Nissan va prezenta pe 2 martie, in cadrul Salonului Auto de la Geneva, varianta restilizata a crossover-ului Qashqai, care va fi lansata in Romania la scurt timp dupa eveniment, precum si noile Navara si Pathfinder. Noutatea absoluta pentru Europa va fi Leaf, despre care Nissan spune ca va fi prima masina electrica accesibila din lume.
Anul 2010 este foarte incarcat pentru Nissan, iar noile modele vor fi lansate in Romania prompt, in acelasi timp cu lansarile de pe alte piete mai dezvoltate. Asta in contextul in care pana acum a existat mereu un decalaj de 3-6 luni.
Qashqai facelift
Fara indoiala, cel mai important model este Qashqai, care vine pe 2 martie la Geneva cu imbunatiri de ordin stilistic si tehnic. Qashqai este cel mai vandut model Nissan din Romania (371 unitati in 2009).
Versiunea restilizata va fi disponibila in Romania de la sfarsitul lunii martie.
Designul a evoluat in directia unui aspect mai robust si mai agresiv.
Aerodinamica a fost imbunatatita si este prevazuta o versiune Eco, cu emisii de dioxid de carbon reduse. Aceasta versiune a Qashqai, adopta capace aerodinamice pentru roti, pneuri cu un coeficient de frecare mai scazut si o transmisie cu un raport final mai lung.
Toate acest modificari au permis reducerea emisiilor de dioxid de carbon pe kilometru de la 137 la 129 grame.
Noua Micra
O alta masina asteptata in Europa este noua generatie a Micra, denumita de Nissan „Global Compact Car”. Acest automobil este primul model Nissan dezvoltat pe o noua platforma, denumita V.
Reducerea masei in vederea scaderii consumului de carburant si a emisiilor poluante au fost prioritatea proiectului platformei V.
In Romania si in restul Europei se va comercializa incepand cu toamna lui 2010.
Noul Pathfinder si Noul Navara
Noile generatii ale Navara si Pathfinder vor fi si ele la standul Nissan de la Geneva, urmand sa poata fi comandate din primavara in Romania si in restul Europei.
Cele doua modele pot fi echipate cu un nou motor diesel V6 de 3 litri, care dezvolta 231 Cai Putere si un cuplul maxim de 550 Newton-metri.
Propulsorul de 2,5 litri a fost imbunatatit, in sensul cresterii performantelor si scaderii consumului si a emisiilor poluante. Acest motor dezvolta acum 190 CP, cu 19 CP mai mult, si un cuplu de 450 Nm, superior cu 47 Nm.
Consumul in regim combinat a scazut cu 1,4 litri/100 km, la 8,4 litri/100 km, iar emisiile de dioxid de carbon au scazut cu 40g/km, pana la 224 g/km. Este disponibila si o versiune cu filtru de particule.
In ceea ce priveste interioarele celor doua modele, Nissan spne ca a facut eforturi pentru a creste calitatea, confortului si rafinamentul.
Nissan Leaf, prima masina electrica accesibila
Leaf este modelul Nissan de segment C (clasa compacta), despre care constructorul sustine ca va fi prima masina electrica accesibila maselor. In aprilie vor fi comunicate preturile, iar comenzile pentru Europa vor fi preluate din vara. In Romania nu va putea fi comandata masina, din cauza infrastructurii de incarcare pentru masini electrice inexistente, potrivit oficialilor Nissan Romania.
Construit pe o platforma noua, Leaf are 4,45 metri lungime, 1,78 metri latime si 1,55 metri inaltime. Ampatamentul masoara 2,70 metri.
Motorul electric de pe Nissan Leaf dezvolta 80 kW (109 CAP) si un cuplu maxim de 280 Nm, automobilul atingand o viteza maxima de 140 km/h.
Autonomia lui Leaf va di de 160 km si va fi asigurata de un pachet de baterii litiu-ion cu 48 de module, amplasate sub scaune si in podea.
La o priza conventionala de 220~240 V masina va putea fi incarctata complet in opt ore.
Pe larg despre tehnologia modelului Leaf poti citi aici.
Nissan Juke
Juke este cel mai nou crossover Nissan si vine la Geneva in premiera mondiala. Masina si specificatiile acesteia au fost deja prezentate, insa pe 2 martie isi va face debutul in fata intregii lumi.
Din punct de vedere al motorizarilor, varful de gama va fi propulsorul pe benzina de 1,6 litri, supraalimentat, cu injectie directa, care dezvolta 190 CP si un cuplu maxim de 240 Nm.
Aceasta versiune va fi disponibila cu tractiunea Nissan all-mode 4×4-i ce prezinta o inovatie in segmentul B (clasa masinilor de oras): distribuie in proportie de pana la 50:50 tractiunea intre puntea fata si cea spate dar, in acelasi timp, redistribuie tractiunea si intre cele doua roti posterioare, in avantajul agilitatii si reducandu-se subvirarea.
Gama de motorizari a lui Juke mai cuprinde motorul pe benzina de 1,6 litri, ce dezvolta 117 CP si un cuplul maxim de 157 Nm, alaturi de dieselul de 1,5 litri dCi, cu 110 CP si 240 Nm cuplu.
370 Z Roadster, premiera europeana
Versiunea decapotabila a legendarului model Z al Nissan, se lanseaza in Europa cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Motorul de 3,7 litri dezvolta 328 CP si un cuplu de 363 Nm, caracterul sportiv fiind accentuat de prezenta tractiunii spate.
Automobilul poate fi echipat cu transmisia manuala Syncro Rev Control sau cu o transmisie automata cu 7 trepte si padele de comanda pe volan.
Plafonul lui 370 Z se pliaza complet in 20 de secunde, fara a fi nevoie sa se deconecteze puncte de fixare.
De asemenea, plafonul poate fi comandat din afara automobilului, prin apasarea timp de trei secunde a unui buton specific de pe telecomanda inchiderii centralizate.
Masina va fi disponibila din aceasta primavara.