Acasa Industrie Radiografia industriei auto mondiale in 2009. De la falimente la achizitii spectaculoase

Radiografia industriei auto mondiale in 2009. De la falimente la achizitii spectaculoase

de Adrian Mitrea

Revolutie in lumea designerilor, Bangle da tonul

Se spune ca in vremuri de criza se tempereaza migratia fortei de munca, dar designerii din auto tin sa contrazica asta. Bangle a plecat de la BMW, Manzoni a trecut de la Volkswagen la Ferrari, iar Donato Coco a renuntat la Ferrari pentru Lotus.

Tonul parca a fost dat de seful design-ului de la BMW, Chris Bangle. El si-a dat demisia la inceputul lui februarie si a parasit industria auto pentru a-si urma propriile proiecte de design, in alte domenii. Inlocuitorul lui Bangle este Adrian van Hooydonk, unul dintre designerii BMW Group.

Chris Bangle (sursa - themotorreport.com.au)
Chris Bangle (sursa - themotorreport.com.au)
Tot de la BMW a mai plecat, la jumatatea lunii martie, Karim Habib. El s-a alaturat companiei rivale, Mercedes-Benz.

Pana in toamna a fost liniste in lumea designerilor auto, dar la sfarsitul lui septembrie a inceput un nou val de migratii. Flavio Manzoni, al doilea om in departamentul de design al Volkswagen, aflat imediat sub seful Walter de Silva, a anuntat ca pleaca la Ferarri de la 1 ianuarie 2010.

Dar si de la Ferrari a pleacat, in decembrie, Donato Coco, responsabil de cum arata modelele California si 458 Italia. El lucreaza acum pentru Lotus.

Sfarsitul lui decembrie a adus vesti de la Peugeot si Citroen, care din 4 ianuarie 2010 au noi sefi de design. De Peugeot se ocupa mai nou Gilles Vidal, iar pentru Citroen raspunde Thierry Metroz. Ambii sunt in subordinea sefului de design al grupului, Jean-Pierre Ploue.

In aceeasi perioada a apaut o noua stire: Designerul asiatic Sangyup Lee, responsaibil de noul Chevrolet Camaro, a demisionat de la General Motors (GM) si lucreaza pentru grupul Volkswagen din ianuarie 2010.

4
Lasa un comentariu

avatar
4 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Saga ghinioanelor Toyota continua prin rechemarea a inca 2,3 milioane de masini pentru probleme la acceleratie | 0-100.roOpel ar putea inchide uzina Antwerp din Belgia. Circa 2.300 de angajati sunt in pericol | 0-100.roDesignerul sef de la BMW apreciaza liniile masinilor Renault | 0-100.roDe ce masinile electrice sunt si vor ramane scumpe? | 0-100.ro Recent comment authors
  Subscribe  
noi vechi
Notifica-ma despre