Acasa Foto In garajul nostru: Nissan Qashqai

In garajul nostru: Nissan Qashqai

de Adrian Mitrea
Nissan Qashqai (sursa - 0-100.ro)
Nissan Qashqai (sursa - 0-100.ro)

Qashqai e un nume aproape sinonim cu Nissan din 2007 incoace, moment in care producatorul auto japonez a decis sa abordeze segmentul crossoverelor, pe care l-a si reinventat. Acum Qashqai a primit mici cosmetizari mecanice si estetice menite sa-i dea un suflu proaspat.

Concept

Inca din 2007 aceasta masina a fost gandita in asa fel incat sa impace doua tipuri de clienti: pe aceia care apreciaza agilitatea unei masini compacte si pe cei in cautare de pozitie inalta de condus ce vor sa vada traficul de sus.

Click aici pentru galeria foto

Din 2007 incoace concurenta lui Qashqai s-a dublat si iata ca un facelift era necesar. Nissan a pastrat esenta, dar a reusit sa imprime acestei masini aerul proaspat de care avea atata nevoie.

Design

Qashqai a primit noi faruri, mai plonjate, mai subtiri si mai agresive, iar in spate are acum stopuri cu tehnologie LED.

Mai consistente si mai utile sunt insa schimbarile din interior. Pana la urma aici iti petreci viata ca sofer, nu?

In alta ordine de idei, Qashqai are acum niste instrumente de bord complet redesenate ce arata mult mai bine si sunt mai usor de citit. Aduc parca cu cele de pe noile modele Volkswagen.

Tehnologie, confort si dotari

Nissan Qashqai (sursa - 0-100.ro)
Nissan Qashqai (sursa - 0-100.ro)

Din pacate, ergonomia generala mult imbunatatita e stirbita de afisajul foarte mic al sistemului de navigatie (5 inchi). Un punct forte ar fi totusi ecranul sensibil la atingere (touchscreen), dar acest mic castig este stirbit total de lipsa hartilor pentru Romania. Alegerea ramane dificila pentru ca nu poti renunta doar la navigatie, ci la tot pachetul. Sistemul GPS vine impreuna cu alte dotari utile precum instalatie audio mai performanta, port USB si camera video pentru marsarier. Toate acestea costa 850 de euro. Daca renunti la navigatie, le pierzi.

Mici detalii care scapa ochiului au fost perfectionate. Este vorba de o antifonare mai buna a pasajelor rotilor, de un nou material izolant pentru plansa de bord si de noi chedere si garnituri la portiere si geamuri.

Nissan nu le-a regandit pentru ca intra apa in masina, ci pentru o mai buna izolare a habitaclului. Rezultatele sunt evidente!

Qashqai a fost si este o masina care combina foarte corect veleitatile unei compacte, ca pana la urma chiar asta e, cu tractiunea integrala. In esenta, Nissan Qashqai e o masina de asfalt cu care poti oricand sa pleci pe un drum forestier sau la iarba verde cu prietenii ori familia.

In principal (AUTO), motorul actioneaza rotile din fata, dar muta automat si aproape instantaneu puterea spre spate, atunci cand e nevoie, pana la un raport de 50% cu 50% intre cele doua axe.

Pentru aventuri offroad exista modul 4×4 LOCK ce blocheaza acest raport la 50% si face ca toate rotile sa se invarta in acelasi timp. Qashqai devine astfel capabil sa urce pante de neinchipuit pentru un sofer obisnuit. La viteze de peste 40 km/h modul 4×4 LOCK se dezactiveaza automat si masina continua sa ruleze folosind setarea AUTO.

Nissan Qashqai (sursa - 0-100.ro)
Nissan Qashqai (sursa - 0-100.ro)
Pentru consum mai redus poti alege setarea 2WD ce transforma masina intr-una cu tractiune doar pe rotile din fata.

Ca o paranteza, butonul din care selectezi modul de tractiune este identic cu cel de pe Dacia Duster.

La capitolul confort trebuie sa mentionez doua minusuri ce conteaza atunci cand dai peste 30.000 de euro pe o masina ca asta. Unul ar fi ca scaunele incalzite ajung sa se faca simtite foarte greu. Celalt minus este legat de geamurile electrice. Doar cel de la sofer se ridica sau coboara complet la actionarea mai lunga a butonului (deci doar acesta are functie AUTO), iar pentru deschiderea sau inchiderea completa a celorlalte trei e nevoie sa tii apasat butonul pana ce geamul descrie miscarea completa.

Pe sosea

Revenim pe asfalt. Suspensia a fost usor inmuiata pentru a oferi mai mult confort. Cu toate modificarile, tot rigida se simte si rularea pe drumuri virajate nu a devenit o problema. Rigida este si caroseria. Pe drumuri mai rele si pe viraje abordate in forta nu se aud absolut deloc zgomote specifice torsiunii caroseriei, desi teoretic rigiditatea ar trebui sa fie afectata de imensul plafon din sticla (nu e o trapa, nu se deschide).

Motorul de pe masina testata este cel mai puternic disponibil pe Qashqai, adica un turbo diesel de 2 litri ce dezvolta 150 de Cai Putere. Cutia de viteze automata cu sase trepte, disponibila optional, e surprinzator de rapida in reactii si se adapteaza foarte usor la orice stil de condus.

Nissan Qashqai (sursa - 0-100.ro)
Nissan Qashqai (sursa - 0-100.ro)
Singurul minus notabil pentru tinuta de drum a masinii ar fi timpii de accelerare: 11 secunde pana la 100 de kilometri pe ora. E mult pentru un motor de 150 de Cai. De vina pentru acest lucru este fara indoiala greutatea ridicata a masinii, de aproape 1.700 de kilograme.

Cu toate acestea, senzatia pe care o ai la volan este ca masina nu e lenesa deloc si ca are o agilitate deosebita.

O dotare foarta utila la drumuri lungi este cruise controlul, denumit regulator de viteza pe romaneste. La Qashqai, acest sistem memoreaza viteza setata. Practic, daca tu ca sofer preiei comanda si faci o depasire (deci accelerezi), iar ulterior vrei sa revii la viteza de croaziera initiala, pur si simplu eliberezi pedala de acceleratie si masina va intra in frana de motor pana va ajunge la viteza stabilita de tine anterior. Cand pragul setat va fi atins, automobilul va continua rularea cu viteza dorita de tine.

Concurenti

Dupa cum spuneam, concurenta in segmentul crossoverelor s-a ascutit bine de tot in ultimii doi ani. Au aparut Volkswagen Tiguan, Skoda Yeti, Dacia Duster, Ford Kuga. Aceste masini se adauga la concurenta deja existenta… Toyota RAV4. Din vara va mai aparea un nou rival, Mitsubishi ASX, iar acesta va sta la baza a doua crossovere de la Peugeot si Citroen. Lupta se inteteste.

Concluzii

Dupa 14 ore petrecute la volan, in total, si dupa 300 de kilometri parcursi imi vine un pic cam greu sa ma despart de aceasta masina.

Una peste alta e un automobil complet si corect construit. Cu toate acestea, pretul versiunii testate este un dazavantaj serios, mai ales in vreme de criza. Varianta din imagini costa 31.500 euro, inclusiv TVA.

Oricum, constructiv vorbind, Qashqai e masina foarte corecta si pentru cine vrea unul mai ieftin exista versiunile pe benzina ce pleaca de la 17.000 de euro, inclusiv TVA.

Caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat

3
Lasa un comentariu

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
. . Believe it or noVladHnMircea Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre
Mircea
Cititor
Mircea

Foarte corecte observatiile. La fel si masina. E mai performanta decat Tiguan si Yeti in asa zisul off road.

Una peste alta e cam scumpa, dar cine o cumpara nu greseste!

Adrian Mitrea, Vlad Barza
Membru

Frumos testul, se vede ca ati muncit mult la el. oricum masina e draguta insa cam scumpa, de cand a aparut Duster orice model cu aer de SUV e scump. Pe de alta parte Qashqai a devenit cel mai vandut model Nissan in Europa, asta daca tinem cont ca marca a cam fost stearsa ca prezenta si9 are vanzari mici totusi

. . Believe it or no
Cititor
. . Believe it or no

My Nissan Qasqhai had problems from the beginning and Nissan Romania didnt do nothing to solve the problem. First it started with the windows that didnt go up and down by themselves. A new car shouldnt have this kind of problems. Believe it or not, Nissan wanted to repair it only at a cost. Then I had shock absorver problems and the same Nissan tried to get away with it. I really didnt know that Nissan is not built in Japan anymore cause I wouldnt spend all that money. I had loads of Japanese jeeps and never dreamt to have… Citeste mai mult »