Mercedes-Benz va introduce din 2012 fibra de carbon in productia de serie, pentru diverse componente ale masinilor sale, a anuntat compania, fara a explica mai pe larg aplicatiile noului material.
Realizarea acestui pas este posibil deoarece in luna aprilie din acest an grupul Daimler, fabricantul masinilor Mercedes-Benz si smart, si corporatia japoneza Toray Industries au semnat un acord comun de dezvoltare a unor componente din plastic intarit cu fibre de carbon (CFRP – carbon-fibre reinforced plastics), destinate utilizarii pe automobilele de serie.
„Aceasta este baza corecta pentru un nou capitol in dezvoltarea caroseriilor”, se arata intr-un comunicat al Mercedes-Benz.
Primul pas a fost facut deja de rivalul BMW, care a infiintat impreuna cu SGL, cu putin timp inaintea Daimler, o companie mixta specializata in productia de fibre de carbon si materiale textile care urmeaza sa fie folosite pe scara larga in fabricarea masinilor.
Primul automobil BMW care va beneficia de noile materiale va fi Megacity Vehicle, a carui lansare este programata pentru 2013. Arhitectura masinii va avea doua elemente importante, inglobate in ceea de BMW numeste LifeDrive:
- 1. Modulul Drive include bateriile, motorul si elementele de rezistenta si siguranta ale sasiului
- 2. Modulul Life consta in principal in celula de siguranta pentru pasageri, fabricata din fibra de sticla
BMW utilizeaza si in prezent fibra de carbon pe mai multe modele de performanta, insa scara raspandirii materialului este relativ redusa.