Dacia Duster 1.3 TCe, cu versiuni de putere de 130 și 150 CP, este disponibil pe piața din România la prețuri cu TVA cuprinse între 15.250 și 17.500 Euro – referințe de preț care pot urca în funcție de dotările opționale selectate de clienți. Dacia Duster TCe 150 GPF, cel mai puternic și mai rapid Duster de până acum, atinge 100 km/h în 10,4 secunde și are o viteză maximă constructivă de 200 km/h.
Motorul acesta nou, de 1,3 litri (1.338 cmc), turbo pe benzină, este cel mai nou propulsor dezvoltat de Alianța Renault Nissan Mitsubishi și echipează chiar și modele Mercedes-Benz, în baza parteneriatului la cel mai înalt nivel dintre acești producători auto.
Pe Duster motorul 1.3 TCe are două versiuni de putere, 130 CP și 150 CP, fiind deocamdată disponibil doar pe variante cu tracțiune față, echipările Comfort și Prestige. Din a doua jumătate a anului 2019 vor începe să fie comercializate și variante 4×4 cu acest nou propulsor. În ambele versiuni de putere cuplul maxim dezvoltat de motor este 240 Nm.
Indicativul GPF asociat celor două versiuni de putere (Dacia Duster TCe 130 GPF și Dacia Duster TCe 150 GPF) vine de la filtrul de particule pentru motoare pe benzină, oferit standard, pentru a reduce emisiile poluante și mai mult. Până nu demult tehnologia filtrelor de particule era rezervată exlusiv motoarelor diesel (denumirile DPF sau FAP), însă restricțiile de emisii tot mai drastice împinge producătorii auto să doteze și mașinile pe benzină cu filtre de particule. Cel mai important grup auto care a implementat așa ceva pe mașinile sale este Volkswagen.
Acest nou motor 1.3 TCe a fost prezentat în premieră pe gama Duster în Octombrie 2018, cu ocazia Salonului Auto de la Paris. Propulsorul este turbo, cu injecție directă, și are bloc motor din aluminiu cu o tratare inovatoare a suprafeței cilindrilor.
Deși Duster este despre altceva decât timpi de sprint și viteză maximă, valorile foarte bune indică faptul că mașina beneficiază de resurse de putere mai bune ca niciodată, ceea ce se traduce în confort sporit și siguranță când vine vorba despre un stil de condus obișnuit.
Link-uri și articole utile:
- Test Drive Dacia Duster (2017)
- Dacia Duster primește motor de 150 Cai Putere și Media Nav Evolution cu Apple CarPlay și Android Auto (2018)
- Noul Dacia Duster pe intelesul tuturor. Prezentare video de la Frankfurt (2017)
- Configurator Dacia Duster
18 comentarii
Nu suna rau deloc. 4X4(in scurt timp), 150, CP 240Nm. Daca poti avea si dotari premium pe masina la un pret intre 20-25K cu TVA nu cred ca va sta nevandut.
Cel mai ieftinache SUV este Suzuki Vitara 23-24K (nu retin exact), deci este loc destul.
Cuplul este 240 NM ptr 130 cai si 250 ptr cel de 150 de cai
Sursa informațiilor fiind? (link)
https://www.autoexpert.ro/cat-costa-dacia-duster-cu-noile-motoare-pe-benzina-de-130-cp-si-150-cp/
daca nu retii … de ce scrii ? fyi – http://suzuki.auto-net.ro/wp-content/pdf/liste_preturi/lista_vitara.pdf
O Dacie la 17,000? Se va vinde ca painea uscata in Romania 🙂
Consum mediu 8l/100km. Scade consumul daca mergi pe autostrada cu 80km/ora .
Pe configuratorul Dacia din Germania, viteza maxima este 191 km/h. Care e realitatea? 200 km/h sau 191 km/h?
191 km/h este pentru TCe 130.
distributia cum e – curea sau lant ?
Ce greutate trebuie sa aiba noul motor cu filtru de particule si 150 cai pt un sprint de 10,4 sec pana la 100, in conditiile in care fosta motorizare Tce125 realiza acelasi timp. Daca e varianta de 130 de cai mi se pare rezonabil. PS: Au spus ceva despre discuri pe spate pentru varianta de mai puternica?
eu sper ca n-au pus
Ura, in sfarsit se pot bucura si posesoriide benzinare de „avantajele” filtrului de particule! 😀
Gen aprinderea martorului de regenerare cand ti-e lumea mai draga!
La ce masina ti se aprinde martorul cand DPF-ul isi face regenerarea? Eu n-am intalnit una pana acum si chiar m-ai facut curios. 🙂
Ma intereseaza tractiunea si pe fata si pe spate . Cand va fi un astfel de Duster ?
Deja este. Există. Vedeți pe configuratorul Dacia https://www.dacia.ro/gama-dacia/duster/configurat…
Sant interesat de modelul 130 tr față
Bravo!
Cu ce te poate ajuta 0-100.ro?