Acasa Hyundai INTERVIU: Allan Rushforth de la Hyundai spune ca e loc pentru un SUV mai mic decat ix35

INTERVIU: Allan Rushforth de la Hyundai spune ca e loc pentru un SUV mai mic decat ix35

de Adrian Mitrea

Allan Rushforth (sursa - stiripeblog.wordpress.com)

Hyundai ia in calcul lansarea unui SUV mai mic decat ix35, deoarece cererea pentru SUV-uri de oras e in crestere, si intentioneaza sa infranga Toyota la vanzari si imagine, a declarat Allan Rushforth, vicepresedinte Hyundai Motor Europe, intr-un interviu acordat 0-100.ro, la Salonul Auto de la Paris (2-17 octombrie).

Adrian Mitrea: Vazand situatia Hyundai in Europa, observ ca marca sta bine dupa criza in care s-a afundat piata auto. Ma refer la vanzari si ofensiva de produs. Ce oportunitati de crestere aveti in Europa, avand in vedere situatia din piata si competitorii?

Allan Rushforth: Cred ca suntem intr-o forma grozava. Vanzarile noastre au crescut anul trecut si pana acum in acest an, iar piata a scazut. Ce s-a intamplat de fapt?… S-a schimbat natura pietei. Criza a accelerat anumite tendinte deja existente, cum ar fi downsizing-ul. Pe noi asta ne-a prins pe val cu modelele din gama i (i10, i20, i30), care ofera un bun raport calitate-pret.

Acum, cu lansarea lui ix20, inauguram inceperea unui program de lansari ce include 13 noi modele si derivate in urmatorii doi ani, pe piata europeana.

S-au intamplat si se intampla doua lucruri. In primul rand, pentru a avea succes in pietele din Europa de Vest, trebuie sa ai o masa critica, adica sa ai masini care circula pe drumuri. Programele de tip Rabla ne-au acordat aceasta sansa. De exemplu, in acest an, vanzarile de i30 sunt cu 30% mai mari decat anul trecut, intr-o piata care a scazut cu circa 2%.

Al doilea element ar fi lansarea lui ix35, un model bine primit de public. Ne-am propus sa vindem 35.000 de masini si avem deja 18.000 de comenzi.

Adrian Mitrea: Se orienteaza acum clientii mai mult pe pret?

Allan Rushforth: S-a intamplat asta, dar lucrurile se vor schimba. Cred ca intreg comportamentul clientilor sufera transformari profunde in aceasta perioada. O parte din responsabilitate o poarta sistemele de taxare a emisiilor masinii, dar sunt si aspecte care tin pur si simplu de comportamentul clientilor.

Adrian Mitrea: Ce segmente vreti sa acoperiti prin lansarea celor 13 noi produse?

Allan Rushforth: Prima misiune este aceea de inlocui modelele pe care le avem deja in gama si mai apoi sa atacam noi segmente. In 1995 am fost primii cu un SUV de segment C, Tucson, urmat apoi de Santa Fe. Este cazul sa inlocuim aceste modele. Interesant este ca aceasta categorie de masini se redefineste. Sunt SUV-uri mici.

Adrian Mitrea: De ce ati ales sa cresteti inlocuitorul lui Tucson, adica modelul ix35?

Allan Rushforth: E o masina globala, care se vinde in Europa, Coreea si America. Marimea masinii reflecta ambitiile sale globale. De asemenea, prin marimea lui ix35 putem sa ne diferentiem mai bine de Sportage. Cand am lansat ix35, motorizarea diesel de 2 litri era apropiata ca pret de Ford Kuga. Acum venim cu noi propulsoare pentru ix35, de 1,6 litri pe benzina si 1,7 litri diesel, atacand astfel segmentul unde Nissan Qashqai vinde bine.

Adrian Mitrea: Fiindca tot ati adus in discutie Nissan. Aceasta marca este un actor important in materie de SUV-uri si crossover-e. Sunt intotdeauna inaintea pietei. Acum lanseaza Juke… Nu stiu cum va fi primit de public, dar vine intr-o zona neacoperita de alte marci. Pentru ca ati facut ix35 mai mare, aveti in calcul lansarea unui SUV mai mic?

Allan Rushforth: Cu siguranta este o oportunitate.

Adrian Mitrea: In ce orizont de timp sa ne asteptam la acest nou model?

Allan Rushforth: Nu va pot spune cand, dar cu siguranta o masina de acest tip este o oportunitate. Putem vedea ca exista in continuare cerere de la clienti pentru o masina buna la toate, cu pozitie de condus inalta, cu toate atuurile unui SUV, dar cu emisii scazute pentru a nu fi taxata prea tare.

Nu conteaza ca ne numim Nissan, Hyundai, Volkswagen sau Ford. Ideea e ca noi cu totii am subestimat cererea pentru SUV-uri mici.

Adrian Mitrea: Care credeti ca e rivalul european al Hyundai?

Allan Rushforth: Strategic vorbind, standardul nostru va fi intotdeauna Toyota, din mai multe motive: sunt o companie asiatica, au intrat in Europa, au fabrici aici. (…) Gama lor e mai larga decat a noastra. Au iQ, Urban Cruiser. Noi suntem buni pe gama i si pe SUV-uri.

Marca noastra se bucura de o recunoastere in piata (brand awareness) de 20%, iar Toyota e la 40%. Daca vom reusi sa ne potrivim nisele si sa ajungem la aceeasi notorietate ca si ei, atunci vom arata ce putem face. Deja batem Toyota la vanzari si cota de piata in Germania, Romania, Slovenia, Austria si Cehia.

Adrian Mitrea: Stiu ca Romania nu e o referinta, dar aici daca nu ai un raport bun calitate-pret sau nu ai imagine, nu vinzi. Si e asa in foarte multe piete. De aceea Toyota intampina dificultati in a vinde noul Avensis si Urban Cruiser de care vorbeati mai devreme…

Allan Rushforth: Pentru tari in dezvoltare ca Romania trebuie ca noi, producatorii auto, sa venim cu masini corect echipate si cat mai ieftine posibile. E foarte greu sa faci asta ca producator auto pentru ca siguranta costa si nu poti livra clientilor masini ce ofera protectie indoielnica. Pentru a reduce preturile trebuie sa scoti airbag-urile si ESP-ul, dar aproape nimeni nu mai cumpara asa ceva.

Adrian Mitrea: Daca v-ati dori sa cumparati o alta marca, ce ati cumpara?

Allan Rushforth: Sa fiu sincer… Nu cred ca mi-as dori o alta marca in afara de Hyundai. Nu stiu cate cunoasteti despre afacerile noastre, dar multe tehnologii sunt inventate de noi. De ce sa cumparam alta marca?

Adrian Mitrea: Poate pentru imagine… ceva premium…. sau pentru a castiga volume.

Allan Rushforth: Nu… Cumparand alta marca ne-am pierde focusul de pe Hyundai. Tot ceea ce facem este Hyundai.

Adrian Mitrea: Acum vorbiti ca Alan Mulally: One Ford. One Hyundai!

Allan Rushforth: Sigur ca da (rade)! Vorbim de o singura marca. Pe asta vrem sa ne concentram.

Allan Rushforth: Cresterea vanzarilor sau a imaginii Hyundai este impiedicata in vreun fel de faptul ca nu peste tot in Europa aveti reprezentare directa, ci importatori, cum este si cazul Romaniei?

Allan Rushforth: Avem un sistem mixt de subsidiare si distribuitori independenti si asa vom ramane deocamdata.

Adrian Mitrea: Aveti planuri sa deschideti un birou oficial Hyundai in Romania sau ramaneti cu Hyundai Auto Romania?

Allan Rushforth: Vom ramane in formula aceasta deocamdata. Distribuitorii nostri trebuie sa investeasca, iar asta e ceva greu de facut in Romania in aceasta perioada. De asemenea, nu poti cumpara sau importa cunostintele oamenilor de la importatorul local.

Pentru urmatorii ani ne vom concentra pe pietele mari din Europa, unde avem mult de lucru la nivel de reprezentare.

[stextbox id=”info”]Detalii despre cateva dintre noile modele Hyundai[/stextbox]

Ofensiva de produs a Hyundai a inceput la sfarsitul anului trecut, cu ix35. Au urmat in acest an variante imbunatatite ale i30 si i10, iar in toamna, la Salonul Auto de la Paris, Hyundai a adus monovolumul de familie ix20, derivat din Kia Venga.

La inceput de 2011 va urma un coupe bazat pe i30 (al carui nume speculat este Veloster – n.r.), rival pentru Kia Pro Cee’d si Volkswagen Scirocco. Ulterior, tot in 2011, va fi lansat un model foarte important pentru Hyundai – i40. Acesta este prefigurat de conceptul i-flow si va inlocui berlina Sonata, care rivalizeaza cu masini precum Opel Insignia, Volkswagen Passat si Ford Mondeo. In 2012, SUV-ul Santa Fe va fi inlocuit de un model ce se va numi Hyundai ix45.

Lasa un comentariu