Acasa Masini Electrice Test Drive Volvo XC40 RECHARGE TWIN

Test Drive Volvo XC40 RECHARGE TWIN

de Adrian Mitrea


Volvo XC40 RECHARGE TWIN, sau, pe scurt, XC40 electric, vine într-un teritoriu încă slab explorat de rivali: SUV electric, compact. Chiar și 4×4. Rețeta Volvo se bazează pe calitate, putere, simplitate, performanță și un raport foarte bun între toate acestea atunci când apare în ecuație și prețul. Atunci când vei merge la un test drive cu acest model, dacă ți se va cere să-l descrii într-un singur cuvânt, atunci acesta ar fi „surprinzător”. Pentru că XC40 electric la asta se pricepe cel mai bine: să te surprindă. Plăcut. Iată ce este important să știi despre acest model în acest test drive Volvo XC40 RECHARGE TWIN.


Detalii

Marcă: Volvo

Model: Volvo XC40 / Volvo XC40 RECHARGE TWIN

Producție: 2022

Caroserie: SUV, 5 uși, 5 locuri


Preț de pornire pe piața din România (fără TVA): 45.014 Euro

Preț de pornire pe piața din România (cu TVA): 52.838 Euro

Preț de pornire cu Rabla Plus 2022: de la 41.437 Euro cu tot cu TVA


Motor electric față: 150 kW / 204 CP, cuplu maxim 330 Nm.

Motor electric spate: 150 kW / 204 CP, cuplu maxim 330 Nm.

Rezumat sistem propulsie electric: 300 kW / 408 CP, cuplu maxim 660 Nm.

Baterie: Tip Litiu-ion, răcită cu lichid, capacitate maximă netă 75 kWh (78 kWh brut), amplasare centrală-spate (în podeaua mașinii). Putere de încărcare AC până la 11 kW. Putere de încărcare DC până la 150 kW.

Autonomie omologată WLTP: 400-418 km


Transmisie: automată tip reductor (o treaptă + marșarier), tracțiune integrală (AWD)

Anvelope: 235/50 R19 (față) / 255/45 R19 (spate)

Acelerație 0-100 km/h: 4,9 secunde

Viteză maximă: 180 km/h

Dimensiuni (mm): L 4.440 / w 1.863 / h 1.647

Portbagaj (litri): 419 / 1.295 (portbagaj față: 31 litri)

Ampatament (mm): 2.702

Masă (DIN/EU): 2.113 kg / 2.188 kg

Aerodinamică (Cx): 0,33

Punte față: Suspensie cu brațe independente, tip McPherson, frâne cu discuri ventilate.

Punte spate: Suspensie independentă tip paralelogram deformabil, frâne cu discuri ventilate.


Condus de Adrian Mitrea circa 430 km, cu un consum mediu real de 24,8 kWh/100 km (în regim mixt). Cu acest consum din test drive Volvo XC40 RECHARGE TWIN ar avea o autonomie maximă reală de aproximativ 300 km.


Link-uri utile


Realizarea acestui material a fost posibilă cu sprijinul Volvo Cars, fără ca sponsorul să impună conținutul (mesajul).


2 comentarii

AndreiP 14 octombrie 2022 - 10:16

Autonomie reala 300 km in conditii ideale de drum. Ma intreb, iarna la temperaturi negative sau vara la temperaturi de peste 30 grade, cu toti consumatorii porniti, clima, muzica etc ce autonomie reala are.

Reply
Adrian Mitrea 24 octombrie 2022 - 20:05

Autonomia reală în condiții IDEALE de drum este peste 350 km. De unde ai scos 300?
Iarna probabil poți face minimum 250-300 km. Pentru că la momentul realizării acestui material era destul de frig, adesea sub 13 grade Celsius.
Consumatorii mici, cum ar fi muzica, farurile, etc… nu contează în totalul autonomiei. Sunt alimentați de bateria de 12 V. Iar un plin de baterie de 12 V (se încarcă în același timp cu bateria mare) ajunge pentru câteva ore de condus cu muzică, faruri, etc…
Deci o autonomie reală cuprinsă între 250-400 km este perfect fezabilă cu această mașină.

Reply

Lasa un comentariu