Acasa Design Diferentele de design intre masinile Hyundai si Kia vor fi mai mari in cativa ani

Diferentele de design intre masinile Hyundai si Kia vor fi mai mari in cativa ani

de Vlad Barza

Peter Schreyer (sursa - Kia)

Peter Schreyer, fost designer la Audi, si actual director de design pentru Hyundai si Kia spune ca in doi – trei ani vrea ca numarul de diferente de design intre cele doua marci sa creasca, iar marcile sa aiba directii distincte la acest capitol, scrie revista britanica Autocar. Schreyer, care a preluat pozitia de sef de design al Hyundai in ianuarie, a lasat de inteles ca schimbarile vor fi mai pronuntate la aceasta marca.

In industria auto multe marci au in comun partea de inginerie si de mecanica, se construiesc pe aceeasi platforma modele ale unor marci diferite, totul in dorinta reducerii costurilor de productie. Totusi, la partea de design trebuie sa se pastreze o serie de diferente,  pentru ca altfel toate modelele ar fi copii la care doar sigla difera.

Cele doua marci aliate „trebuie sa fie separate mai mult, iar gama de modele se va largi”, a spus Schreyer, dand ca exemplu diferentele dintre Volkswagen Golf si Audi A3 care au preturi diferite si se adreseaza unor clientele diferite.

„Avem nevoie si de diferente la partea de continut”, a spus el, referindu-se la faptul ca cele doua marci trebuie sa fie diferite si la partea de dotari si functionalitate „Kia merge intr-o directie sigura, deci de ce am schimba-o”, a mai spus el, spunand insa ca Hyundai se va schimba.

Limbajul de design “fluidic sculpture” (sculptura fluida) al Hyundai va evolua si se va schimba in ceea ce priveste suprafatele masinii, insa nu si la proportii, a explicat designerul care a spus ca vor fi mentinute partile bune, cum ar fi calitatea si elementele din designul al partii frontale.

Peter Schreyer a avut un rol esential in crearea Audi TT, iar in 2006 a fost atras la Kia unde si-a pus amprenta pe designul intregii game.

Grupul Hyundai-Kia a vandut anul trecut 7,12 milioane de vehicule si obiectivul este, pe langa cresterea totala a vanzarilor, lansarea unor modele care sa poata concura cu marcile germane premium.

Hyundai a preluat Kia in 1998, iar de atunci vanzarile acesteia din urma au urcat enorm in SUA si Europa, Kia fiind ani la rand brandul cu cele mai mari cresteri ale vanzarilor pe “batranul continent”. Pe plan mondial obiectivul este 7,41 milioane unitati in 2013.

Lasa un comentariu