Acasa Dacia Test Drive Dacia Jogger HYBRID 140 (2023)

Test Drive Dacia Jogger HYBRID 140 (2023)

de Adrian Mitrea


Test Drive Dacia Jogger HYBRID 140 – un bun prilej de a pune lupa asupra primului automobil „full hybrid” fabricat în România, la Mioveni. Odată cu Jogger și motorizarea lui hibridă, Dacia ajunge la un nivel tehnologic nemaivăzut în istoria mărcii. Cu ocazia acestui Test Drive, Dacia Jogger HYBRID 140 demonstrează că poate să consume între 4,5 și 6 litri de benzină pentru 100 km parcurși. Iată detaliile importante despre model în acest video-review realizat în Portugalia, lângă Lisabona, unde au loc testele pentru toată presa auto din Europa.


Detalii

Marcă: Dacia

Model: Dacia Jogger / Dacia Jogger HYBRID 140

Producție: 2023

Caroserie: break, clasă C, 7 locuri

Preț de pornire (fără TVA): 19.957 Euro

Preț de pornire (cu TVA): 23.750 Euro


Rezumat sistem propulsie: Motorizare hibridă, benzină + electric, 103 kW / 140 CP.

Motor termic: 1,6 litri (1.598 cc), pe benzină, natural aspirat, cu 4 cilindri în linie (l4), 16 supape, montat transversal, injecție indirectă. Puterea maximă este 67 kW / 91 CP și cuplul maxim este 144 Nm.

Motor electric 1: Putere maximă 36 kW / 50 CP și cuplu maxim 205 Nm. Are rolul de a asigura tracțiune mașinii și de a genera curent electric.

Motor electric 2: Putere maximă 15 kW / 20 CP și cuplu maxim 50 Nm. Are rolul de a genera curent electric.

Baterie HV: Litiu-ion, cu o capacitate brută de 1,2 kWh, respectiv 0,85 kWh capacitate netă.

Emisii: Euro 6, 110 g CO2/km

Consum mediu omologat (WLTP): 4,9 l/100 km

Acelerație 0-100 km/h: 10,1 secunde

Viteză maximă: 167 km/h


Transmisie: automată, multimodală, cu 6 trepte + marșarier, roți motrice față (FWD)

Anvelope: 205/60 R16 92H

Rezervor (litri): 50

Dimensiuni (mm): L 4.547 / w 1.784 / h 1.632

Portbagaj (litri): 160 litri (cu 7 locuri) / 506 litri (cu rândul al treilea de scaune rabatat)

Ampatament (mm): 2.897

Masă (DIN/EU): 1.385 kg / 1.460 kg

Cd: –

Punte față: Brațe independente, tip McPherson, arcuri elicoidale, bară stabilizatoare, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Punte H cu brațe trase, arcuri elicoidale, frâne cu tambur.


Condus de Adrian Mitrea circa 140 km, cu un consum mediu real de 5,4 l/100 km. La finalul evenimentului test drive Dacia Jogger HYBRID 140 mașina avea cca. 500 km.



13 comentarii

pehash 15 februarie 2023 - 12:24

5.4 litri la 100km nu va convinge multi romani sa renunte la importurile de diesel sh. Cred ca avantajele unui hibrid se vad cel mai bine la consumul urban. Ar fi interesanta o comparatie de consum intre modelul hibrid si unul conventional pe aceeasi ruta, traversand Bucurestiul la 9 dimineata. Daca va imprumuta Dacia doua Jogger si mai gasesti un prieten masochist.. 🙂

Reply
Adrian Mitrea 15 februarie 2023 - 12:34

La dieselul SH n-ai nici garanție, nici finețea motorizării hibride, nici parcare gratuită.
O comparație de tipul celei pe care o menționezi e pierdută de motorizarea clasică din start, nici n-are rost să risipim timp și bani să facem o asemenea comparație.
Și dacă tot ai amintit-o, cine ar trebui să plătească pentru a realiza o astfel de comparație? Și cât? Implică doi oameni pentru condus, doi oameni pentru filmat, unul pentru editat. În total vreo 3 zile de muncă pentru 5 oameni. Cine plătește și cât plătește pentru realizarea acestor materiale? Publicul care e obișnuit să primească gratis orice? Iar după ce a primit gratis te mai și înjură și-ți spune că n-ai făcut bine.

Reply
pehash 15 februarie 2023 - 12:58

Salut Adrian,
Nu am avut intentia sa-ti critic articolul. Daca te-a deranjat, imi pare rau. A fost doar o sugestie. Inteleg ca ti-e dificil sa monetizezi articole si videoclipuri, dar nu e vina publicului tau. Este o industrie extrem de competitiva. Daca nu faci ceva deosebit, daca nu investeti in productie, cu greu vei atrage mai multe vizualizari. E 2023 si inca mai filmezi cu un telefon, fara un stabilizator de imagine. Toata lumea foloseste mini-drone mai nou pentru a oferi perspective interesante. Nu e nevoie sa publici acest comentariu. O zi buna si spor la treaba!..

Reply
Adrian Mitrea 15 februarie 2023 - 13:50

Salut, n-am perceput-o ca pe o critică, ți-am spus doar că ideea unui astfel de material reprezintă o risipă de resurse, și așa limitate, rezultatul fiind de consum fiind previzibil.
Fii sigur că nimeni nu face bani din trafic în România, pe YouTube sau pe site. Este o limbă cu o audiență prea mică și cu o putere de cumpărare prea slabă. Totodată, este o audiență care n-ar plăti pentru informație. Nici măcar publicitatea de pe YouTube n-o acceptă. „skip ad” direct.
Singurele chestii care fac audiență mai mare (dar nu neapărat și venituri mai mari) sunt can-can-urile și bășcălia.
Scopul meu nu este să cresc audiența, ci să mă asigur că oamenii care se uită sunt de o calitate umană mai bună decât pe alte site-uri. Iar tu ești un exemplu.
Producții video cu dronâ și mai bine stabilizate fac și eu, când există bani de undeva. Cum este acel material cu Volvo, spre exemplu https://0-100.ro/2022/04/22/test-drive-volvo-xc40-recharge-twin/

Reply
Vlad 15 februarie 2023 - 16:28

Salut, oare colegul tau Buhnici ce parere are de partea cu monetizarea in fata unui public atat de „nasol”, mi se parre ca el nu se plange, din contra…

Adrian Mitrea 15 februarie 2023 - 17:41

Salut!
Întreabă-l pe Buhnici.
Ultima dată când a postat ceva pe subiect avea niște încasări care nu-i permiteau să plătească echipa cu care lucra.
Motiv pentru care Marian și alții nu mai lucrează cu el.
Dacă vorbim de YouTube, e o găleată în care bagi mai mulți bani decât scoți.
La fel și Facebook – ca pagină plătești ca să vadă lumea postările tale, dar nu ești plătit pentru trafic, like, etc…
Buhnici încasează bani de la companiile care plătesc publicitate DIRECT, ca și mine de altfel. Doar că Buhnici face mai mulți bani ca mine (bravo lui!).
Nu în ultimul rând, de ce crezi că Buhnici n-a fost la testele cu Jogger HYBRID 140?
1. Poate n-a fost invitat.
2. Dacă a fost invitat, nu a venit pentru că Dacia nu plătește presa, deci Buhnici a preferat să stea în București și să facă bani cu o altă companie decât să consume trei zile de muncă voluntară pentru Dacia.
E business și e normal.

mitzuX 15 februarie 2023 - 13:55

5,4 e un consum f bun mediu. La ioniqul hibrid ce l avem e tot acolo pe aprox 40k km parcurși majoritatea in oraș. E drept ca vând piciorul moale poți scoate mediu și undeva la 3,9 in oraș, vara. Ca și eficientă ești, la asemena valori f aproape de un BEV considerând energia consumată: cam 30kWh fac cei 3,9l iar un BEV echivalent consuma cam jumătate in oraș (tot vara), avand însă peste 30% masa mai mare și autonomie sub jumătate. Care masa in plus contribuie la puterea a-4 a la deteriorarea drumurilor ai podurilor. Efectele trecerii la BEV se vor vedea mai curând decât termenul pana la care au fost interzise ICE urile.

Reply
Giani 16 februarie 2023 - 07:29

E super utilata mașina la 23.000 + euro… Frane cu tambur că în 1947.

Reply
Adrian Mitrea 16 februarie 2023 - 13:02

Vezi că există și Audi la 60.000 + Euro, 299 CP, tot cu tamburi pe spate.
Dar nah, de la Dacia avem pretenții, nu?

Reply
Kap 17 februarie 2023 - 09:49

Excelent punctat Adrian.
Mașinile cu greutate moderată și fără motoare foarte puternice suportă tamburi pe spate, care sunt mai economici în utilizare.
Dar bine, poate nu s-a auzit și La Fierbinți, unde probabil referința e ursulețul sudat sau golful antediluvian și ce s-a văzut acolo la dezmembrări e standard.
Ca idee, de verificat cât costă următorul hibrid de 7 locuri nou. Chiar și cu cele 2 de pe ultimul rând doar pentru copii (deși la MCV / Jogger sunt perfect spațioase pentru adulți).

Reply
Adrian Mitrea 16 februarie 2023 - 12:59

Bine boss, mulțumesc că-mi faci programul și că mă ghidezi ca pe prost ce să fac cu viața mea.

Reply
Ioana 20 mai 2023 - 02:31

Mi se pare o masina ok dar foarte scumpa pentru ce ofera.

Reply
Bogdan 23 iunie 2023 - 03:04

Oricum ar fi, romanu tot fudul ramane. Am o firma de tractari auto si majoritatea masinilor pe care le preiau, sunt pana in 2014, cu diferite defecte care mai de care 😂 pe care tot tre sa le repari si mai dai si o caruta de bani ..
Dar cand intrebi romanul de ce nu un logan nou?
Incepe o polemica din aia de 2 ore ca nu e antifonata, ca nu e sigura, etc etc .

Reply

Lasa un comentariu