Acasa Industrie Radiografia industriei auto mondiale in 2009. De la falimente la achizitii spectaculoase

Radiografia industriei auto mondiale in 2009. De la falimente la achizitii spectaculoase

de Adrian Mitrea

S-au dus vremurile de altadata

De la cresteri accelerate, brusc pietele auto au inceput sa bata pasul pe loc sau chiar sa scada. Asa se face ca, la sfarsitul lui ianuarie 2009, aveam deja primele previziuni pentru anii urmatori. Potrivit presedintelui Renault-Nissan, Carlos Ghosn, vanzarile auto la nivel mondial ar putea avea nevoie de mai mult de sapte ani pentru a reveni la nivelul de 69 de milioane de unitati inregistrat in 2007.

Abarth (sursa - 0-100.ro)Pe 12 martie, grupul auto german Volkswagen, cel mai mare constructor european de automobile, isi anunta si el previziunile rezervate, spunand ca 2009 va fi unul dintre cei mai grei ani din istoria companiei, cu scaderi puternice ale vanzarilor, veniturilor si profitului.

Saloanele auto internationale, evenimente cu dichis si adevarate clipe de sarbatoare pentru industria auto, au fost si ele lovite de criza in 2009. Pe 19 martie, industria auto britanica a anulat editia 2010 a Salonului International de Automobile de la Londra, din cauza crizei. Mai precauta, Asociatia Producatorilor si Importatorilor Auto (APIA) din Romania luase deja decizia anularii Salonului International Auto de la Bucuresti 2009 (SIAB 2009) inca din decembrie 2008.

In mai (pe 12) au venit si previziunile sumbre ale Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA): O piata totala pe minus cu 25% in 2009 fata de 2008, pana la un nivel de 11 milioane de unitati, previziune mai pesimista decat cea anteriora, care indica un declin de 10-15%.

Sfarsitul anului 2009 avea sa infirme ambele previziuni. Datele la 11 luni din 2009 indica o remiza cu 2008 a vanzarilor auto din Europa.

Cu toate acestea, unele piete au continuat sa scada puternic. Pe langa Romania, un exemplu concret este Japonia. Pe 1 decembrie, Hyundai chiar s-a retras de pe aceasta piata, din cauza vanzarilor in scadere permanenta si a apetitului ridicat al japonezilor pentru branduri scumpe.

Lasa un comentariu