Dupa ce a lansat cu surle si trambite primul automobil compact cu propulsie electrica din lume, Leaf, niponii de la Nissan aduc la Salonul Auto de la Geneva (1-13 martie) conceptul unui automobil sport electric denumit ESFLOW.
Prototipul, un coupe de doua locuri, cu tractiune pe rotile din spate, are doua motoare, cate unul pentru fiecare roata. Puterea acestora nu a fost anuntata, dar Nissan spune ca, asa cum ii sta bine unei masini sport veritabile, ESFLOW poate ajunge de la 0 la 100 km/h in mai putin de 5 secunde.
In pofida performantelor dinamice ridicate, masina poate parcurge pana la 240 de kilometri cu energia stocata in baterii, considerabil mai mult fata de 160 km cat poate parcurge Leaf cu tehnologia actuala in materie de propulsie electrica.
Masina este o provocare tehnologica pentru ca presupune un nou mod de a construi caroseria si de a amplasa componentele vitate ale masinii, motorul si bateriile, in asa fel incat distributia maselor sa fie echilibrata si asigure o placere a condusului ridicata.
In plus, Nissan ESFLOW nu are legatura mecanica intre pedale, volan si partile masinii pe care acestea le controleaza (motorul si directia), comenzile realizandu-se pe cale electrica (tehnologia fly-by-wire).