Acasa Dacia Merită Dacia Jogger HYBRID 140? Un calcul despre costuri

Merită Dacia Jogger HYBRID 140? Un calcul despre costuri

de Adrian Mitrea

Merită Jogger HYBRID 140, din perspectiva costurilor? E o întrebare legitimă, iar în acest articol am calculat după câți kilometri se amortizează diferența de preț față de varianta pe benzină (non hibridă). Pe scurt, Dacia Jogger HYBRID 140 are mai degrabă alte avantaje, nu costul.

Pentru calculele din acest articol am luat datele disponibile pe site-ul Dacia.

Dacia Jogger HYBRID 140

Dacia Jogger HYBRID 140 are un consum mediu maximal omologat WLTP de 4,9 l/100 km.

4,9 litri de benzină x 7 Lei litrul = 34,3 Lei. Așadar, versiunea hibridă rulează cu un cost de 34,3 Lei pentru 100 km parcurși.

Dacia Jogger TCe 110

Dacia Jogger TCe 110 are un consum mediu maximal omologat WLTP de 5,7 l/100 km.

5,7 litri de benzină x 7 Lei litrul = 39,9 Lei. Deci versiunea pe benzină (non hibrid) rulează cu un cost de 39,9 Lei pentru 100 km parcurși.

Utilizatorul variantei hibride economisește astfel:

  • 5,6 Lei economisiți, la fiecare 100 km parcurși
  • 56 Lei la fiecare 1000 km parcurși
  • 560 Lei la fiecare 10.000 km parcurși
  • 5.600 Lei la fiecare 100.000 km parcurși

Diferența de cost, la achiziție, între cele două versiuni este de 4.800 Euro (sau aproximativ 23.760 Lei – în funcție de cursul valutar Euro – Leu).

Merită Dacia Jogger HYBRID 140? Ar fi nevoie ca utilizatorul să parcurgă circa 425.000 km ca să amortizeze diferența de preț dintre varianta Jogger HYBRID 140 și Jogger TCe 110.

Pare, deci, puțin probabil ca cineva să aleagă modelul hibrid pentru economia de combustibil sau de cost realizată pe durata exploatării mașinii. Desigur n-am luat în calcul costurile pentru revizii, însă ele nu pot influența prea tare socotelile.

Merită Dacia Jogger HYBRID 140? Da. Dar nu pentru economie

În lipsa avantajelor reale legate de economie sau de cost, rămân, deci, alte atuuri pentru Jogger HYBRID 140:

  • Ușurința în utilizare, având transmisie automată.
  • Puterea mai mare, având 30 Cai Putere (CP) în plus față de cea mai performantă variantă pe benzină.
  • Diferite avantaje fiscale locale (taxe de proprietate zero sau mai reduse față de un automobil non hibrid).
  • Parcare gratuită pe locurile diverselor primării (cât timp va mai exista o asemenea facilitate).

Față de varianta pe GPL, numită Dacia Jogger ECO-G 100, o variantă hibridă nu s-ar amortiza niciodată. Costul pentru 100 km la versiunea pe GPL este de 31,2 Lei/100 km vs. 34,3 Lei/100 km pentru varianta hibridă.

Sigur că aceste consumuri omologate WLTP vor putea fi mai greu atinse în utilizarea reală, dar se păstrează raportul de consum între versiunile de motorizare comparate. Consumă mai mult în realitate mașina pe benzină? Probabil că da. Însă și varianta hibridă va consuma ceva mai mult „decât în carte”.



43 comentarii

Robert 16 ianuarie 2023 - 11:00

E clar ca nu se amortizeaza niciodata, insa avantajul cu cei 30 de CP in plus….e doar pe hartie. De fapt performantele vor vi mult mia slabe.
In primul rand cuplul maxim pentru versiunea Hybrid este mai mic, de 148 NM, fara de 200 NM, la versiunea de 110 CP ( asa cum reiese de pe side-ul Dacia, si din precedentul articol pe acest site). Adica , in viata de zi cu zi masina va trage mai slab. In mod normal, putere mai mare s-ar traduce in viteza maxima mai mare. Dar iata ca pe site-ul dacia, viteza maxima a versiunii hybrid este de 167 KM/h, fata de 180 la versiunea Tce 110….. Probabil ca are ceva de a face cu faptul ca bateria nu e tot timplul plina, dar de carat, trebuie carata tot timpul, si nu e tocmai usoara : hybridul catareste 1357 kg vata de 1205 kg. Deci 150 kg in plus, cuplu cu 50 NM mai mic ( si 30 de CP in plus ..cateodata). Nu, nu cred merita absolute deloc, nici pentru economie , nici pentru performante, decat poate daca esti spalat pe creier si crezi ca hybid = salvarea planetei.

Reply
SvT 31 ianuarie 2023 - 15:39

148Nm sunt numai la motorul termic. Pe cei 205Nm ai celui electric i-ati luat in calcul? Unde?

Reply
Mircea 16 ianuarie 2023 - 11:12

Sunt utilizator de masina hibrida dotata cu motor de 1.800 cmc aspirat natural. Consumul pe distanta Bucuresti Targu Mures este 4,0 l / 100 km, cu regim de viteza 120 km/h autostrada iar in restul traseului viteza legala, inclusiv in localitati. Am rugamintea nu mai faceti comparatii intre datele scrise in cartile masinilor. Nu au nicio legatura cu realitatea. Realitatea este data de modul de conducere al fiecarui sofer. Viitorul urmatorilor 10 ani este MASINA HIBRIDA pentru simplul fapt ca se obtine o reducere de consum de 40 % fata de motorul termic. MASINA ELECTRICA inca nu este competitiva cu cea hibrida din nici un punct de vedere.

Reply
Adrian Mitrea 16 ianuarie 2023 - 13:40

Mircea, și cum propui să avem o bază CORECTĂ și UNIFORMĂ de comparație?
Să zicem că ignorăm WLTP. Atunci ce sistem folosim pentru comparații corecte?
Este clar că variază consumul de la șofer la șofer. Dar acel consum va varia în egală măsură (sau pe acolo), indiferent de tehnologia pe care o are sub talpă șoferul respectiv.
La Euro NCAP, testele de impact… ce facem? Fiecare accident e diferit. Dar Euro NCAP promite o bază de comparație egală pentru metoda de testare respectivă. E important șablonul. Etalonul.

Reply
Anonim 31 ianuarie 2023 - 19:56

La mers pe autostrada 130 lm / h mergi numai pe motor termic la o masina hybrid . Motor care cara greutti inutile la viteza aia baterie , sistem hybrid . Pe autostrada un hybrid nu bate un diesel la consum .

Reply
Jean Valjean 16 ianuarie 2023 - 11:54

In momentul d efata (si probabil inca 10-15 ani de acum incolo) autovehiculele hibrid (benzina+electric) sunt solutia.
As mai adauga cateva avantaje care nu au fost mentionate aici:
– subventie marita in cazul utilizarii programului Rabla (in 2022 putea ajunge la 15000 lei)
– demaraj mai puternic dar mai silentios, atat in oras cat si in cazul anumitor depasiri;
– Cresterea duratei de viata a motorului termic;
– valoare mai mare de revanzare;
– daca acest model are si recuperarea energiei la franare atunci si uzura franelor conventionale este mai redusa.

Reply
Catalin T 16 ianuarie 2023 - 14:43

da, dor ca valoarea la revanzare poate fi mai mica pentru ca cel mai probabil bateria trebuie sa o schimbi si costa ceva…

Reply
Anonymous Coward 16 ianuarie 2023 - 12:18

Diferentele de cost de intretinere nu-s deloc neglijabile.

Reply
dorel 16 ianuarie 2023 - 12:24

nea adrian, cine vreodata va merge cu dacia jogger 1.0 tce cu consum de 4.7? ai facut efortul sa iei una la teste sa mergi 20 km cu ea sa vezi cat consuma? iti spun eu nu consuma 4.7 nici in picaj liber.

Reply
Adrian Mitrea 16 ianuarie 2023 - 13:42

Nu contează cât consumă, nea dorel.
Dacă 1.0 TCe consumă mai mult, și cea hibridă va consuma mai mult. Diferențele se păstrează. Într-o măsură mai mare sau mai mică. Dar se păstrează.

Reply
Daniel 16 ianuarie 2023 - 14:40

Pentru cine face semnificativ mai multi km in oras decat in afara se merita investitia in hibrid mai ales pentru confort cand se circula bara la bara.

Reply
FLORIN 85 16 ianuarie 2023 - 14:42

Pot sa spun eu cat consuma un Duster Comfort 1.0 eco-g l(1373kg la gol + 84 kg eu+soția 65kg și juniorul 14kg) 7 la sută gpl(28 lei) de la 700km(cand am trecut-o prima data pe gpl) pana la 5800 km, cât am actuali pe bord. Consumul e calculat în funcție de km rulati, gpl alimentat. La ultimele 2 alimentari a urcat la 7,5 consumul din cauza frigului.

Reply
ionescu 18 ianuarie 2023 - 04:38

7.5 gaz consumat inseamna cam 4,5 – 5 benzina…. cam putin loganul meu 0,9 cu gaz tomasseto co suma gaz iarna 9 – 10 la 100 km . cred ca.ti scapa ceva nu ai cum sa onsumi mai putin ,cu baraca aia decat un loganete .! Stima

Reply
FLORIN 85 29 ianuarie 2023 - 14:07

Nu am nici-un interes sa vorbesc aiurea. Asta e consumul realizat după ce alimentez din nou cu gpl. Schimb la 3000rpm, anticipez traficul, o las sa meargă din inerție când e cazul. Nu ma dau la ea pt ca nu e genul de mașină

Reply
Dan 16 ianuarie 2023 - 15:02

Eu zic ca Jogger versiunea Hibrid merita luata in fata versiunilor pur termice, pentru toate motivele, chiar si pentru cel cu economia de combustibil, daca se va utiliza preponderent in regim urban/periurban, adica acolo unde motorul electric trage mai tot timpul, iar termicul doar ocazional (cei care fac multa autostrada nu vor vedea mari economii sau deloc, fiindca acolo e invers, termicul lucreaza mereu, iar electricul doar ocazional). Motorul termic din sistemul hibrid are ciclu Atkinson, deci o eficienta superioara.

Desigur, totul depimde foooarte mult de stilul de condus, cine conduce anticipativ, elegant si regeneraza mult, va obtine consumuri nesperat de bune. Daca conducem ca niste apucati, numai cu smuceli si sacadari, frana-acceleratie non stop, consumul va fi la polul oups: imens pe orice tip de masina.

Legat de cuplu: se specifica valoarea care se poate sustine pe termen lung, iar aici acea valoare este 148 Nm @3200 rpm (excelent nivelul rpm-ului), pe aceea o vom avea la urcarea unui deal abrupt si foarte lung, de peste 2 km, dar doar dupa ce epuizam electricitatea din baterie, pana atunci urcam dealul cu cei 205 Nm ai electricului. In marea majoritate a situatiilor in care este necesar cuplul maxim, vom avea tot valoarea data de motorul electric, adica 205 Nm (in toate situatiile pe termen scurt: la porniri de pe loc, la reprize, in accelerari si cam in orice situatie in care ne ajuta motorul electric si avem suficient tampon de electricitate in baterie). La mers constant pe autostrada, chiar si cu masina plina ochi, se foloseste o fractie mica din puterea si cuplul maxim, deci acei „doar”148 Nm care vad ca suscita ingijorare vor fi super-suficienti. La accelerari pe autostrada, energie in baterie va exista tot timpul deci facem reprize gen 110-135 km/h bazandu-ne pe cei 205 Nm de la motorul electric. Viteza maxima se atinge doar cu ajutorul motorului termic, de 91 CP, deci de aici si viteza maxima mai mica decat la 1.0 TCe de 110 CP. Oricum subiectul viteza maxima, e irelevant pentru toate tarile, cu singura exceptie Germania si pentru toate masinile, atat timp cat toate ajung la 130 km/h. Si chiar si la nemti, ati vazut probabil, lumea merge tot in jur de 130 km/h chiar si pe portiunile fara limita, cu grija doar sa faca loc celor care au nevoie sa mearga mai rapid.

Ce nu inteleg eu este de ce declara puterea de 140 CP. Cu toate ca sistemul are pierderi minime si ar putea avea 140 CP pe termen scurt, la puterea pe termen lung si care este cea care ar trebui in mod normal declarata nu se insumeaza matematic 90 CP termici + 50 CP electrici sa avem exact 140 CP….aici cred eu ca cineva de la marketing a insistat cu valoarea asta, dar nu e cinstit dpmdv.

De ce mai merita hibrida: confortul unei automate combinat cu fiabilitatea data de sistemul Renault, unde pierderile de eficienta si uzura prin frecare sunt reduse la minim: cutia este cu craboti, fara ambreiaj, fara sincroane. Merita iar pentru drumuri scurte, care pentru motor termic clasic benzina/diesel inseamna uzura maxima. Start-stop se face din motorul 2 generator, nu din electromotor, adica avem reporniri rafinate. Motor aspirat, injectie multipunct, fara grija turbinei sau a depunerilor de calamina pe supape. Plus cele amintite mai sus: silentiozitate, reduceri de taxe si alte avantaje.

Reply
ionescu 18 ianuarie 2023 - 04:45

am inteles ca , cutia este de unica folosinta ,nu se poate repara ; dupa 150k km sigur te costa 5k – 7k euro sa o inlocuiesti . cred ca este o prostie sa iei asa ceva . la loganul vechi ,din 2017 in sus , cutia automata cauzeaza uzarea prematura a ambreiajului si tremura masina la plecare dar costul mic al ambreiajului parca merita sa.l platesti ltr. avantajele confortului unei cutii semi-automate .

Reply
DAN 19 ianuarie 2023 - 10:15

Din auzite si din intelese iti construiesti certitudini si convingeri (sigur te costa 5k – 7k euro sa o inlocuiesti . cred ca este o prostie sa iei asa ceva)…bravos, esti un romanache adevarat.

Ce-ai zice sa pui mana sa studiezi un pic tehnologia acestui sistem hibrid? Sau tu n-ai timp de astfel de „detalii”, tu stii dinainte cum sta treaba, ca un romanache cu loganete care le stie pe toate.

Reply
SvT 31 ianuarie 2023 - 15:47

Maestre stii cumva un service care repara cutiile de viteza de la Jogger hybrid, un distribuitor de piese de schimb pentru asa ceva? Exact atat costa inlocuirea acelei cutii de viteze pentru care, in caz de defectare, nu sunt piese de schimb! Ce are de-a face ca omul are loganete sau nu? Inteleg ca mneatale faci parte din acea clasa superioara care-si poate dovedi rafinamentul … altfel.

Reply
Ovidiu 27 ianuarie 2023 - 14:58

<> pentru ca asta e industry standard, sa raportezi „puterea”. Din punctul meu de vedere singurul indicator de performanta relevant e acceleratia 0-100 pentru ca iti spune exact ce te intereseaza despre dinamica masinii: putere, masa si cuplu agregat. Consumul e orientativ, nici nu se poate rezonabil comunica de catre producator.

Reply
Alex 17 ianuarie 2023 - 14:05

Este adevarat ca si la hibride consumul poate fi diferit de cel din carte, adica mai mare, dar nu cu mult si aici va las sa-mi dati dv exemple de masini full hibrid care consuma in medie mai mult cu 3-4 L decat in carte, lucru care se intampla regulat la masinile termice. Si de aici e simplu de vazut ca amortizarea se va face mult mai devreme, asta si in functie de cat timp tii masina si de modul in care o folosesti. O masina hibrida nu e pentru giboni sau pentru cei care vor sa o tina 3-4 ani, parerea mea. Ce vreau sa mentionez, si asta puteti cauta sunt multe teste documente pe internet, in cazul hibridelor este destul de usor sa obtii cifrele din carte, in cazul masinilor conventionale este mult mai greu daca nu imposibil. De asta si repet, o masina hibrida nu este pentru oricine, trebuie inteleasa si folosita cu cap, pentru a scoate toate avantajele din ea. In plus, la drumurile pe care noi le avem, adica fara autostrazi, hibridul e o combinatie mult mai buna in general. O termica normala poate consuma putin in extraurban, dar in oras va consuma mai mult, mult mai mult decat un hibrid, pai cum sa comparam consumuri de 4-5 in oras cu min 10-11-12 cat consuma majoritatea masinilor pe benzina de putere asemanatoare (140-150 cp).

Reply
george 18 ianuarie 2023 - 10:19

Cred ca varianta pe benzina Jogger, daca pui 5 oameni cu bagaje in ea, la drum mixt, oras si autostrada, consumul sare de 10l, uzura pieselor, frana etc mult mai mare. Ceea ce la acest hybrid, daca conduci cum trebuie, chiar daca ai 5 oameni si bagaje, nu cred ca sare de 6l, consumul! Amortizarea se face mai repede, poate chiar sub 5 ani. Deci optez tot pe Jogger Hybrid, este viitorul Daciei.

Reply
Ovid 15 februarie 2023 - 15:06

Vorbesti prostii, fara sa ai habar. Cu 5 persoane, autostrada + oras, am scos cu Jogger 110 cp exact 6,5 l/100 km, pentru circa 1200 km.

Reply
Rum Coffee 17 ianuarie 2023 - 14:40

Golf 5 ul meu consuma un mixt de 8% real. Adica 56 lei /100km. Dar masina mea măcar are motor 😎! 1.6 mpi /102cai)

Reply
Dan 18 ianuarie 2023 - 06:43

Trebuia să apară unul ca tine cu o mașină care se apropie de majorat și să facă comparație cu o mașină nouă din altă clasă. Este diferențiată mare de la hatchback la mpv.

Reply
Wader 31 ianuarie 2023 - 23:43

Apropoo, golfu are 4.2+m, in timp ce joggeru e 4.5+m.
Care se parcheaza mai usor in oras?
Sigur ca sunt si alte beneficii, Golfu 5 are suspensie independenta , directie servoelectrica si e NET superior la comportament dinamic, viteza maxima, confort interior, si fiabilitate toate chiar toate sunt superioare.
Polueaza ca un E5, dar intreaba-te daca omu face multi km pe an, sa justifice pretu platit pentru o masina noua si poluarea ca masina noua sa fie creeata.

Nu, musca toti la fenomenu masina low cost, ieftina cu portbagaj imens!
E o alegere rationala nu e musai din saracie ca nu isi permit masina noua.

Reply
Virgiliu 17 ianuarie 2023 - 22:18

Salutare! Exista aici o mica problema de care lumea nu prea vorbește și care va apărea după 8-10 ani de folosire și acela este costul cu schimbul bateriei electrice și al mentenanței sistemelor electrice pentru mașinile electrice. Prețul unei baterii electrice costa intre 1/4 și 1/2 din prețul întreg al mașinii.

Reply
Adrian Mitrea 18 ianuarie 2023 - 10:08

Salut!
Bateria de tracțiune a Dacia Jogger are o capacitate de 1,2 kWh. Costul, la clientul final, pentru 1 kWh de baterie (azi) este de sub 250 Euro cu tot cu taxe, dar fără montaj. E de așteptat ca prețurile să scadă pentru baterii. Și rămâne de văzut cât costă manopera pentru înlocuirea acelei baterii. Probabil undeva în jurul a 3-4.000 Lei înlocuirea, în service autorizat Dacia.
Voi întreba cu ocazia testelor internaționale pentru presă. Dar cu datele pe care le avem acum, nu va fi ceva atât de scump pe cât crezi.

Reply
Nck Sony 18 ianuarie 2023 - 14:25

Mai puneți! La costul bateriei mă refer… E drept că nu-i baterie de plug-in, dar totuși, un zero în coadă e mai aproape de realitate…

Reply
Adrian Mitrea 18 ianuarie 2023 - 17:20

De ce să mai pun?
Există destule baterii la vânzare pe Internet ca să vorbesc documentat, nu din auzite. Poftim, cea mai apropiată baterie dpdv capacitate pe care am găsit-o: https://evshop.fr/en/batteries/186-mitsubishi-outlander-phev-module-24-kwh-5948915402524.html

Reply
Alex 18 ianuarie 2023 - 18:37

Daca luam un interval de folosire de 10 ani, nu cred ca ar fi o problema in sine inlocuirea bateriei din 2 motive, 1.bateria e mica la un full hibrid (spre deosebire de plugin sau electrica) si 2.preturile sigur vor mai scadea. Din ce stiu la Toyota de exemplu se pot inlocuii separat anumite celule din baterie care nu mai functioneaza corespunzator si nu toata bateria complet, nu sunt 100% sigur dar asa auzisem in mai multe materiale despre acest subiect. Evident la un moment dat trebuie inlocuita bateria, dar fata de un plugin hibrid sau electrica 100%, nu vad sa fie un cost care sa te dea afara din casa.

Nicolae Simion 18 ianuarie 2023 - 23:37

M-am uitat pe link-ul pe care l-ați pus, aia nu-i baterie de hibridă, e doar un modul de baterie de Outlander, care-i plug-in hybrid. Altă marfă, alt preț!

Adrian Mitrea 20 ianuarie 2023 - 12:56

Exact, adică e mai scumpă bateria pentru plug-in hybrid.
Deci o baterie de 1,2 kWh, cât are Dacia Jogger, va costa mai puțin de atât, când va fi vremea.
Poți să te uiți la orice baterie vrei. Împarte costul bateriei sau modulului la capacitatea lui și vei obține un preț pentru 1 kWh. Vei vedea că nu este mii de Euro, cum vehiculează unii pe aici. Ci câteva sute de Euro.

pehash 31 ianuarie 2023 - 17:08

Daca restul masinii rezista, eu ma astept peste 10 ani sa o schimbi cu o baterie de 2-3kWh la viteza cu care evolueaza tehnologia. Pe aceiasi bani pe care azi gasesti 1.2kWh.

Calculul total trebuie sa tina cont de durata de viata a unei hibride. Prius-urile pe care le plimba astia de la Uber/Bolt, aduse 2nd hand din flote de taxiuri din UE, ajung la 7-800,000km lejer. Doar consumabile si baterie la fiecare ~300,000km. Evident, e un avantaj pentru cei care ruleaza des, asta nu inseamna ca poti sa o tii in garaj 80 de ani si sa mergi cu ea 10k/an 😉

Reply
Nck Sony 18 ianuarie 2023 - 14:58

E adevărat, dar e valabil pentru bateria de la plug-in, care-i de vreo 10 ori mai mare decât la un full-hybrid, la care bateria e ceva mai ieftină, dar tot are prețuri considerabile, 10-15% din prețul mașinii noi. Dacă mai punem și restul echipamentelor electrice…

Reply
Nick Sony 19 ianuarie 2023 - 13:24

„Your comment is awaiting approval”!
De ce este nevoie de asta? Că nu cred că se apucă cineva să înjure pe-aici! Și dacă totuși o face, comentariul poate fi șters…

Reply
Adrian Mitrea 20 ianuarie 2023 - 13:01

Este nevoie de asta pentru că:
1. Sunt și boți de SPAM activi pe internet care îți scriu automat: „Wow, nice article! If you want to earn 5,000 USD, click here.” Și eu NU tolerez asemenea mizerii pe site-ul meu, din respect pentru voi cititorii. Fiecare comentariu este aprobat manual.
2. Dacă cineva jignește pe altcineva tai răul de la rădăcină, nu după ce l-au văzut toți. Așa e normal și civilizat.
3. O altă opțiune ar fi să scot comentariile de tot, pentru că aceasta este tendința la tot multe publicații serioase din afara României și chiar și la noi în țară. Motivul? Citesc 2.000 de oameni, din care comentează 30. Iar din ăia 30 vreo 20 sunt cu idei puține și fixe, jignitori, părerologi fără argumente, etc… Și atunci, ca administrator de site, te întrebi: De ce să țin o portavoce pentru nebuni din moment ce oamenii decenți își iau informația și pleacă?
Cam asta e, pe scurt.

Reply
Wader 31 ianuarie 2023 - 23:04

Jogger hibrid NU merita cumparat!
De ce sa dai 24600euro pentu 1 stea ncap, masina cu comportament dinamic praf, si inconfortabila.
Nu uitati Dacia de ani de zile scade la calitate din pacate pe masura ce creste preturile.(nu zic eu, zic altii autorizati gen Dekkra)

Da, observam si noi ca Toyota Corolla Touring ECO hibrid 1.8 au marit cu 33.34 la suta preturile in euro si hopa joggeru i-a luat locu la pret.

Hai cu osanale pt Dacia si no.1 Toyota
Din grija pentru noi, la inflatie de 16.5 la suta in ron pe 2022, Toyota mareste pretu uluitor cu 33.34 la suta in EURO.

Fapte: Corolla touring sport ECO, 1.8 hibrid
23778 euro cu tva in Ianuarie 22
31705 euro azi ianuarie 23
De unde pana unde 33.34 la suta cresterea in euro?

Rog nu aberati cu facelifu, ca nu justifica cresterea acele new features ..

Reply
AlexVV 9 februarie 2023 - 15:18

Wader, aș vrea să te întreb dacă ai testat Jogger-ul sau vorbești din auzite.
Eu aștept recenzii din partea posesorilor, pentru Jogger-ul Hybrid.
De 2 ani am pus ochii pe Toyota Corolla Touring Sports – Dynamic. Acum 1 an am fost la dealer să dau comandă unde am fost informat că momentan nu se poate comanda. Am verificat și la alt dealer (alt oraș) și mi-a confirmat treaba asta.
Acum în ianuarie, m-a sunat dealer-ul să mă informeze că se poate face comandă.
Dar, după cum ai spus, surpriză: Varianta Dynamic 2023: 35.700€ versus 26.600€, cât era în Ianuarie 2022.
A încercat să-mi vândă ultima mașină, modelul 2022 de pe stoc, la 32.000€.
Sunt diferențe (nr de cai, roți și alte chestii) între cele 2 modele, dar nu cred că justifică prețul.
Dealerul se laudă că în 5 ani, o Toyota cu o utilizare decentă, fără incidente, se poate da trade-in înapoi la dealer cu 70% din prețul de achiziție.
Dar revenind la Jogger Hybrid.
Am cerut o ofertă de la Dealer-ul Dacia și cu Rabla, Jogger Hybrid, Varianta cu 7 locuri, Hybridă, + cea mai înaltă echipare + încălzire în scaune pentru scaunele din față (da, nu e inclusă în cea mai înaltă echipare) + culoare la alegere + 2 ani garanție extra, față de cei 3 standard, cu rabla: 22.000€.
Ce-mi place mult:
O grămadă de spațiu, dacă scoți scaunele din spate.
Posibilitatea de a pune un portbagaj suplimentar.
Promisiunea unui consum decent – dacă o conduc economic, cum fac de altfel și cu mașina pe care o conduc acum.
Garda la sol înaltă.
Și mașina în sine e înaltă (în spate la Corolla eu, la 1.88 m, dau cu capul de plafon).

Eu cred că după 5 ani nu o să aibă aceeași valoare de revânzare, dar pe de altă parte, nici nu voi fi plătit 33.000€ pe ea.
Pentru nevoile mele (familie cu 2 copii) care face 15.000, maxim 20.000 km/an, cred că e ideală.

De menționat că momentan conduc o Jetta, de 18 ani, în care am investit în ultimii 3 ani, în jur de 5000€ în reparații.
Ultima a fost în Ianuarie 2023, când a murit un injector.

Speranța mea e că, vorba aceea: Mașina Nouă e Mașină Nouă, fie că e Toyota sau Dacia.
În sufletul meu, nu mă aștept la probleme/reparații în primii 5 ani.
După care…
Voi mulțumi că mi-am luat mașină făcută în România, pentru care găsesc piese originale la prețuri decente:))

Reply
Iulian 11 februarie 2023 - 07:21

Alternativa era Suzuki Swace în echiparea Spirit –
24360 € cu rabla! Nu am studiat îndeaproape dar cred că Spirit de la Suzuki e un pic „mai echipată” decât Dynamic de la Toyota și este clar mult mai „finuță” decât Jogger.

Reply
AlexVV 13 februarie 2023 - 10:58

Merci Iulian pentru sugestie.
Am trimis o solicitare de ofertă la Dealerul Suzuki din Brașov, dar am primit un răspuns destul de standard, care nu m-a lămurit.
Pe scurt:
Nu au stocuri, dacă se face comandă, nu se știe când vine și dacă vine, nu se garantează că va rămâne prețul ce apare în oferta curentă:))
Dacă aș avea certitudinea că pot să îl iau la 24600 cu Rabla, aș alege Suzuki Swace (care sincer, e TS cu altă siglă) în loc de Jogger.

Între timp, au început să apară review-uri promițătoare la Jogger Hybrid.
Cu greu mă abțin să nu merg la dealer să dau avansul pentru una.
Dar mai aștept câteva luni.

Reply
Str3su 16 februarie 2023 - 03:07

Salut! Dacă scazi cat costa cutia automata mai reduci din cei 400000 km la jumate asai? Vrei sa mai scazi schimbul de ulei si uzura motorului termic mult mai mica la hybrid ? In traficul din bucuresti nici sa nu visezi la un consum atât de mic pe gaz sau pe benzina… eu as zice in functie de cat si unde rulezi masina scoti diferenta lejer după 100k km. Si nu 425k km. Nu cred ca se pastreaza raportul de consum in aglomeratie dintre benzina zi hybrid. Nu in oras…

Reply
Adrian Mitrea 16 februarie 2023 - 13:01

Salut!
Din păcate Jogger nu vine cu o cutie de viteze automată asociată motorizărilor pe combustie simple. Așa că am realizat comparația cu cea mai apropiată variantă.
Dacă iei în calcul puterea mai mare, soluția de transmisie automată, confortul, etc… da, evident, că nu mai vorbim de amortizare, ci de beneficii sau avantaje. Dar aia e deja altă discuție. Așa cum am scris și în articol, cine va cumpăra această mașină o va face pentru altceva, nu pentru economie (de bani).

Reply
Dan 17 aprilie 2023 - 12:53

Buna ziua tuturor celor de aici! Ma inteteseaza cum „trage” un Jogger pe drumuri de munte virajate cu max 7 persoane la bord si trei valize in portbagaj.

Reply

Lasa un comentariu