Audi declanșează o ofensivă nemaivăzută până acum, având în calendar 20 de lansări până la final de 2018, și un total de 11 SUV-uri noi până la final de 2019, unele dintre ele noi generații ale modelelor existente, dar și altele care n-au mai avut până acum un predecesor: Audi Q4, Audi Q8 și Audi e-tron (electric).
SUV-ul electric al Audi – pentru care compania a început deja să preia comenzi – va fi prezentat pe 30 August 2018 la Summit-ul Audi din Bruxelles. Odată cu acest model Audi introduce posibilitatea pentru clienți să cumpăre online funcții ale mașinii. Mai concret, hardware-ul va fi instalat pe automobil, însă clienții vor putea debloca anumite funcții și opțiuni ulterior achiziției, online, contracost. Este de așteptat ca această practică să devină răspândită la Audi, dar și la alte mărci.
Audi intenționează să-și crească vânzările de modele vârf de gamă cu 50%. Asta înseamnă mașini mai scumpe pe stradă și marje de profit îmbunătățite.
Dintre noile modele anunțate de Audi putem nota următoarele:
- Audi Q3 (nouă generație) va fi lansat până la final de 2018.
- Audi SQ2 (versiune sportivă a lui Q2) va fi lansat până la final de 2018.
- Audi e-tron va fi prezentat în 2018 și livrările către clienți vor demara în 2019.
- Audi Q8 va fi lansat pe final de 2018.
- Audi Q4 va fi lansat în 2019.
Modelele Audi Q2 L și Audi Q5 L vor fi lansate pe piața din China: sunt versiuni cu ampatament mai mare (deci modele mai lungi) ale modelelor din care derivă, cunoscut fiind apetitul chinezilor pentru mașini cu ampatament mare, chiar dacă e vorba despre SUV-uri compacte.
Mergând mai departe în timp, Audi intenționează să lanseze în 2021 primul său model autonom, automobil care va deriva din conceptul Audi Aicon.
Ca țintă de vânzări globală pentru 2018 Audi se așteaptă la un volum similar cu cel avut anul trecut circa 1,87 milioane unități. Până în 2025 obiectivul Audi este să vândă 800.000 mașini electrificate pe an. Audi așteaptă o marjă de profit între de 8-10% pentru acest an. Această țintă de profitabilitate este strategică la Audi și s-a menținut constantă în timp.
Toate aceste anunțuri au făcute în cadrul celei de-a 129-a adunari generale a conducerii Audi, ocazie cu care conducerea prezintă acționarilor planurile de viitor.
Aceste informații vin la doar o zi după ce în presa germană au apărut articole conform cărora există suspiciuni că Audi ar avea instalate pe mașinile sale soluții de trucare a emisiilor, necunoscute până în prezent, la unele modele cu motoare V6 TDI.
8 comentarii
Cu alte cuvinte, pretul de vanzare pentru cel mai slab model din gama, va fi suficient de mare incat sa justifice costul de productie al modelului full-options. Altfel producatorul nu si-ar permite sa vanda masini cu hardware instalat dar inactivat software. Ma intreb cat succes comercial va avea acesta abordare?
La Tesla functioneaza de minune!
Studiu de caz: Tesla Model 3.
Va functiona si la Audi si la altii, pe modelul smartphone. Cand iti cumperi iPhone iti cumperi in hardware capabil de multe. Apoi poti pune pe el si aplicatii de 1 Euro, dar si 100 Euro. Cam asa va fi si la masini.
Vrei Cruise Control? Cel normal e 50 Euro, cel adaptiv e 70 Euro, cel adaptiv care controleaza si viteza masinii in functie de limitele de viteza va costa 100 Euro.
Si le vei putea cumpara/inchiria, sa zicem, pentru 14 zile, cat esti in concediu cu masina. In rest, prin Bucuresti, nu vei avea nevoie de cruise control deloc.
E doar un exemplu.
Adrian, tu ai vazut pe viu cum functioneaza chestia asta pe Tesla Model 3?
Ca eu stiam ca inca nu s-au livrat.
ori Studiu de Caz presupune sa ai obiectul studiului, nu doar niste estimari si promisiuni.
inapoi la subiect, ma astept sa ofere Audi niste optiuni care pot fi activate software, poate chiar si inchiriate. Dar astea ma astept sa fie de genul: weather updates, notificari, concierge, avertizari de trafic, etc.
Nu cred ca vei putea activa software de exemplu Heads Up display, sau confort doors/soft close. Aici sunt de acord cu Sorin, costul de productie si implementare in toate masinile ar fi prea mare si nejustificabil.
Am scris de multe ori despre Tesla. Si personal nu sunt cel mai mare fan al lor.
Nu intamplator am dat exemplul cu cruise control. E usor scalabil ca soft.
Si head-up display la fel. Nu e vorba ca vei avea sau nu. Ci vei avea un sistem basic pentru care poti sa cumperi/inchiriezi functii suplimentare.
Repet, vedeti lumea smartphone si veti intelege in ce directie se duc si automobilele.
Tesla nu are plaja de optiuni a lui Audi. Sigur ca o parte din ele vor putea fi implemntate, dar mi-e greu sa cred ca vor instala audio Bang and Olufsen si-l vor tine dezactivat. Nu de altceva, dar ii costa harware-ul. E drept, prin standardizarea productiei vor putea recupera o parte din investitie, dar nu cred ca va fi suficient. Astept cu interese sa vad cum vor implementa.
Altii cam au deja asa ceva, de ex navigation la Mazda 3, Mazda 6 si probabil si alte modele de Mazda. Daca vrei navigation (are deja hardware-ul pe masina) e o optiune software pe un sd card si costa in jur de $500 la dealer, dar gasesti si pe ebay la $100.
Exact! Si treaba se va extinde si la alte marci, dar si la alte optiuni/sisteme.
Foarte amuzanti astia de la Audi. Au iesit pe penultimul loc la fiabilitate pe ultimii 3 ani, si in loc sa rezolve problemele, au scos un nr. si mai mare de modele, care „sigur” vor fi si mai fiabile. Ca sa nu mai zic ca la inselaciunea cu emisiile au raspuns cu o inselaciune noua. Pentru cine se intreaba pe ultimul loc la fiabilitate a iesit BMW. Ce altceva s-ar putea spune decat: german engineering at its finest.
http://www.jdpower.com/press-releases/2017-uk-vehicle-dependability-study