General Motors nu renunta usor la ideea de a avea o marca premium in Europa si astfel incearca din nou sa impuna brandul Cadillac pe Continent, pentru a treia oara in 15 ani, de data aceasta cu doua noi modele si un stil proaspat, scrie autocar.co.uk.
Conceptul Cadillac XTS, prezentat la Salonul Auto de la Detroit in 2010, a fost prezentat si europenilor la Salonul Auto de la Geneva, oferind un indiciu despre noua directie de stil adoptata de Cadillac. Americanii spera ca de aceasta data sa atraga mai multi cumparatori europeni.
„Singurul lucru pe care il putem face este sa incercam, sa incercam si sa incercam din nou cu Cadillac in Europa”, a declarat Dan Akerson, directorul executiv al GM.
Akerson a spus ca XTS va fi pozitionat deasupra modelul CTS, iar sub acesta va fi lansat un nou automobil mai mic, pentru a expune o gama europeana mai atractiva.
Cu toate acestea, un motor diesel cu patru cilindri montat longitudinal este inca departe pentru Cadillac.
„Nu putem face totul dintr-o data”, a spus Jeff Lux, sef sisteme propulsie Opel/Vauxhall.
Akerson, de asemenea, a recunoscut ca excelenta marcilor premium in Europa va ingreuna reusita Cadillac.
Cadillac a livrat mai putin de 1.000 de masini in Europa anul trecut, in scadere cu peste 20% fata de 2009. Rivalii germani precum BMW, Mercedes-Benz si Audi au vanzari anuale de ordinul sutelor de mii in Europa.
In Romania, vanzarile Cadillac au scazut anul trecut cu 61% la 9 autoturisme, de la 23 de unitati in 2009, potrivit datelor Directiei Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).