Marca italiana Maserati a vandut anul trecut peste 6.000 de masini prin cei 250 de dealeri, iar obiectivul este ca numarul de dealeri sa se dubleze rapid si vanzarile sa ajunga la 60.000 de unitati anual dupa 2015, spune Harald Wester, CEO al marcii, citat de Automotive News. Cresterea se va baza pe lansarea de noi modele: un sedan mai mic decat Quattroporte, SUV-ul Kubang, dar si noua generatie a Quattroporte. In tara s-au inmatriculat in ultimii doi ani 19 Maserati noi si patru second-hand.
Harald Wester, CEO al marcii, spune ca pana la final de an si inainte ca noua ofensiva de produse sa debuteze, este absolut necesar ca numarul de dealeri ai marcii sa creasca de la 250, la 500 in toata lumea.
Maserati a vandut anul trecut 6.159 de masini, pentru anul in curs obiectivul este asemanator, insa datorita unei serii de noi produse scopul este atingerea unui nivel de 40.000 unitati in 2014 si 55-60.000 in 2015.
Despre ce noi produse este vorba? SUV-ul Kubang, bazat pe platofrma lui Jeep Grand Cherokee, dar produs in SUA la uzine Chrysler, dar mai ales un sedan mai mic decat Quattroporte care poate deveni cel mai vandut model al brand-ului, urmand sa coste 55-75.000 euro si sa concureze cu Audi A6 si BMW seria 5. Masina ar trebui sa vina in Europa in toamna lui 2013.
„Nava amiral” a marcii, Quattroporte, vine cu o noua generatie la salonul de la Detroit in 2013 si ar trebui sa ajunga in showroom-urile europene in primavara anului viitor. Masina care concureaza cu Mercedes Clasa S si cu BMW seria 7 ar trebui sa coste intre 100.000 si 125.000 euro.
In Romania s-au inmatriculat anul trecut 14 masini ale marcii: 12 noi si doua SH), iar in 2010 numarul a fost de noua (dintre care sapte noi).