Acasa Ford Test Drive Ford Capri (2024). Legenda revine

Test Drive Ford Capri (2024). Legenda revine

de Adrian Mitrea

Test Drive Ford Capri (2024) – adică momentul revenirii legendei Capri pe piață, de data aceasta cu o caroserie tip SUV coupe, căutat în zilele noastre mai mult decât un coupe mic, cu două uși, cum era Capri în anii ’70. Iată ce înseamnă Ford Capri în prezent, în acest review detaliat. La fel ca și Ford Explorer, modelul Ford Capri are la bază platforma tehnică MEB de la Volkswagen Group.

Așadar, nu doar forma este nouă pentru Capri, odată cu acest „revival”, ci și fondul. În afară de nume, Capri din prezent și cel din trecut nu mai au nimic în comun. Nici tipul caroseriei, nici tipul de motorizare.

Însă mișcarea celor de la Ford este îndrăzneață. Marca americană a mai făcut astfel de mutări controversate în gama de modele. Să nu uităm de Mustang Mach-E sau de Explorer, niște nume care fac puternică trimitere la benzină, dar ele sunt, de fapt, electrice. Aceeași rețetă și la Capri.

Dincolo de furtuna din paharul cu apă legată de nume, Capri, așa cum este el propus azi, pare o mașină care are mult mai multe șanse pe piață decât dacă relansarea ar fi venit pe rețeta veche: caroserie coupe cu două uși, joasă, spațiu mic la interior și portbagaj mic. S-ar fi vândut, probabil, cinci exemplare pe an în România. Nimeni nu mai cumpără așa ceva…

Test Drive Ford Capri 2024, peste așteptări

„Variațiuni pe aceeași temă” – cam acestea erau așteptările mele legate de această mașină, date fiind legăturile sale ombilicale cu Ford Explorer și cu platforma MEB de la Volkswagen. În esență nu m-am înșelat, dar variațiunile sunt, totuși, mai mari decât mă așteptam.

Printr-o suspensie modificată față de restul modelelor care au aceeași platformă MEB și printr-un sistem de direcție mai incisiv, Capri reușește să se diferențieze astfel:

În primul rând are o dinamică aparte la condus. Ca și cum Ford a vrut să facă un arc peste timp și să amintească de imaginea Capri-ului din anii ’70.

Spun „imaginea” pentru că, pentru cei mai mulți care vor cumpăra un Capri electric, modelul de acum 40-50 de ani este o mașină pe care cel mult au văzut-o în muzee sau prin filme. Dar prea puțini au apucat să conducă și „Capri-ul original”. Așa că proiecția asta despre condus, pe care o am și eu, de tip: „Se conduce sportiv, cam cum era mașina de acum 70 de ani” este mai mult o închipuire decât o realitate.

În al doilea rând, pe cât de sportiv este, Capri din 2024 reușește să fie un „cruiser” excelent. Are o așezare pe drum care te invită la condus multe sute de kilometri pe zi.

MEB – platformă tehnică competentă

Și sute de kilometri sau peste 1.000 km pe zi este ceva ce acest Capri chiar poate să facă fără prea mare efort. Motorizările pot fi de 170 CP (RWD), 286 CP (RWD) sau 340 CP (AWD).

Capacitățile bateriilor pot fi de 52 kWh, 77 kWh, respectiv 79 kWh. Indiferent de capacitatea bateriei, aceasta poate fi încărcată de la 10 la 80% în mai puțin de 30 de minute. Grosier, asta înseamnă vreo 100 km de autonomie în 10 minute petrecute la încărcat.

Ford a venit la timp cu Explorer și Capri, fix în momentul în care competenta platformă MEB de la Volkswagen Group a devenit și mai bună: motoare mai puternice și mai fiabile, baterii puțin mai mari și optimizate, alături de un consum mai mic și, mai ales, de posibilitatea încălzirii bateriei la cerere (prin apăsare de buton pe tabletă) pentru a scurta aproape la jumătate timpul de încărcare pe timp de iarnă (vs. o mașină care n-are această funcție).

Altfel spus, toate aceste mașini care stau pe platforma MEB și sunt lansate din 2024 încoace (Ford, Volkswagen, Skoda, Audi), se pot încărca iarna la fel de repede ca primăvara, vara sau toamna. Extrem de puține mașini de pe piață pot face asta.

SYNC Move pentru Capri

La fel ca Explorer, Capri beneficiază de o tabletă multimedia, cu poziție ajustabilă. Se numește SYNC Move și este unică în industria auto. Merită încercată la un test drive sau măcar în showroom.

Nu doar funcția de încălzire a bateriei, și suplețea software și logica comenzilor. Deși mai agață uneori, tableta multimedia se ridică la standarde foarte înalte (rezoluție, claritate, dimensiuni fonturi și pictograme).

Versiunea pe care o vedeți în clipul asociat acestui articol este cea care, probabil, se va vinde cel mai bine. Adică motor de 286 CP cu roți motrice spate, cuplu maxim 550 Nm, baterie 77 kWh utilizabil, putere maximă de încărcare 135 kW și autonomie reală cuprinsă între 320 km și 655 km.

La fel ca la orice mașină – electrică sau nu – contează stilul de condus, starea vremii, tipul de drum. În intervalul 80 – 110 km/h, Capri se simte excelent. Prețurile mereu actualizate le găsiți pe ford.ro.


Test Drive Ford Explorer (2024). Desenat de un român

Ford Puma Gen-E, primul automobil electric fabricat în România

POWER CUBE 150 – „cubul cu energie” – a fost lansat la București


Lasa un comentariu