Nissan Leaf (frunza), masina promovata ca cel mai accesibil automobil electric din lume, are un pret de pornire de 40.640 dolari in Japonia, a anuntat producatorul.
Masina e mai ieftina decat Mitsubishi MiEV, automobilul electric al concurentei, dar este totusi mai scumpa decat o hibrida precum Toyota Prius, noteaza Reuters.
Este de asteptat ca pretul de achizitie al masinii sa mai scada in timp, prin cumprarea automobilului fara baterie. Aceasta ar urma sa fie inchiriata. La scaderea pretului de achizitie ar trebui sa contribuie si stimulentele acordate de diversele state in care masina va fi comercializata.
Primele masini Nissan Leaf vor fi produse la uzina Oppama din Japonia, iar suplimentarea numarului de unitati fabricate va fi asigurata de fabrica Smyrna din Tennessee, SUA.
Bateriile vor fi produse la Zama, Japonia, iar alte fabrici vor fi deschise in SUA, Portugalia si Marea Britanie.
Nissan va comunica in luna aprilie preturile din SUA pentru Leaf, va prelua comenzi ferme din august si va incepe livrarile in decembrie, a anuntat compania.
Pretul pe care il va avea masina in Europa ramane inca o necunoscuta.
Nissan LEAF are o autonomie de peste 160 de kilometri daca bateriile au fost incarcate complet, timp de opt ore. In lipsa posibilitatii de a incarca bateriile complet, Nissan spune ca in mai putin de 30 de minute se poate face o reincarcare de pana la 80% a acumulatorilor, ceea ce ar asigura o autonomie de peste 120 de kilometri.
Aceasta valoare pare mica, dar satisface nevoile a peste 70% dintre soferii din lume, care nu merg cu masina mai mult de atat intr-o zi.
Nissan Leaf va fi produs si in Europa din 2013, in uzina Sunderland din Marea Britanie.
Capacitatea de productie a uzinei va fi de 50.000 de unitati pe an, dar asta nu inseamna neaparat ca vor fi fabricate tot atatea masini. Productia efectiva va fi ajustatata in functie de cerere.
La Sunderland Nissan incepe in luna aprilie din acest an constructia unei fabrici de baterii pentru masini electrice, ce va fi operationala din 2012 si va produce acumulatori atat pentru Nissan, cat si pentru partenerul Renault, capacitatea fiind de 60.000 de pachete de baterii pe an.
Investitiile pentru a produce Leaf la Sunderland (unde mai sunt produse Juke, Qashqai, Note, Micra si Qashqai+2 ) si in uzina de baterii se ridica la 468,2 milioane euro.