Toyota recheama in service masini Yaris si VersoS din Romania pentru posibile probleme la calculatorul care gestioneaza directia asistata electric, Honda recheama modele CR-V si Steam pentru inlocuirea modului de umflare a airba-ului pentru pasagerul din dreapta, iar Nissan a decis sa inlocuiasca pompa de frana la unele masini Micra comercializate in tara.
In cazul Toyota sunt rechemate 105 automobile Yaris (produse in Franta in 2010 si 2011) si VersoS (produse in Japonia in 2011).
„In interiorul calculatorului ce gestioneaza sistemului de directie asistata electric exista un releu prin intermediul caruia este alimentat cu tensiune un motor electric. Din cauza condensului se poate produce un scurt circuit in interiorul releului, ceea ce duce la suspendarea asistentei electrice a directiei, aprinderea unui martor luminos in bord, iar un sunet al unui buzzer se va auzi. Suspendarea asistentei electrice a directie conduce la marirea efortului de rotire a volanului”, spune Toyota, in scrisorile de rechemare transmise clientilor din Romania.
In cazul Honda, sunt rechemate 19 unitati CR-V mai vechi (2002-2203) si o unitate Steam (2001).
„La anumite vehicule, in interiorul modulului de umflare al airbag-ului din partea pasagerului, se poate produce o presiune interna excesiva. Daca un airbag cu aceasta problema se declanseaza, presiunea interna prea mare a modulului de umflare poate cauza o rupere in momentul umflarii. In cazul ruperii modulului de umflare, particule de metal ar putea sari spre parbrizul masinii sau in partea de jos spre picioarele pasagerului din fata, fapt care ar putea cauza diverse prejudicii ocupantilor in fata”, potrivit Honda.
Mai mult decat atat, au exista si probleme cu depozitarea modulelor.
„In anumite conditii de fabricatie, modulul de umflare al airbagului pasagerului din fata a fost fabricat cu o presiune de incarcare prea mica, La acea data sistemul de declansare automata nu a fost activat intr-un mod corespunzator si piesele gresite au fost trecute incorect in procesul de asamblare. In plus, in fabrica unde au fost create modulele de umflare, din cauza unor conditii gresite de depozitare, acestea au atras umezeala. Daca densitatea gazului din modulul de umflare a atras umezeala, suprafata modulului a crescut si implicit presiunea de ardere a crescut. Cand acest airbag se declanseaza, presiunea din modulul de umflare creste excesiv si poate rezulta ruperea carcasei modulului de umflare”, noteaza Honda.
In cazul Nissan este vorba despre unitati Micra rechemate.
„Nissan a identificat ca rugozitatea pistonului pompei de frana nu este in specificatiile furnizorului. In aceste conditii, atunci cand asupra sistemului de franare se actioneaza cu o forta de franare redusa puteti sesiza o cursa mai lunga a pedalei de frana. In cazuri foarte rare poate aparea o scadere a performantei de franare, avand ca rezultat o crestere a distantei de franare necesara pentru a opri vehiculul”, explica Nissan, care spune ca va inlocui pompele se frana. De asemenea, implicit va fi inlocuit si lichidul de frana.
Printre marcile care au mai anuntat rechemari in tara anul acesta se numara Volkswagen, Mercedes-Benz, Kia, Hyundai, Maserati, Fiat, Mazda, Lexus, si Renault si Mitsubishi.