Doua treimi dintre cele 28 de piete auto europene incluse in datele ACEA sunt pe plus dupa patru luni, insa declinul din piete mari precum Spania si Italia au dus inmatricularile totale de masini noi in Europa la uni nivel cu 2% mai scazut decat in 2010. In tarile baltice pietele au avansat cu 100%, Romania a scazut cu 17%, iar Bulgaria a avansat cu 26%. Volkswagen a ajuns la 12% din piata europeana, iar Renault si Ford au 8%.
Inmatricularile de masini noi au ajuns la 4,82 milioane unitati intre ianuarie si aprilie, fata de 4,94 milioane in perioada similara a lui 2010. Germania a ramas de departe cea mai mare piata, depasind un milion de unitati (crestere de de 11%). In Franta s-a atins nivelul de 817.000 unitati (+4%), iar Marea Britanie a scazut cu 8%, spre 696.000 masini.
Pietele auto din Letonia si Lituania au avut crestere de peste 100%, ia Grecia a fost campioana la scaderi (-51%), urmata de Spania (-26%) si Italia (-19%). In Romania, inmatricularile au scazut cu 17%, spre circa 14.700 unitati, iar in Bulgaria au avansat cu 26%, la peste 5.700 masini. Ungaria a avansat cu 9%, iar Slovacia, cu 29%.
In primele patru luni, Volkswagen a avut cea mai mare cota de piata (12%), iar Ford si Renault au avut opt procente fiecare. Opel are o cota de 7,3%, Peugeot are 7,1%, iar Dacia are 1,8%, inmatricularile fiind la nivelul de anul trecut, circa 86.000 de unitati.