibride.
Dongfeng este al doilea mare producator auto chinez, dupa SAIC, avand o productie de 3 milioane automobile/an sub brandul propriu dar si in colaborare cu Honda, Nissan si PSA Peugeot-Citroen. In China un producator strain nu poate intra de unul singur, ci e obligat prin lege sa faca o companie mixta cu un partener local, strategia fiind criticata in Occident fiindca le da chinezilor posibilitatea de a pune mana pe tehnologie si a o folosi apoi pe cont propriu.
Intelegerea prevede crearea companiei mixte Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) in care cele doua parti vor investi in mod egal suma totala de 1,3 miliarde dolari pentru constructia unei uzine care sa faca 150.000 masini/an, dar si motoare.
Nu se stie cand va incepe productia, insa primul model va fi se pare SUV-ul Koleos, urmand apoi sa fie produse si vehicule ecologice, fiind inca prea devreme sa se precizeze daca e vorba de hibride sau de electrice.
Renault este singurul dintre cei mai mari zece constructori auto mondiali care nu produce masini in China, iar vanzarile in cea mai populata tara sunt dezamagitoare: 37.000 de masini in 2012 pe o piata de 15 milioane (ceea ce inseama cam 0,2%).
Dongfeng este detinut de stat si are parteneriate cu marci japoneze precum Honda si Nissan, dar problema este ca in China sentimentele anti-nipone sunt puternice, iar grupul auto se orienteaza spre marci europene care au imagine buna. Dongfeng are resurse financiare solide si s-a scris ca vrea sa preia o participatie la PSA Peugeot-Citroen, intentie criticata in Franta.
Acordul Dongfeng-Renault deschide o perspectiva interesanta, si anume ca Duster sa fie si el asamblat in cea mai mare piata auto mondiala. Daca se va concretiza, volumele ar putea fi importante, insa lucrul nu se va intampla prea curand.