Acasa Curiozitati Tesla Supercharger, liber pentru toată lumea, acum și în România. Prețuri: 3,05 Lei sau 2,25 Lei pentru 1 kWh

Tesla Supercharger, liber pentru toată lumea, acum și în România. Prețuri: 3,05 Lei sau 2,25 Lei pentru 1 kWh

de Adrian Mitrea

Tesla Supercharger, liber pentru toată lumea, acum și în România – aceasta pare să fie știrea zilei din auto. Practic, rețeaua Tesla Supercharger a devenit deschisă și pentru utilizatorii altor mașini electrice în afară de Tesla. Prețul pentru 1 kWh este de 3,05 Lei fără abonament sau de 2,25 Lei pentru cei care plătesc un abonament de membru în valoare de 65 Lei pe lună.

Deschiderea rețelei Tesla Supercharger către alte mărci auto s-a făcut încă din 2022, în anumite piețe. În 8 Decembrie 2023 a venit momentul ca acest lucru să se întâmple și în România.

Dar rețeaua de încărcare Tesla este, momentan, destul de neatractivă pentru cine n-are Tesla.

Și chiar și cei care au Tesla nu se pot baza în totalitate doar pe încărcătoarele mărcii. Acoperirea națională nu este foarte bună, încă.

Prețuri Tesla Supercharger

1 kWh la Tesla Supercharger costă 3,05 Lei „la liber”, fără abonament de membru Tesla. Prețul coboară la 2,25 Lei pentru cei care plătesc o taxă de membru de 65 Lei pe lună.

Prețul de 3,05 Lei pentru 1 kWh, „la liber”, este printre cele mai mari din piață. Prin urmare, este nerentabil pentru cine ar fi în situația unui utilizator ocazional.

Servicii de încărcare populare și complementare sunt Renovatio e-charge, Eldrive România, ElMotion, E.ON, PlugPoint, Enel X Way, MOL Plugee, EVconnect.

La alții e mai ieftin

Prețurile concurenței sunt adesea mai mici, chiar și fără un abonament de membru.

1 Leu pentru 1 kWh este cel mai mic tarif de încărcare a unei mașini electrice în 2023, la stațiile Electromagnetica montate în parteneriat cu diverse primării din țară (serviciul de încărcare ElMotion – aplicație de mobil). În unele cazuri prețurile pot urca la 2,49 Lei pentru 1 kWh, la stațiile ElMotion care sunt montate în alte părți decât în parcările primăriilor. Nu e nevoie de abonament pentru a accesa prețuri speciale.

2,15 Lei sau 2,39 Lei pentru 1 kWh la Eldrive România. Prețul mai mic este valabil în Decembrie 2013, conform unui newsletter al companiei. Deci e chiar mai ieftin decât cel mai mic tarif propus de Tesla Supercharger. Prețul standard este de 2,39 Lei pentru 1 kWh. Nu e nevoie de abonament pentru a accesa prețuri speciale. Încărcarea se poate prin aplicație de mobil, card RFID emis de companie sau prin Autocharge – funcție de încărcare simplă, automată, prima de felul ei din România.

2,49 Lei pentru 1 kWh la Renovatio e-charge, cea mai extinsă rețea de încărcare din România, atât din punct de vedere geografic, cât și ca număr de puncte de încărcare. Toată țara poate fi străbătută folosind doar acest serviciu de încărcare. La această performanță n-a mai ajuns niciun alt furnizor până acum. Eldrive România pare să fie următorul furnizor de servicii de încărcare care va călca pe urmele celor de la Renovatio e-charge și vor avea acoperire națională foarte bună.

Tesla Supercharger, liber pentru toată lumea

Așadar, atâta timp cât și oamenii care au Tesla au nevoie de alte servicii de încărcare să călătorească prin țară sau prin Europa… cu siguranță cine n-are Tesla se poate descurca foarte bine (și mai ieftin) fără Tesla Supercharger.

Totuși, situații hilare, în care mai multe Dacia Spring vor „căpușa” încărcătoarele Tesla Supercharger, sunt destul de plauzibile. Asta pentru simplul motiv că Spring este cel mai bine vândut automobil electric din România.

Autonomia Dacia Spring e destul de modestă, iar utilizatorii vor încerca să profite de orice stație EV să alimenteze, mai ales iarna.

În același timp, Dacia (încă) nu creează infrastructură de încărcare pentru mașinile electrice pe care le vinde, spre deosebire de Tesla sau Porsche România, care fac acest lucru.


Rabla Plus 2023: prag de 75.000 Euro ca mașinile electrice să fie eligibile

Mașina electrică perfectă nu există încă

Cât costă o baterie de mașină electrică în 2023? S-a ajuns la circa 155 USD pentru 1 kWh


26 comentarii

Goe 9 decembrie 2023 - 01:52

Dacia nu are nici tehnologia Supercharger a Tesla, nici cea a Electrify America a Volkswagen group.
Iar să spui că Spring e mașină e iarăși dubios.

Reply
Ipse Anton 9 decembrie 2023 - 03:05

1 leu/kWh cu banii primăriilor adică OTHER PEOPLE’S MONEY

Reply
Adrian Mitrea 9 decembrie 2023 - 14:55

Nu chiar. Înseamnă doar profit mai mic.
1 kWh costă 0,8 Lei la Hidroelectrica, restul de 0,2 Lei dintr-un kWh reprezintă banii care rămân pentru primărie și operatorul rețelei de încărcare.

Reply
Ipse Anton 10 decembrie 2023 - 06:52

Sunt bani publici plătiți de primării din impozitele contribuabililor numai pentru anumite persoane private. “Nu chiar”? Nu există mai puțin gravidă, ori e, ori nu e.

Reply
Adrian Mitrea 10 decembrie 2023 - 09:53

„Nu chiar” pentru că transparența financiară a investițiilor nu este atât de mare pe cât mi-aș dori sau pe cât poate ți-ai dori.
De fapt multe dintre aceste stații de primărie sunt instalate pe fonduri europene – deci bani ai contribuabililor europeni. Asta ca să fie stații EV cu 1 Leu/1 kWh la… Galați ori Sibiu. Oare belgianului sau francezul ce părere are?
Asta e lumea, așa funcționează.

Reply
Ipse Anton 10 decembrie 2023 - 06:58

Tu ai da un 1 leu din buzunar ca să primești 20 bani înapoi? Ești cumva Giani din Las Fierbinți?

Reply
Adrian Mitrea 10 decembrie 2023 - 10:04

Încă o dată.
Eu plătesc 1 Leu. 80 bani merg la Hidroelectrica, iar 20 de bani se împart între primărie și furnizor (ElMotion).
Deci socoteala e greșită.
Poți înlocui 1 kWh cu un pahar cu iaurt. Dacă plătești 2,5 Lei pe un pahar de iaurt… 1,3 Lei merg la producător, 0,5 Lei la distribuitor și 0,7 Lei la comerciantul care ți-l vinde ție la raft. Total 2,5 Lei.
Înțelegi acum sau vrei să-ți desenez?

Reply
Dedel 9 decembrie 2023 - 05:08

33 lei / 100 Km… mda, cum isi dau cu dreptu’ in stangu’.

Reply
Tecucean 9 decembrie 2023 - 06:48

Pare scump, dar nu e priza de acasă ci îţi oferă ditamai puterea de încărcare 😉

Reply
Adrian Mitrea 9 decembrie 2023 - 14:56

Și alți furnizori oferă „ditamai puterea de încărcare”, dar la prețuri mai mici. Și fără abonament.

Reply
Marius 9 decembrie 2023 - 18:45

Nu stiu sa mai fie alt furnizor in Romania cu capacitate de 250 kW (cea maxima, bineinteles).

Reply
Adrian Mitrea 10 decembrie 2023 - 09:48

Există la Renovatio e-charge și la Eldrive România.

Reply
Romion 9 decembrie 2023 - 07:07

La 3 lei/kwh iesi mai scump ca benzina /km

Reply
Adrian Mitrea 9 decembrie 2023 - 14:57

Nu, nu ieși ma scump nici așa. Doar că scade rentabilitatea utilizării unei mașini electrice dacă folosești doar energie scumpă.

Reply
Romion 9 decembrie 2023 - 15:14

Ba iesi mai scump daca calculezi cu cifre reale de consum si nu povestile ideale. Vara, la un consum real de aprox 17-20 kwh/100 km mie mi.a dat cam echivalenta unui consum de benzina de 9%. Iarna in schimb, cand autonomia la electrice scade sub jumatate din ce anunta producatorul si masina „pierde” efectiv energie stand in frig, consumul /100 km dar si pe unitate de timp (ex o luna) este clar mai mare decat la benzina. Eu sunt inginer la un partener Renault si cred ca inca mai stiu sa fac aceste calcule simple.

Reply
Adrian Mitrea 10 decembrie 2023 - 09:46

Fix cu cifrele tale poți vedea și singur că greșești. O Tesla Model Y Long Range are peste 500 CP. Consumul mediu anual este sub 18 kWh/100 km.
Ce consum mediu anual are un SUV pe benzină de 500 CP? Poate vreun 14 l/100 km, într-un caz fericit.
18 kWh x 2,25 Lei = 40,5 Lei pentru 100 km
14 litri x 6,5 Lei = 91 Lei pentru 100 km
18 kWh x 0,8 Lei = 14,4 Lei pentru 100 km cu Tesla Model Y de 500 CP, alimentat acasă, la Hidroelectrica
Nu mai vorbesc de revizii.

Reply
Nman 9 decembrie 2023 - 21:32

3 x 19kw la 100km parcursi = 57ron / 6,5 (benz) = 8,79 consum la100 benzina – suficient de multe masoni nu ajung la stat. Vorbim despre medii de consum si la ice si la ev, pool de mai multe marci si categorii similare. La motorina 7.11/l consumul ar trebui sa fie de 8/100!!! Iar vorbim despre medii multi marca, vehicule similare. Realul este la 6-6,5(daca adăugam si motoare de 3l).
In cazul tesla super charger, daca abonamentul nu se traduce si in kwh alimentare, devine rentabil sa platesti cei 65 ron lunar doar de la 81,25 kwh alimentati lunar la supercharger in sus – deci peste 1 „plin”! Nu pare prea apetisant la o prima vedere, sau pare de nisa.
Preturile nu sunt mici la superchargere nici in vest, doar ca in euro. Comparatia rămâne in picioare si acolo.
Ma repet- nu iau un model anume ci medii aproximate per parc existent (diverse surse online la ev).

Reply
Nman 9 decembrie 2023 - 21:33

Erata – suficient de multe masini nu ajung la stat. Cam aiurea corectorul in limba romana!

Reply
Radu Vochina 12 decembrie 2023 - 12:53

Mi se pare putin penibil sa iti iei o masina de 30-100k Euro si sa iti faci calcule legate de cativa euro in plus sau in minus la o alimentare. Dincolo de povestile de pe Facebook, lumea nu isi cumpara electrica pentru a plati mai putin, ci pentru experienta generala pe care o are cu o astfel de masina: performante, liniste, lipsa emisiilor, faptul ca o ai incarcata de fiecare data cand pleci de la birou sau de acasa etc.

La fel de putin relevant mi se pare ca este cu 10 centi mai scump sau mai ieftin per KWh decat in alte retele. Daca nu ai Tesla, probabil vei alimenta in alta parte dar vei sti ca daca se intampla sa nu functioneze incarcatorul tau preferat si ramai fara optiuni, ai din loc in loc cate 6-18 chargere la care poti incarca jumatate de baterie cu cativa euro in 15 minute si apoi pleci mai departe. Mai conteaza ca patesti 16 euro in loc de 14? Alternativ, daca pleci intr-un roadtrip prin Europa, platesti 13 Euro si poti merge oriunde fara a mai depinde de x aplicatii. Chiar sunt relevanti cei 13 Euro in bugetul unui roadtrip de o saptamana?

Daca ai Tesla, e un semn bun ca vor avea incarcare mai mare superchargerele, ceea ce va motiva extinderea lor (locatii, chargere per locatie), si probabil va face posibila accesarea de fonduri europene pentru o extindere suplimentara prin faptul ca vor deservi toti cetatenii europeni care tranziteaza rutele principale de pe continent, nu doar pe cei cu Tesla.

Nu stiu cum de o astfel de stire poate fi interpretata negativ de cineva, indiferent ca are masina pe combustie, ca are electrica Tesla sau electrica non-Tesla.

Reply
Flo 9 decembrie 2023 - 11:39

In franţa e 0,30€ kwh la încărcătoarele tesla si nu există abonament

Reply
Adrian Mitrea 9 decembrie 2023 - 14:58

Articolul acesta este despre România. Cont Tesla făcut de un român, pentru România.
Dacă tu locuiești în Franța și ai acele condiții, bravo ție!

Reply
AndreiP 10 decembrie 2023 - 11:22

Lucrurile sant simple, cu cat va creste nr masinilor electrice cu atat va creste si cererea / consumul de energie si implicit si pretul per KWH va creste. Preturile sant facute de piata iar parerea mea este ca in momentul in care ponderea masinilor electrice va depasi 50% pretul incarcarii va fi aproape identic cu cel pt o masina cu combustie interna.

Reply
Adrian Mitrea 10 decembrie 2023 - 11:44

Cu toate acestea, producția de energie electrică este mereu excedentară și va continua să fie, ceea ce va ține costurile jos.
Circul deja electric din 2018 cu mașina mea.
Sunt deja peste 5 ani în care am circulat cu 12 Lei/100 km și am peste 150.000 km parcurși.
Ce va fi peste 50 de ani, vom vedea. Electricul e o tehnologie a prezentului și este avantajoasă.
Cine înțelege asta, iese pe plus. Cine nu… mai așteaptă până-i pică fisa. E simplu.

Reply
Geo 10 decembrie 2023 - 15:11

Domnilor,
Toate
Toate bune și frumoase,dar cum rămâne cu prețul de achiziție a unei masini electrice ?
Cat va costa reviziile și asigurarile și veți ajunge la niste preturi ridicol de mari !
Pentru cei care au bani fara numar se merita a avea o Tesla altfel poți cumpăra o tesla mai mica pentru…..genunchi sa …glezna

Reply
AndreiP 11 decembrie 2023 - 10:30

Vom vedea ce va fi dar raman la parerea mea, preturile platite pt incarcarea masinilor electrice nu vor fi mereu la acest nivel pe masura ce numarul masinilor electrice va creste. Pretul este facut de piata iar porducatorii de energie electrica in nici un caz nu vor face acte de caritate, pana la urma este o afacere din care trebuie sa castige cat mai mult.

Reply
Costin 11 decembrie 2023 - 12:18

Adrian, iti admir pasiunea cu care promovezi masinile electrice in ultimii ani, dar in materie de calcule prefer sa fiu mai circumspect.
Costul curentului pe km: nu putem presupune ca toate masinile electrice din Romania vor putea alimenta de la Hidroelectrica, la 0,8 lei/KW. Daca punem 1 leu/kw acasa si 2,2 lei/kw pt circa 1/3 din km, ajungem la un cost mediu de circa 1,4 lei/kw… inmultit cu 16 Kwh/100km (un consum mediu excelent, sa fim sinceri) ajungem la peste 22 lei/100 km.
Benzina full hibrid – 5,5 L/100km (real) x 6,5 lei/L = 36 lei/100 km
Diferenta (considerata de unii castig): 14-15 lei ~ 3 € / 100 km
Daca diferenta de pret (necoafata de subventia din Romanai) este de 10000€, ajungi la 333 000 km pt a iesi cu adevarat in castig … asta daca nu iei in calcul nimic altceva.
Plusuri si minusuri sunt la ambele tehnologii, dar articolele se concentreaza doar pe plusurile electricelor si minusurile masinilor pe benzina/diesel. Numai datorita greutatii suplimentare pot gasi cateva minusuri electricelor, mai ales pe partea de costuri de intretinere – cauciucuri mai scumpe, orice piesa de suspensie mai scumpa. La asta adaugam lipsa personal de intretinere specializat, asigurari mai scumpe, unele firme(gen Tesla, urmata de brandurile chinezesti) au retele de service minuscule fata de cifrele de vanzari pe care le spera, nu e clar cat de fezabila va fi exploatarea unei electrice dupa perioada de garantie a accumulatorului, etc…
Peste asta vine faptul ca in costul carburantilor circa 2/3 sunt accize, in orice stat european. Cand, datorita cresterii ponderii electricelor, o sa inceapa sa scada consumul de benzina/motorina de unde crezi ca vor lua statele banii pierduti? Eu cred ca cel putin acciza pt drumuri o sa apara si in kwh de la statiile de incarcare, deci nu va mai fi 2,2 lei/kwh ci vreo 4, nu? In a 2-a faza vor trebui sa-i taxeze si pe cei care incarca acasa. Si mi se pare absolut corect ca orice masina sa plateasca o taxa de drum proportionala cu km parcursi. Si uite asa pana cand nu cred ca va mai fi vreun castig pe km parcurs cu electricele. Toate astea se vor petrece in urmatorii 2-5 ani, in functie de foamea de bani a guvernelor.
Singurul argument cu adevarat forte pentru promovarea electricelor este calitatea aerului din orase. Aici diferenta va fi enorma si o vom simti cu totii, in maxim 10 ani. Eu pt asta sunt dispus sa-mi creasca costul vietii, pt ca intr-un oras ca Bucuresti diferenta in calitatea vietii va fi enorma.
Ce vroiam sa spun e ca nu are rost sa ne tot invartim in jurul cozii – masinile electrice aduc costuri mai mari (acel TCO – Total Cost of Ownership). Discutia corecta ar fi daca este un cost care merita, pus in balanta cu castigul pe sanatate, mai ales pt generatiile tinere.
… si eu cred ca merita

Reply

Lasa un comentariu