Infiniti, marca premium a Nissan, va aduce la Salonul Auto de la Geneva (7-17 martie), in premiera europeana, sedanul premium Q50. Acesta va inlocui modelul G37 comercializat inclusiv in Romania si va beneficia si de o motorizare furnizata de Daimler, cel mai probabil un motor diesel preluat de la Mercedes-Benz, reiese dintr-un anunt al Infiniti. De asemenea, Infiniti Q50 va fi disponibil cu o motorizare pe benzina V6 de 3,7 litri si cu una hibrida.
Specifiicatiile motorizarii de la Daimler vor fi anuntate la Geneva, in martie. Acest transfer de tehnologie de la Daimler catre Infiniti este posibil in urma parteneriatului semnat de Daimler cu Alianta Renault-Nissan in primavara anului 2010.
Printre noutatile pe care le aduce Infiniti Q50 se numara tehnologiile Direct Adaptive Steering (soferul poate regla atat numarul de rotatii de volan pana la bracare, cat si nivelul de asistare al directiei – taria volanului), Active Lane Control (asistenta pentru evitarea parasirii neintentionate a benzii de circulatie) si Infiniti InTouch (sistem multimedia nou).
click aici pentru galeria foto
Direct Adaptive Steering, din descriere, pare sa nu aiba in mod obisnuit o legatura mecanica intre volan si roti (steer by wire). Totusi, exista o conexiune mecanica pentru dublare (back-up), in cazul in care se defecteaza Direct Adaptive Steering. Probabil ca modul de siguranta este cuplat automat cand masina detecteaza defectiuni ale directiei. Infiniti nu a dat informatii amanuntite despre acest subiect.
Infiniti Q50 are 4.782 mm lungime, 1.824 mm latime, 1.443 mm inaltime, un ampatament de 2.850 mm si un coeficient aerodinamic de 0,26. Ca dimensiuni, Infiniti Q50 este plasat intre BMW Seria 3 si BMW Seria 5, insa va concura pe piata cu Seria 3 si restul modelelor premium din segment: Lexus IS, Mercedes-Benz Clasa C, Audi A4.
Infiniti Q50 poate avea tractiune spate sau 4×4, iar cutia de viteze standard este una automata cu opt viteze, mod de operare manual si padele din magneziu la volan. Suspensiile sunt independente pentru toate cele patru roti.
La dezvoltarea lui Infiniti Q50 a contribuit pilotul de Formula 1 Sebastian Vettel.