Acasa Romania Ce se va intampla de fapt cu masinile inmatriculate in Bulgaria, dupa noua legislatie. Intre eradicarea unui fenomen si noi cai de a conduce ieftin o masina

Ce se va intampla de fapt cu masinile inmatriculate in Bulgaria, dupa noua legislatie. Intre eradicarea unui fenomen si noi cai de a conduce ieftin o masina

de Adrian Mitrea

Numere de Bulgaria (sursa - inmatriculareautobulgaria.ro)

Masinile cu numere de Bulgaria au ajuns din nou in dezbaterea publica dupa ce Guvernul a aprobat marti, 24 aprilie, un proiect de de lege pentru completarea OUG 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice. Concret, este vorba despre o prevedere potrivit careia autovehiculele inmatriculate in alte state vor putea circula pe teritoriul Romaniei doar 90 de zile de la data emiterii actului de vanzare-cumparare a masinii pe numele unui rezident roman. Care vor fi de fapt urmarile?

Initiativa apartine Ministerului Administratiei si Internelor (MAI), iar Guvernul a aprobat-o marti, 24 aprilie. Urmeaza ca proiectul de lege sa-si urmeze cursul firesc in cele doua Camere ale Parlamentului: Senatul si Camera Deputatilor.

Pe teritoriul Romaniei circula aproximativ 45.000 de masini inmatriculate in alte state, dintre care cele mai multe, circa 19.800, in Bulgaria.

Potrivit datelor de la Politie, in 2009 si 2010 circa 10% dintre autovehiculele implicate in accidente rutiere purtau placute de inmatriculare straine. Politistii spun ca doresc o legislatie mai aspra pentru masinile inmatriculate in alte state deoarece identificarea soferilor este foarte dificila in caz de contraventii si infractiuni.

Termenul de 90 de zile este mai permisiv decat in tari ca Italia si Franta, in care durata de gratie este de 30 de zile.

Conform noii legislatii, autovehiculele si remorcile inmatriculate in alte state, detinute cu orice titlu de persoane care au sediul, domiciliul, resedinta ori rezidenta normala in Romania, vor putea circula pe drumurile publice pentru o perioada de maximum 90 de zile de la data dobandirii titlului de vanzare-cumparare, intr-un an calendaristic.

Dupa expirarea perioadei de 90 de zile, soferii nu mai pot circula cu acele masini, in caz contrar riscand amenda si retinerea certificatelor si placutelor de inmatriculare.

Lucian Dinita, seful Directiei Politiei Rutiere, a precizat ca cele 90 de zile sunt valabile efectiv de la data intrarii in posesie, chiar si in situatia in care masina nu a circulat in acea perioada pe teritoriul Romaniei. Practic, cele 90 de zile sunt valabile chiar daca proprietarul nu a circulat cu masina pe drumurile din Romania. Exista, totusi, si exceptii de la lege: autovehicule conduse de cetateni straini.

Persoanele cu domiciliul in Romania, care conduc pe drumurile publice un vehicul inmatriculat in alt stat, vor avea obligatia de a prezenta, la cererea politistului rutier, pe langa documentul de identitate sau, dupa caz, permisul de conducere, documentul de inmatriculare ori de inregistrare a vehiculului condus, documentele referitoare la bunurile transportate, un document doveditor al titlului cu care este detinut vehiculul; acest document va fi insotit de traducerea in limba romana, in original, efectuata de catre un traducator autorizat a carui semnatura a fost legalizata.

Concret, noua legislatie tinteste catre romanii care conduc cu procura, sau alte documente similare, o masina inmatriculata in alta tara pe numele altei persoane fizice. In cazul in care proprietarul masinii este o firma, atunci prevederea cu cele 90 de zile nu se va aplica pentru ca, potrivit legislatiei europene, aduce atingere unor drepturi ale oamenilor si companiilor.

Asadar, fenomenul masinilor inmatriculate in Bulgaria sau alte tari este departe de a se incheia, iar romanii care vor sa conduca o masina pe care nu-si permit sa puna placute de inmatriculare romanesti au in continuare multe optiuni deschise.

Lasa un comentariu