Hyundai prezinta in premiera mondiala noua generatie a SUV-ului Santa Fe la Salonul Auto de la New York (4-15 aprilie), masina fiind acum mai lunga, mai lata si mai scunda decat vechiul model. Santa Fe se afla la a treia generatie si de la inceperea comercializarii de masini sub acest nume, in anul 2000, au fost livrate 2,56 milioane unitati la nivel mondial, dintre care 350.000 in Europa.
Noul Hyundai Santa Fe are 4.690 mm lungime (+30 mm), 1.880 mm latime (-10 mm) si 1.680 mm inaltime (-80 mm). Masina vine cu un aspect mai dinamic, masculin si poate fi echipat cu doua motorizari turbo diesel si una pe benzina. Spatiul pentru picioarele pasagerilor din fata si spate a crescut cu 38 mm, respectiv 48 mm, spune Hyundai, iar portbagajul are o capacitate de 534 litri. Masina pastreaza acelasi ampatament ca vechiul model (2.700 mm).
click aici pentru galeria foto
Pentru teren mai dificil, distributia puterii intre cele doua axe (fata-spate) poate fi blocata la un raport de 50% cu 50%, dar asta doar la viteze mai mici de 40 km/h.
Intr-o utilizare normala, tractiunea este asigurata 100% de rotile din fata, iar in functie de necesitati sistemele electronice de pe masina decid transferul de putere si catre rotile din spate, raportul nedepasind niciodata 50% cu 50%. Cu alte cuvinte, rotile din spate nu vor putea avea niciodata 100% din putere, ci doar pana la 50%.
Noul Santa Fe vine cu trei motorizari:
- 2 litri turbo diesel (1.995 cmc), 150 Cai Putere (CP) la 4.000 rotatii pe minut (rpm), patru cilindri, patru supape pe cilindru, cuplu maxim 382 Newton-metru (Nm) de la 2.000 rpm. Astfel echipat, Santa Fe atinge 100 km/h in 11 secunde (versiunea cu tractiune fata) sau in 11,3 secunde (4×4)
- 2,2 litri turbo diesel (2.199 cmc), 200 CP la 3.800 rpm, patru cilindri, patru supape pe cilindru, cuplu maxim 431 Nm de la 2.000 rpm. Astfel echipat, Santa Fe atinge 100 km/h in 9,4 secunde secunde (tractiune fata si cutie manuala) sau 9,8 secunde (tractiune fata, cutie automata). Versiunile 4×4 ating 100 km/h in 9,8 secunde (manuala), respectiv 10,1 secunde (automata)
- 2,4 litri pe benzina (2.359 cmc), aspirat, 193 CP la 6.300 rpm, patru cilindri, patru supape pe cilindru, cuplu maxim 245 Nm la 4.250 rpm. Astfel echipat, Santa Fe atinge 100 km/h in 10 secunde (tractiune fata si cutie manuala) in 10,5 secunde (tractiune 4×4, cutie manuala) sau in 10,9 secunde (tractiune 4×4, cutie automata).
Motorul de 2 litri poate fi asociat doar cu o cutie de viteze manuala cu sase viteze, iar celelalte doua motorizari pot fi cuplate si la transmisii automate, tot cu sase viteze.