A doua generatie a modelului compact Hyundai i30, rival pentru automobile ca Volkswagen Golf, Opel Astra si Ford Focus, a fost lansata in Romania la preturi cu TVA cuprinse intre 16.173 si 20.526 euro. Sunt disponibile trei motorizari pe benzina si trei diesel, precum si patru versiuni de echipare.
Pentru cel mai performant motor diesel, de 1,6 litri (128 Cai Putere), preturile nu sunt disponibile. Toate motorizarile beneficiaza de transmisii cu sase viteze, manuale sau automate. Transmisia automata reprezinta dotare optionala pentru toate variantele de motorizare 1,6 litri, in timp ce unitatile 1,4 litri sunt dotate exclusiv cu o cutie manuala.
click aici pentru galeria foto
Integral redefinit fata de generatia anterioara, noul i30 hatchback se alatura compactei sedan Hyundai Elantra in competitia specifica vanzarilor de segment C (clasa compacta) la nivel national. Noul i30 a obtinut 5 stele din 5 la testele Euro NCAP.
Proiectata si dezvoltata in cadrul centrului tehnic Hyundai Motor Europe din Germania, noua generatie i30 reprezinta cel mai recent model Hyundai dedicat pietei europene. Inclusiv procesul de productie aferent noului i30 este unul pur European, fiind concentrat in Cehia, la Nosovice. Importanta acordata pietei europene de catre producatorul corean este astfel confirmata si pusa in practica printr-un numar tot mai mare de modele, pornind de la productia ix35 si ix20 in Europa si pana la dezvoltarea unui nou model de clasa CD dedicat acestei piete (i40 – lansat la inceputul anului 2012 in Romania).
Noua generatie i30 prezinta o serie de 11 culori de caroserie. La interior, noul i30 poate fi configurat in trei versiuni cromatice de tapiterie: negru, bej si albastru, disponibile in material textil, piele sau combinatie de piele si material textil.
Tehnologia ce imbunatateste dinamica noului i30 cuprinde o optiune inovativa, denumita sistem Flex Steering. Aceasta introduce trei moduri de operare a autovehiculului (confort, normal si sport), care au rolul de a varia nivelul de suport si raspuns la nivel de directie, pentru o adaptare cat mai eficienta la conditiile specifice de drum.
Desi platforma modelului i30 a ramas neschimbata, masurand 2.655 mm, dimensiunile noii generatii au fost adaptate pentru a genera mai mult spatiu interior, atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje. Ocupantii locurilor din fata au un plus de 30 mm spatiu in plus la nivelul capului, 11 mm suplimentari la nivelul picioarelor, respectiv 14 mm aditionali la nivelul umerilor, spune Hyundai. Capacitatea portbagajului a crescut si ea cu 11%, pana la 378 litri.
Echiparea standard pentru versiunile de echipare i30 disponibile in Romania include: 6 airbaguri, ESP, asistenta la pornirea in rampa, directie servoasistata electric cu trei moduri de functionare, inchidere centralizata cu telecomanda, sistem activ de management al directiei (VSM), oglinzi exterioare actionate electric, aer conditionat, geamuri electrice fata, sistem audio radio-CD cu MP3, patru boxe, USB si AUX, faruri de zi cu tehnologie LED.
Printre dotarile optionale nou introduse pentru modelul de clasa compacta Hyundai se numara butonul start/stop motor, scaunele fata incalzite, pilotul automat si un sistem de navigatie cu afisaj tactil de 7 inch. Navigatia incorporeaza functii GPS cu actiune in timp real, suport multimedia si recunoastere vocala in zece limbi. Acestora li se adauga functii precum climatizarea automata cu dubla zona de actiune, incalzirea scaunelor din spate sau plafonul panoramic.