Daca ajungi sa conduci un MINI, n-ai cum sa nu prinzi spiritul acestui brand. Cu cat e mai vechi, cu atat mai autentica experienta. Iar dupa ce vei fi trecut prin asta, cu siguranta MINI iti va ramane in suflet si in minte. Vei ajunge sa-ti doresti o asemenea masina. Unii dintre noi, romani autentici, am prins repede spiritul britanic, iar de cativa ani avem chiar si intalniri nationale, organizate prin forum. Asadar, iata cateva randuri scrise de un posesor de MINI, dupa intalnirea nationala din 2017.
Probabil ca MINI e cea mai accesibila masina scumpa din lume. Fie ca vorbim de modele noi, fie ca vorbim despre cele rulate si ajunse la preturi derizorii acum.
E o marca premium pana in maduva oaselor, iar pentru a ajunge aici BMW Group a pompat multi bani. Bani pe care ii cere cu varf si indesat de la clienti, vei spune. Adevarat, desigur! De apreciat aici sunt rezultatul si efortul, mai putin pretul final.
Dupa sute de masini conduse – probabil ca am trecut de 400 – raman la parerea ca MINI este cea mai distractiva masina cu tractiune fata din lume. Nicio alta masina nu se conduce atat de bine si nu are un comportament si un design atat de bine individualizate.
Chiar si legat la ochi vei recunoaste imediat un MINI. Lucru pe care nu-l poti spune despre foarte multe automobile de pe Pamant.
In opinia mea MINI reuseste sa-si depaseasca putin conditia de masina si sa treaca in zona emotionalului. MINI este un simbol al tineretii fara batranete. E un stil de viata si de a conduce. E sunet si vibratie. E culoare si contrast.
MINI – caroseria consacrata cu doua portiere – poate sta fara probleme langa alte legende auto inca in viata, cum ar fi Porsche 911. Atat de inconfundabil este un MINI. Si, spre deosebire de Porsche 911, un MINI in stare decenta porneste de la sub 5.000 euro la mana a doua sau de la sub 20.0000 euro nou.
Pentru 2017 – prima intalnire dintre toate la care am reusit sa ajung – am venit cu masina de “imprumut”: un MINI Cooper SD Countryman, modelul nou (a doua generatie).
Pentru cine se incurca in acronime, este vorba despre modelul diesel de top, cu motor de 2 litri, 190 CP, cutie de viteze automata cu 8 trepte – o configuratie foarte frumoasa pe care v-o las AICI.
Cu alte cuvinte, un exemplu despre cat de frumos, dotat si scump poate fi un Countryman. Cel mai interesant accesoriu la masina aceasta este montat pe plafon. Pare un portbagaj aerodinamic cu proportii ciudate, dar e, de fapt, un cort AUTOHOME. Cu ocazia asta am experimentat si dormitul in cort la inaltime.
De ce am venit cu masina de “imprumut”? Pentru ca a mea a fost in service fix atunci, in pregatirile de dinaintea vacantei de vara. Dar si pentru ca MINI-urile vechi au nevoie de service si de atentie mai mult decat alte masini mai simple, cum ar fi… Dacia Sandero. Probabil ca unii dintre voi stiti MINI-ul meu, fie pentru ca l-am mentionat in articolul de iarna cu BMW i3, fie de pe forum, fie pentru ca l-ati vazut in articolul de pe AutoMarket.ro.
Nimic nu e mai scump decat un MINI vechi si ieftin, as zice. Si cred ca e unanim acceptat ca, pe cat ne iubim masinile, pe atat de suparati suntem cand mai apare cate o stricaciune, mai mica sau mai mare. Cu oricine ai vorbi din comunitate, cu totii stiu problemele des intalnite, stiu si rezolvarile. Mergem mai departe.
Cred ca spiritul britanic al unei masini perfecte-imperfecte e atat de patrunzator printre unii romani autentici si pentru ca, pasionati de masini fiind, ne place sa ne bagam nasul in ele. Sa invatam cot la cot cu mecanicii si electricienii lucruri noi despre masinile noastre. Cam asta inseamna sa ai un MINI mai vechi: satistafactii si deceptii, mereu zambetul pe buze si dorinta permanenta de a inventa o noua calatorie doar de dragul de a fi iar si iar la volan.
De cealalta parte, MINI-urile noi sunt in primul rand prea noi sa aiba probleme, iar garantiile si service-ul au evoluat mult in timp, ajungandu-se acum pana la cinci ani garantie sau 200.000 km, cu consumabilele incluse intr-un anume pret platit initial la achizitie. Pentru orice buget se gaseste un MINI pe lumea asta gata sa te faca fericit.
La intalnirea nationala din 2017 au fost vreo 70 de oameni cu 36 de masini. Cele mai multe au fost MINI-uri din prima generatie produsa de BMW (2001-2006), un singur Mini clasic, doua MINI-uri cu doua portiere din generatia a treia (actuala), un Countryman din prima generatie si doua Countryman-uri din a doua generatie (actuala). Adica un mix interesant de caroserii si preturi de catalog.
Ce au toate in comun? Spiritul nealterat de timp si dorinta de a conduce. Pentru ca asta inseamna MINI.
6 comentarii
Cam care e fiabilitate lor? Pe baza a ceea ce spune Consumer Reports si considerand ca BMW e o marca de lux si la intretinerea unei masini as avea serioase ezitari sa cumpar unul. Mai exact Consumer Reports spune ca fiabilitatea motoarelor Mini e mult mai mica decat media pt anii 2007-2011 si a transmisiei e mai mica si mult mai mica pentru anii 2007-2012. Nici pe ansamblu nu sta bine cu mult mai rau decat media (2007-2011) si 2015.
Salut, am facut si in articol doua referinte legate de fiabilitate:
„De ce am venit cu masina de “imprumut”? Pentru ca a mea a fost in service fix atunci, in pregatirile de dinaintea vacantei de vara. Dar si pentru ca MINI-urile vechi au nevoie de service si de atentie mai mult decat alte masini mai simple, cum ar fi… Dacia Sandero.”
si
„Nimic nu e mai scump decat un MINI vechi si ieftin, as zice. Si cred ca e unanim acceptat ca, pe cat ne iubim masinile, pe atat de suparati suntem cand mai apare cate o stricaciune, mai mica sau mai mare. Cu oricine ai vorbi din comunitate, cu totii stiu problemele des intalnite, stiu si rezolvarile. Mergem mai departe.„
Fiabilitatea nu este exemplara, si asta pentru ca masina e mica si complexa. Cu siguranta o Toyota Yaris va fi mai fiabila decat orice MINI.
Depinde ce esti dispus sa accepti ca probleme/defecte si ce nu.
Daca vreo zero probleme, atunci nu-ti lua masina! 😀
Poti sa mai vezi si pe forum ce zic oamenii legat de fiabilitate http://mymini.ro/myforum/viewforum.php?f=12&sid=1…
Salutare! Cand ma uitam sa imi cumpar prima mea masina, m-am uitat cu interes si la Mini din prima generatie R50 /R53. Probabil este cea mai frumoasa masina mica. A luat si un premiu de design notabil; usile fara rame, designul bordului proportiie masinii sunt foarte bune. E una din foarte putinele masini unde stilul retro se imbina foarte bine cu constrangerile contemporane (generatiile urmatoare nu prea imi plac). A mea urma sa fie un model R50 sau chiar R53 cu facelift, eventual cu volan in 3 spite, 2004-2006 cand s-au mai rezolvat din probleme. Mi-a placut si povestea evacuarii – doza de suc care arata ft bine. A fost un moment de geniu. Ceea ce m-a facut sa renunt la idee, pe langa problemele de fiabilitate a fost faptul ca e o masina prea grea si neaincapatoare pentru ce este. Cu tot cu suspensia ei mai sofisticata pe puntea spate portbagajul este minuscul si da impresia ca designerii si inginerii nu au valorificat la maxim spatiul disponibil. M-am mai uitat la Swift Sport insa cele in bugetul meu erau cele neingrijite, cu probleme la cutie. Pana la urma am luat o Mazda2 DE 2008 1.5 Sport in 3 usi. Masina japoneza, design exemplar (cea mai frumoasa din clasa ei in anii de productie), comportament dinamic pe curbe, cutie excelenta si 1030kg DIN EU / 955kg fara sofer cu 5 stele EURO NCAP (la vremea lansarii). Ma bucur de alegerea facuta insa asta nu ma impiedica sa privesc cu admiratie un mini R50/R53 cand il vad pe strada. Bafta „frumosilor nebuni” care tin (la) aceste masini!
Fără îndoială ai făcut o alegere mai fiabilă și mai spațioasă. Să o conduci cu plăcere!
Legat de masă/greutate, MINI din prima generație nu este deloc o mașină grea, dimpotrivă. Are 1.050 kg (DIN) fără șofer (echiparea Cooper, intermediară).
Dacă ai condus MINI probabil de aici vine senzația de „greu”: volanul, pedalele și schimbătorul se acționează mai greu decât la alte mașini, iar suspensiile sofisticate reușesc să țină contact foarte bun cu solul (deci apăsare foarte bună a roților pe asfalt). Toate aceste elemente te fac să crezi că mașina e „grea”. Dar nu e.
Stai să vezi ce „greu” e un Caterham de 600 kg și 140 CP! Și acolo aceeași poveste ca la MINI.
Se pare ca a aparut si MINI 100% electric. Daca ati avea de ales, ce ati prefera acum intre noul BMW i3 si MINI electric?
Salut! Încă n-am condus MINI-ul electric (MINI Cooper SE), deci n-aș putea să mă pronunț în deplină cunoștință de cauză.
Am însă mai multe argumente în favoarea i3: roți motrice spate, poziție înaltă de condus, spațiu interior, fibră de carbon, gândire sustenabilă pe tot ciclul de producție și utilizare, design interior superb.
MINI electric este mai mult o conversie de fabrică, o adaptare. Nu o mașină gândită de la zero să fie electrică.