Acasa Foto DETROIT 2013: Asa arata Infiniti Q50, sedanul premium care inlocuieste modelul G37

DETROIT 2013: Asa arata Infiniti Q50, sedanul premium care inlocuieste modelul G37

de Adrian Mitrea

Infiniti Q50 (sursa - Infiniti)
Infiniti Q50 (sursa - Infiniti)

Infiniti, marca premium a Nissan, expune la Salonul Auto de la Detroit (14-27 ianuarie), in premiera mondiala, sedanul premium Q50. Acesta va inlocui modelul G37 comercializat inclusiv in Romania si va beneficia de doua motorizari, una pe benzina V6 de 3,7 litri si una hibrida. Ramane de vazut ce specificatii va avea pentru piata europeana Infiniti Q50, acestea fiind asteptate in martie, la Salonul Auto de la Geneva.

Printre noutatile pe care le aduce Infiniti Q50 se numara tehnologiile Direct Adaptive Steering (soferul poate regla atat numarul de rotatii de volan pana la bracare, cat si nivelul de asistare al directiei – taria volanului), Active Lane Control (asistenta pentru evitarea parasirii neintentionate a benzii de circulatie), Infiniti InTouch (sistem multimedia nou).

click aici pentru galeria foto

Direct Adaptive Steering, din descriere, pare sa nu aiba in mod obisnuit o legatura mecanica intre volan si roti (steer by wire). Totusi, exista o conexiune mecanica pentru dublare (back-up), in cazul in care se defecteaza Direct Adaptive Steering. Probabil ca modul de siguranta este cuplat automat cand masina detecteaza defectiuni ale directiei. Infiniti nu a dat informatii amanuntite despre acest subiect.

Infiniti Q50 are 4.782 mm lungime, 1.824 mm latime, 1.443 mm inaltime, un ampatament de 2.850 mm si un coeficient aerodinamic de 0,26. Ca dimensiuni, Infiniti Q50 este plasat intre BMW Seria 3 si BMW Seria 5, insa va concura pe piata cu Seria 3 si restul modelelor premium din segment: Lexus IS, Mercedes-Benz Clasa C, Audi A4.

Versiunea pe benzina V6 de 3,7 litri dezvolta circa 320 CP, iar cea hibrida beneficiaza de un V6 pe benzina de 3,5 litri si un motor electric de 50 kW, puterea totala fiind tot de peste 300 CP.

Infiniti Q50 poate avea tractiune spate sau 4×4, iar cutia de viteze standard este una automata cu opt viteze, mod de operare manual si padele din magneziu la volan. Suspensiile sunt independente pentru toate cele patru roti.

La dezvoltarea lui Infiniti Q50 a contribuit pilotul de Formula 1 Sebastian Vettel.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre