Honda Insight se vrea un model hibrid popular, accesibil, mai ieftin decat Honda Civic si Toyota Prius, si, mai presus de toate, economic. Masina vine intr-un context favorabil, desi e criza, pentru ca majoritatea statelor din lume ofera bonusuri persoanelor care cumpara masini „verzi”. Practic, stimulentul guvernamental este de fapt secretul hibridei „populare”. Dar hai sa vedem ce se intampla in Romania, unde bonusurile sunt egale cu 0. Merita oare sa cumperi o Honda Insight?
Concept
La zece ani de la lansarea primei sale masini hibride, denumita tot Insight, Honda vine cu o noua interpretare a tehnologiei hibride prin noul Insight. Practic, Insight-ul pe care il vezi in test se trage din conceptul cu acelasi nume, prezentat in toamna anului trecut la Salonul Auto de la Paris.
Desi multi au criticat noul Insight pentru ca seamana prea mult cu Toyota Prius, noul hibrid Honda preia foarte multe elemente de la stramosul sau din 1999.
Una peste alta, noul Insight este o combinatie a designului vechiului model cu tehnologia modelului Civic, dar este gandit sa fie mai ieftin decat acesta.
Diferentele dintre cele doua masini sunt destul de mari. Civic-ul hibrid nu se diferentiaza din punct de vedere estetic cu nimic de Civic sedan, iar tehnic vorbind platforma este una si aceeasi. In cazul lui Insight, platforma este preluata de la micul Jazz, probabil din ratiuni de cost.
Design
Conceptul Honda Insight arata ciudat si indraznet, atribute pe care le pastreaza si varianta de serie. Aspectul neobisnuit al lui Insight este dat de asa numita coada Kamm, pe care o are si concurentul Toyota Prius. Totusi, coada Kamm nu este caracteristica doar hibridelor. Alte modele care au folosit-o sunt Audi A2, Citroen CX, Chevrolet Vega si Ford GT40.
Aspectul neconventional al caroseriei aduce avantaje interesante in interior, unde designul futurist, dar simplu in acelasi timp, se imbina cu o vizibilitate foarte buna. Toate acestea iti confera la volan un aer relaxat, chiar daca stii foarte bine ca nu vei salva planeta conducand un Insight.
Senzatia de bine ar fi putut fi si mai accentuata daca nu as fi atins plasticele din interior, care sunt foarte dure. Macar sunt bine asamblate si nu scot zgomote suspecte. Pana la urma asta conteaza.
Tehnologie, confort si dotari
Honda Insight nu sufera deloc la niciunul dintre aceste capitole, mai ales ca varianta importata in Romania, Elegance, este una bine echipata. In materie de tehnologie, masina se poate lauda cu sistemul IMA, adica Integrated Motor Asist, sau, pe romaneste, Asistenta Integrata a Motorului. Acest sistem are trei functii importante. In primul rand presupune insasi propulsia hibrida, motorul pe benzina fiind ajutat, in caz de nevoie, de cel electric. In al doilea rand, IMA recupereaza energie in baterie la franare, iar ultima functie prespune oprirea automata a motorului la semafor si repornirea lui, tot automata, la eliberararea pedalei de frana, pe principiul Start & Stop.
Poate cea mai interesanta gaselnita a Honda Insight este butonul Econ. Odata apasat, el devine un mijloc de instruire si stimulare a soferilor sa conduca economic, in ideea atingerii valorilor de emisii din carte, respectiv 101 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
La sfarsitul calatoriei vei primi un scor „Eco” care se adauga apoi la scorul obtinut pe durata intregii utilizari a masinii. Cu cat scorul este mai mare, cu atat ai fost mai putin daunator pentru mediu si cu atat mai putini bani ai cheltuit pe combustibil.
La oprirea motorului, afisajul electronic al masinii arata o floare, care are mai multe petale daca ai mers economic. In caz contrar, se ofileste.
Mai mult, iluminarea vitezometrului este interactiva. Albastru este culoarea care iti spune ca ai un stil de condus poluant, albastru cu verde reprezinta calea de mijloc, iar verde inseamna ca mergi ecologic.
Confortul este unul dintre principalele puncte forte ale masinii, mai presus decat economia de carburant as zice. Pozitia de condus este relativ joasa, scaunele sunt deosebit de confortabile, iar comenzile sunt logice si amplasate la indemana. Sezutul scaunelor, fetele de usi si cotiera sunt invelite intr-o tapiterie plusata foarte fina. Premium as zice.
Dotari standard pentru versiunea Elegance ca aerul conditionat cu reglare automata si oglinzile retrovizoare reglabile si rabatabile electric contribuie semnificativ la confortul pe care masina ti-l ofera.
Cu toate acestea, vitezometrul colorat interactiv este amplasat cam neinspirat, undeva intr-o alveola deasupra bordului, fiind foarte greu sa gasesti o pozitie a volanului care nici sa nu-ti loveasca genunchii, dar nici sa te impiedice sa citesti afisajul. In primii kilometri nici nu m-am prins unde se afla vitezometrul…
Pe langa dotarile mentionate, Honda Insight este dotata pe gustul celor care prefera masinile compacte bine echipate. Masina are ABS, VSA (adica sistemul de control al stabilitatii care la producatorii europeni se numeste ESP), sase airbag-uri, faruri cu xenon pentru faza scurta si lista poate continua.
Pe sosea
Honda Insight se simte in largul ei pe drumuri bune si are o mecanica demna de propulsoare mai puternice. Barele stabilizatoare montate si pe puntea din fata, dar si pe cea din spate, reduc foarte mult ruliul masinii in curbe, iar tendinta fireasca este sa incerci sa mergi mai tare decat poate masina.
Din pacate, motorul de 1,3 litri de 88 de Cai Putere isi arata limitele destul de repede in extraurban, chiar daca este ajutat de motorul electric de 14 Cai Putere (puterea maxima combinata a propulsoarelor este de 98 Cai Putere, cele doua valori nu se aduna). Performantele dinamice sunt penalizate si de cutia de viteze cu variatie continua de tip CVT, care este clar orientata spre confort si spre economie. Padelele de pe volan reprezinta mai mult o jucarie interesanta decat o dotare utila, pentru ca masina nu este atat de rapida incat sa fie nevoie sa le folosesti.
Dupa cateva depasiri aventuroase am inteles ca Insight este o masina pentru oameni linistiti, care prefera sa ajunga intre A si B conducand inteligent, anticipand miscarile din trafic. Pentru pasionatii de viteza si senzatii tari, Honda are in oferta Civic Type R.
Honda se lauda ca Insight poate merge, la viteza mica si constanta, doar cu motorul electric. Ei bine, eu nu am reusit performanta sa ating acest punct G al lui Insight, desi m-am straduit.
Intr-o utilizare normala, Honda Insight se simte ca o masina compacta echipata cu motor pe benzina de 1,6 litri de circa 100 de Cai Putere.
Concurenti
Honda Insight face parte din clubul select al masinilor cu coada Kamm, catalogate ciudate si rar intalnite pe strazi. Insight se bate in primul rand cu Prius, reusind sa castige la capitolul pret, dar este un competitor si pentru fratele Civic hibrid.
Concluzii
La un pret de 21.396 euro cu TVA inclus, Honda Insight nu se poate lauda cu un raport foarte bun calitate-pret. Motorizarea si materialele plastice nu se ridica la nivelul banilor pe care Honda ii cere pentru acest model.
Cu toate acestea, nu toti cautam performante dinamice ridicate si plastic cu textura deosebita, asa ca Honda Insight, cu lista lunga de dotari din standard, poate fi alegerea celor pragmatici, care vor sa iasa in evidenta printr-o masina rara.
Mai presus de toate, Insight este o masina pentru cei care vor sa transmita mesajul „Mie imi pasa!”, chiar daca economia de carburant nu este spectaculoasa.
In orice caz, dupa ce am incercat sa cresc cat mai mult floarea virtuala din bord, am invatat sa conduc mai economic, si simt asta la fiecare masina pe care o conduc de la testul cu Insight incoace. Iar pentru asta am sa-i transmit un sincer „Multumesc!”.
Caracteristici tehnice si specificatii ale modelului testat
14 comentarii
Tin sa va felicit pentru fotografii. Sunt intr-adevar foarte reusite, insa v-as recomanda sa faceti o selectie a lor. Sunt multe prea multe poze repetitive.
O sa incercam sa mai scoatem din cele care seamana prea mult. Multumim pentru feedback!
Tin sa va felicit pentru fotografii. Sunt intr-adevar foarte reusite, insa v-as recomanda sa faceti o selectie a lor. Sunt multe prea multe poze repetitive.
O sa incercam sa mai scoatem din cele care seamana prea mult. Multumim pentru feedback!
frumoasa prezentarea video . dar lipsit de viata baiatul care vorbeste pe fundal. si unde e partea critica ?
frumoasa prezentarea video . dar lipsit de viata baiatul care vorbeste pe fundal. si unde e partea critica ?
Imi place site-ul vostru; are potential. Dar este lipsit de sentimente pentru masini. Baiatul citeste de pe o foaie cu o intonatie fortata. NU imi transmite nimic. Nici un sentiment, o emotie legata de masina. Si de fapt asta inseamna dragoste pentru masini. Hai ca se poate. BAFTA!
Imi place site-ul vostru; are potential. Dar este lipsit de sentimente pentru masini. Baiatul citeste de pe o foaie cu o intonatie fortata. NU imi transmite nimic. Nici un sentiment, o emotie legata de masina. Si de fapt asta inseamna dragoste pentru masini. Hai ca se poate. BAFTA!
Salut George,
Ma bucur ca esti unul dintre cititorii nostri care si spune ce crede sau gandeste despre noi. Referitor la partea critica, te rog sa mai citesti odata testul sau sa reasculti comentariul. Ai fi vrut sa spun ca masina "e praf"? Nu e.
Atat ca e cam scumpa pentru performantele dinamice si pentru calitatea materialelor din interior (plastic).
Dragoste pentru masini? Testez cate una pe saptamana. Nu le pot iubi pe toate.
Dragostea o dezvolta proprietarul, in timp. Nu intr-un test de 300 de kilometri. Principalul nostru scop este sa ajutam cititorul sa-si creeze o idee cat mai clara despre automobilul testat.
Multumesc de feedback!
Adi
Salut George,
Ma bucur ca esti unul dintre cititorii nostri care si spune ce crede sau gandeste despre noi. Referitor la partea critica, te rog sa mai citesti odata testul sau sa reasculti comentariul. Ai fi vrut sa spun ca masina „e praf”? Nu e.
Atat ca e cam scumpa pentru performantele dinamice si pentru calitatea materialelor din interior (plastic).
Dragoste pentru masini? Testez cate una pe saptamana. Nu le pot iubi pe toate.
Dragostea o dezvolta proprietarul, in timp. Nu intr-un test de 300 de kilometri. Principalul nostru scop este sa ajutam cititorul sa-si creeze o idee cat mai clara despre automobilul testat.
Multumesc de feedback!
Adi
Ok, Adrian. Eu in comparatie cu tine nu testez nicio masina pe saptamana. Interesant la aceasta masina ar fi fost sa vorbiti despre consum ca de fapt asta e important la o masina hibrid. Scrie undeva asta ? Iar asa ca fapt divers, nu conteaza ce parere ai tu autorul despre propria ta creatie, ci eu cititorul, asa ca baga la cap. Mai mult sentiment, mai multa pasiune mai putina rigiditate. Si daca tot imitati ceva nu imitati emisiuni gen promotor, faceti ceva in genul TOP GEAR . Altfel eu cititorul nu ma mai intorc pe site ;).
Ok, Adrian. Eu in comparatie cu tine nu testez nicio masina pe saptamana. Interesant la aceasta masina ar fi fost sa vorbiti despre consum ca de fapt asta e important la o masina hibrid. Scrie undeva asta ? Iar asa ca fapt divers, nu conteaza ce parere ai tu autorul despre propria ta creatie, ci eu cititorul, asa ca baga la cap. Mai mult sentiment, mai multa pasiune mai putina rigiditate. Si daca tot imitati ceva nu imitati emisiuni gen promotor, faceti ceva in genul TOP GEAR . Altfel eu cititorul nu ma mai intorc pe site ;).
George,
Imi pare sincer rau ca esti asa superficial. Uite consumul din test-drive si traseul pe care a fost obtinut http://0-100.hotnews.ro/2009/10/15/in-garajul-nostru-…
Te grabesti sa comentezi inainte sa citesti. VIDEO nu inlocuieste testul scris, il completeaza.
Cat despre Top Gear… bine. Cand 0-100.ro va avea in spate experienta si bugetul Top Gear, atunci vei vedea show, nu informatie.
Ne vedem peste zece ani 😉
George,
Imi pare sincer rau ca esti asa superficial. Uite consumul din test-drive si traseul pe care a fost obtinut <a href="http://0-100.hotnews.ro/2009/10/15/in-garajul-nostru-honda-insight/2/” target=”_blank”>http://0-100.hotnews.ro/2009/10/15/in-garajul-nostru-honda-insight/2/
Te grabesti sa comentezi inainte sa citesti. VIDEO nu inlocuieste testul scris, il completeaza.
Cat despre Top Gear… bine. Cand 0-100.ro va avea in spate experienta si bugetul Top Gear, atunci vei vedea show, nu informatie.
Ne vedem peste zece ani 😉