Dacia Spring atrage polemici aprinse despre performanțe, putere și chiar stabilitate. Și asta pentru că datele sale tehnice sunt aparent modeste. Însă acest Dacia Spring reușește să surprindă plăcut la testul elanului. Acesta a fost realizat de publicația spaniolă km77.com, care publică frecvent astfel de teste. Iată cum se descură Dacia Spring la testul elanului.
Fabricată în China, la Wuhan, și adusă în Europa ca fiind „cea mai ieftină mașină electrică de pe continent”, Dacia Spring arată că are un comportament rutier sigur la testul.
Jurnaliștii spanioli apreciază că niciuna dintre roți nu se ridică de la sol pe durata acestui test extrem de stabilitate. Viteza maximă la care a putut fi executat corect testul elanului a fost de 77 km/h. Este o viteză ridicată pentru o mașină de asemenea categorie (clasă/segment A).
Mașina este însă criticată pentru intervențiile tardive ale sistemului electronic de control al stabilității (ESP / ESC). Acesta nu ajută suficient de mult șoferul pentru a executa manevra de evitare. Mașina afișează un ușor comportament supravirator.
De asemenea, Dacia Spring este criticată și pentru că ruliul caroseriei este cam mare, însă per total oferă reacții rutiere corecte.
0-100.ro a publicat în 1 Aprilie 2021 un review complet al Dacia Spring care poate fi accesat AICI.
Despre Dacia Spring
Dacia Spring are un motor electric de 33 kW / 45 CP și o baterie litiu-ion de 27,4 kWh. Aceasta asigură mașinii o autonomie omologată (WLTP) de 230 km. Dacia Spring se poate încărca AC cu putere de până la 6,6 kW și DC cu putere de până la 30 kW.
Mașina atinge o viteză maximă de 125 km/h, cu sprint 0-100 km/h în 19,1 secunde. Masa mașinii este redusă (1.050 kg cu tot cu șofer de 75 kg). Acest lucru face ca mașina să se simtă foarte vioaie la viteze urbane, undeva între 20-70 km/h.
Citește și…
- Test Drive Dacia Sandero TCe 90 (2020)
- Mașină electrică în 2021. Unde încarc? Cât costă?
- Energie pentru mașini electrice. Cât costă? De unde?
- Cum m-am transformat dintr-un admirator al tractoarelor diesel într-un fan al mașinilor electrice
9 comentarii
Totusi , e mai stabila ca Zana surprizelor ! 🙂
Who cares! D-le Mitrea pentru dvs. cu dedicatie de la Business Insider: „1 in 5 electric vehicle owners in California switched back to gas because charging their cars is a hassle, new research shows”!
Aia n-au rezolvat incarcarea, poate reusim noi, nu-i asa?!
Ăia n-au nici apă potabilă (cercetează, e raționalizată) și ai incendii de vegetație uriașe an de an. Practic au două probleme existențiale majore (apa și vocul) pe care nu le pot rezolva. Dar în schimb au cele mai valoroase companii de tehnologie din lume. Sunt niște paradoxuri pe care nu le poți extrapola pentru întreaga planetă.
Fiecare își cheltuie banii cum dorește. Vrei benzină, iei benzină. Vrei diesel, iei diesel. Vrei electric, iei electric.
Eu nu-ți bac electricul pe gât, îți ofer doar informații despre asta. La fel cum ofer despre orice fel de autovehicul.
E treaba ta ce faci cu banii tăi.
E treaba ta ce faci cu timpul tău.
Ba exact asta faci! Vrei sa bagi pe gat exact ca in povestea aceea in care unuia sau uneia i s-a tot spus ca este urat/a pana cand a inceput sa creada!
Daca esti in stare, scrie prin comparatie, despre Dacia electrica din China in comparatie cu cele facute la Pitesti si cele fabricate in Maroc.
Nu am nevoie de informatiile de acest tip! Pastreaza-le pentru tine!
Si mai invata sa fii respectuos cu cititorii! Tarane… ca sa nu-ti spun altfel..
Pe 0-100.ro comentariile sunt aprobate manual, după citirea lor.
Comentariul tău era în curs de aprobare, dar fiind a doua zi de Paște n-am stat mereu cu ochii în telefon să văd când comentezi tu, Măria ta.
Pentru limbajul neadcvat și pentru agresivitatea afișată te asigur că începând de acum nu vei mai posta comentarii pe 0-100.ro. Nu ți le șterg și pe acestea de aici, ca să fie un fel de oglindă a personalității tale și să-ți amintești de ce accesul tău aici este restricționat.
Baftă!
Io totusi i le-as scoate. E de-o neam-prostie care pe mine personal cel putin ma deranjeaza – nu atat continutul, cat formularea. Pe principiul ca prostul nu e prost destul daca nu e si fudul, cata vreme comentariile lui raman, o sa se mandreasca cu cat de temeinic a zis-o, in loc sa-si dea seama ca doar a fost neam prost la modul extrem.
ai scos comment-ul tarane? Adevarul supara?
@Tshombe
Daca nu esti de acord, nu mai citi!
Exemplul pe care l-ai dat, articolul pe care eu l-am gasit pe cnet, citeaza un studiu facut intre 2015-2019.
Lucrurile se schimba repede in domeniul asta.
In 2015 clar era mai greu de tinut o masina electrica decat in 2019.
In 2019 era mai greu decat in 2021.
Ca tie nu ti se par viabile aceste masini, este parerea ta, si poate pentru tine este corect.
In cazul altora este perfect viabil. Atat preturile masinilor cat si infrastructura de incarcare au evoluat si sunt tot mai accesibile.
O mare problema tine de mentalitate. Toti vor masina mare si puternica pentru a merge cu ea la piata si la munca.
Eu am avut un e-up, de 82cp. La cum este traficul in Bucuresti si datorita modului de livrare a cuplului, nu am suferit cand am pornit de la semafor.
Dar tu esti doar un badaran pus pe harta, fara argumente, fara interes real in domeniu. Genul care arunca cu rahat in tot ce nu intelege sau ii este superior.
Voua va trebuie o caruta. Nu va intoarceti voi la tara, de unde ati venit?