Acasa Foto Prima impresie: Renault Captur

Prima impresie: Renault Captur

de Florin Sfintes

Test Drive cu Renault Captur (sursa - Renault)

Renasterea Renault atinge noi culmi, iar prin crossoverul Captur francezii arata ca nu doar modelele MINI, Fiat 500, Opel ADAM si gama Citroen DS pot fi asa-zise „fashion icon” – consacrate sau in devenire. Cu cele mai moderne si mai economice motorizari din segment, tapiterii detasabile, portbagaj mare si torpedo incapator de tip „sertar”, Renault Captur are toate sansele sa devina un adevarat succes comercial. Sigur ca mai sunt lucruri de pus la punct, cum ar fi sistemul de navigatie si unele plastice, dar mai multe despre primele impresii de la volanul lui Captur poti afla din clipul video si textul de mai jos.

click aici pentru galeria foto

Captur este primul SUV de oras creat de francezii de la Renault si vine pe piata intr-un segment in crestere – al SUV-urilor de clasa B – dupa cum a demonstrat deja Nissan Juke. Iar concurenta nu intarzie sa apara: Renault Captur, Opel Mokka si Chevrolet Trax.

Spre deosebire de competitorii sai, Captur joaca o alta carte. Vine doar cu tractiune pe rotile din fata si nu este in plan o versiune cu tractiune integrala. Oficialii Renault spun ca doar 4% dintre masinile Nissan Juke vandute pana acum sunt 4×4 si deci nu s-ar justifica o astfel de varianta a lui Captur. Discutia e mai ampla si poate porni de la intrebarea „de ce doar 4% dintre masinile Nissan Juke vandute au tractiune integrala?” Raspunsul e simplu. Pentru ca 4×4 la Juke exista doar pe motorizarea pe benzina de top, de 1,6 litri turbo cu 190 CP, in combinatie cu transmisie cu variatie continua CVT. Daca Juke ar fi fost oferit cu o transmisie mai performanta, cum este EDC de la Renault, si cu 4×4 pe versiunile diesel, atunci cu siguranta am fi vorbit de mai mult de 4%.

Pentru ca nu are 4×4 si beneficiaza de motoare mici, moderne si performante, Renault Captur are un avantaj extrem de important in fata rivalilor sai: greutatea. Cel mai usor cantareste 1.101 kg (TCe 90), iar cel mai greu 1.180 kg (TCe 120 cu EDC).

Renault Captur (sursa - Renault)Interesant este ca Renault Captur poate fi personalizat dupa cum iti trece prin cap. Sunt disponibile noua culori pentru caroserie, fiecare dintre ele asortabila cu una dintre cele trei culori pentru plafon: portocaliu, alb-ivoire si negru. In plus, plafonul poate fi decorat si cu autocolante, iar paleta de optiuni este larga.

Contururile tabletei multimedia, ale gurilor de ventilatie, ale boxelor si partea inferioara a volanului pot fi personalizate cu ornamente din plastic de diferite culori. Din pacate decorul din plastic pentru volan scartaie daca-l strangi in mana. Noroc ca nu prea ai motive sa faci asta, insa impresia de calitate asupra masinii sufera un pic din acest motiv.

Mai departe, un alt punct forte al lui Renault Captur sunt tapiteriile. Exista o multime de modele dintre care poti alege si incepand cu nivelurile de echipare medii tapiteria poate fi scoasa si curatata in masina de spalat. Acest tip de tapiterie se cheama „zip collection”. Portbagajul mare, de 377 litri (sau 455 litri cu kit de reparatie roti) poate ajunge la 1.235 litri prin rabatarea spaterelor banchetei spate.

Captur poate avea roti de 16 inch sau 17 inch, insa pe piata romanesca va fi disponibil exclusiv cu rotile mai mici, cele de 16 inch. Garda la sol este destul de mare pentru o asemenea masina, 200 milimetri.

Captur beneficiaza de doua motorizari pe benzina, TCe 90 si TCe 120. Primul motor este de 0,9 litri pe benzina, turbo, si este produs exclusiv in Romania, la Mioveni. Api motorul este exportat in Spania, unde este produs Captur. Acest motor TCe 90 vine cu transmisie manuala cu 5 viteze. A doua motorizare pe benzina, TCe 120, vine standard cu transmisie cu dublu ambreiaj EDC, cu 6 viteze. Dupa cum le spune si denumirea comerciala, cele doua motoare pe benzina au 90 Cai Putere (CP), respectiv 120 CP.

Interior Renault Captur (sursa - Renault)Este disponibil un singur motor turbo diesel de 1,5 litri si 90 CP. El este pentru inceput asociat unei cutii de viteze manuala, cu 5 trepte, iar din a doua parte a lui 2013 va fi disponibila pe 1.5 dCi 90 si cutia de viteze EDC cu 6 trepte.

Captur e foarte agil si usor de condus. E mai degraba apropiat de gama sportivelor Renault decat de masinile obisnuite ale gamei. Suspensiile au setari sportive si contribuie in mod decisiv la agilitatea, confortul si increderea pe care le resimti la volan. Suspensiile fata sunt tip MacPherson, iar pe spate tip bara de torsiune. Ruliul redus pe viraje si agilitatea masinii poarta amprenta barelor stabilizatoare fata-spate cu diametru de 22,3 mm.

In Franta am condus TCe 120 cu EDC si dCi 90. Motorizarea pe benzina e mai potrivita pentru acest model. Puterea de 120 CP si transmisia EDC pun in valoare foarte bine caracteristicile dinamice ale masinii. Astfel echipat, Captur atinge 100 km/h in 10,9 secunde si are un consum mediu declarat de 5,4 litri/100 km. Din punct de vedere acustic nu am sesizat diferente majore intre cele doua motorizari. In ansamblu masina are o antifonare foarte buna si nu apar sunete aerodinamice suspecte nici macar la viteze de autostrada.

La fel ca noul Clio, Captur vine fie cu sistem multimedia R-Link (cu conexiune la internet si aplicatii descarcabile din R-Link store) pentru versiunile de top sau MediaNav pentru cele din patura inferioara a gamei.

In Franta am testat doar tableta R-Link cu ecran tactil de 7 inch. Desi comenzile sunt logice si intuitive, touchscreen-ul se actioneaza greoi si sistemul de navigatie recalculeaza lent rutele. Mai mult decat atat, pozitia masinii pe harta ramane in urma fata de pozitia reala si la tot pasul exista posibilitatea sa gresesti traseul. Probabil e o chestiune de software care poate fi rezolvata usor, mai ales ca la Renault Clio IV cu R-Link nu exista asemenea probleme.

In concluzie, Renault Captur este o pata de culoare binevenita in segmentul SUV-urilor de clasa B: arata bine, are posibilitati foarte diverse de configurare si beneficiaza de motorizari si transmisii moderne. Pe scurt, are toate atributele necesare ca sa faca o figura frumoasa pe piata!

Renault Captur (sursa - Renault)

2 comentarii

iurie 25 iunie 2013 - 14:49

am vazut si eu b…a asta de Captur in Baneasa Shopping city cu tractiune fata si motor de logan 1.5 diesel 90 de cai, ac manual, plastice si textile de logan la un pret de numai „18.000” de euro, ma gandesc, daca mai pui un AC automat si daca ai mai pune si o tractiune integrala ai ajunge pe la 23-25.000 Euro cu el, la mai putin de banii astia iti iei ix35 sau Sportage 2.0 diesel, 184 de cai, automata dublu climatronic, piele si 4×4 sau chiar Rav 4 sau Tiguan fara piele. Pai prost sa fii sa iei tigaia de renault care dupa cativa zeci de mii de km incepe sa zangane din toate tablele.

Reply
ralu 10 aprilie 2017 - 14:22

esti paralel cu preturile tinere

Reply

Lasa un comentariu