Acasa Piata Auto Timbrul de mediu revine. O noua versiune ar putea fi gata pana la final de 2017

Timbrul de mediu revine. O noua versiune ar putea fi gata pana la final de 2017

de Vlad Barza

Grupul de lucru constituit pentru a elabora noua versiune a timbrului de mediu este „in forma maxima” si discuta mai multe variante, pana la final de an putand fi prezentata o varianta concreta, a spus Cornel Brezuica, seful Administratiei Fondului pentru Mediu (AFM), prezent la o conferinta PwC. Timbrul de mediu a fost eliminat la 1 februarie 2017 si o consecinta este ca in intreg anul 2017 se va ajunge la peste 500.000 de masini second hand aduse din alte tari.

Cornel Brezuica, seful AFM, spune ca grupul de lucru alcatuit pentru crearea noii variante a timbrului de mediu este constituit din  reprezentanti ai Ministerului Mediului, Ministerului Economiei, dar si ai industriei auto.

„Lucrurile sunt foarte dramatice”, spune seful AFM, referindu-se la numarul mare de masini rulate aduse in tara. El spune ca grupul de lucru s-a intalnit de doua ori si a ajuns la concluzia ca pot exista doua moduri de taxare:

  • Taxarea o singura data, pentru toata durata de viata a autovehiculului.
  • O plata anuala, gen impozit sau alta taxa care sa aiba o valoare mai mare pentru autovehiculele cu norma de poluare inferioara.

Brezuica a spus ca ar fi posibila si o combinatie intre cele doua: „Aceste moduri de taxare trebuie sa aiba la baza emisiile de dioxid de carbon, emisiile de alte substante sau capacitatea cilindrica la automobilele unde nu se pot determina emisiie de CO2 sau unde nu se gasesc in documentele producatorului. (…) Grupul de lucru este in forma maxima si sper sa avem un rezultat cat de repede si acel rezultat sa fie supus cat de repede dezbaterii publice. Sper ca pana la sfarsitul anului sa avemn o varianta concretizata a acestui mecanism de taxare, varianta agreata de toti factorii, inclusiv de celelalte ministere, dar si cu industria si cu cetatenii. Am constatat cu totii ca este nevoie de masura si sustinem taxarea poluarii”.

In primele opt luni din 2017 au fost inmatriculate aproape 338.000 de masini second hand din import, cu 75% mai mult decat in acelasi interval al anului trecut, iar pentru masinile Euro 2 si Euro 3 cresterea a fost de peste 100%.

Daca in intervalul ianuarie-august 2016 s-au inmatriculat 192.000 de masini second hand din import, anul acesta totalul a fost cu 145.000 de unitati mai mare. Cifra este mai mare decat totalul pe intreg anul 2016, cand s-au inmatriculat 300.000 de masini rulate aduse din alte tari.

Estimarile ACAROM arata ca se va trece de 500.000 pe intreg anul 2017, iar estimarile APIA spun ca ne-am putea apropia de 600.000 unitati.

78 comentarii

Gica-contra 26 septembrie 2017 - 16:26

Ce tare, crestere de 100%! Nu se spune insa ce inseamna aceasta crestere. La 2 masini cu euro 2 si 3, o crestere de 100% inseamna 4 masini.
Asa se manipuleaza prin omisiune 😉

Reply
Marinush 26 septembrie 2017 - 16:58

Haha! De aia iubesc Romania, dar de la 2500 km distanta. Nici o zi nu e ca alta in scumpa tarisoara.

Reply
Robert 26 septembrie 2017 - 17:02

De ce nu se calculeaza impozitul dupa norma de poluare ? Sa nu merite sa ai Euro2. Sa platesti de 10 ori mai mult decat la Euro6.

Reply
sil 26 septembrie 2017 - 21:37

Pai asta e o varianta de lucru.. in functie de norma euro a masinii.

Reply
radum 27 septembrie 2017 - 08:54

https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Euro2 este de 2,2 ori mai poluanta decat Euro6, deci nu vad de ce sa impuna o taxa de poluare de 10 ori mai mare…

Reply
pehash 27 septembrie 2017 - 10:59

Te-ai blocat in prima coloana? Oxizii de azot si particulele fine te omoara mai rapid decat monoxidul de carbon.

Reply
GGG 27 septembrie 2017 - 11:08

Matematica nu e punctul tau forte, in final …. nu e un raport liniar (pe axa), e un raport pe „suprafata” (doua axe.) asa ca diferenta e mult mai mare de 10 ori.

Reply
Misu 27 septembrie 2017 - 15:03

Stimați domni,principiul POLUATORUL PLATESTE nu a ajuns la urechile dvs de „specialiști”? Dacă tot vreți bani, introduceți taxa in pretul carburanților, astfel cine face zilnic 1000 km fata de un șofer de weekend, plătește după cât poluează. Asa-i drept, altfel apare că o înțelegere smechereasca intre constructorii auto interni și voi. UE nu permite taxa. O să aglomeram iarăși judecătoriile.

Reply
A310 27 septembrie 2017 - 16:41

FOARTE CORECT , asta este ce-a mai buna solutie .

Reply
Poluatorul 28 septembrie 2017 - 15:03

Dar de ce nu taxeaza pe cei care produc masinile si de ce sa platim noi care am cumparat de buna credinta aceste masini ” poluante ‘? Ce sa mai zicem de autobuze , masinile statului gen gunoiere , avioane , scuturi antiracheta , etc …..

Reply
Giumbuslucu 28 septembrie 2017 - 17:30

Tocmai ca nu plateste. Eu cu EURO 3 poluez mai mult decat tine cu EURO 6 la 1 litru de combustibil consumat.

Reply
GEO 5 noiembrie 2017 - 19:55

nu POLUAREA este cauza pentru care autoritatile vor introduce anumite TOXE ci FLAMINZIA DE BANI nu mai stiu de unde sa scoate bani pentru atitia NEMERNICI SI INPUTITI DE PARLAMENTARI

Reply
nnm 26 septembrie 2017 - 17:08

Protectia mediului, sa fim seriosi… Daca e protectia mediului de ce fondurile colectate se duc doar pe tichete pentru masini noi, si nu pot fi folosite si pentru dotarea cu catalizator nou a masinilor vechi? S-ar reduce substantial poluarea. Sau macar sa se faca pe baza masuratorii individuale, nu pe baza declaratiilor producatorului, astfel incat daca-ti montezi catalizator mai nou sa beneficiezi de reducere.
Cat despre accidente, cauzele principale sunt viteza (oare nicio legatua cu masinile noi si puternice?) si indisciplina pietonilor. Alte cauze: neacordarea prioritatii, depasiri neregulamentare, nerespectarea distantei, neatentia, alcoolul. Deficiente ale vehiculului, care includ si neasigurare stabilitate incarcatura, sub 0.5%.
Si atunci? De unde atata grija pentru mediu? Nu cumva de la producatorii auto care si-au supradinsionat fabricile si au nevoie de cerere?

Reply
sil 26 septembrie 2017 - 21:39

Pai se vor face si masuratori individuale pe masura ce vor fi dotate unitatile itp cu tehnologie. Initial se va face pe baza declaratiei producatorului.

Reply
Goji 27 septembrie 2017 - 00:51

Nu așa funcționează motoarele care poluează puțin. Dacă pui un catalizator mai performant, nu rezolvi nimic, pentru că mașina va încerca să-ți funcționeze în parametrii vechi, iar gazele de evacuare nu vor mai putea fi evacuate, nu va funcționa motorul. Ar trebui modificat și soft-ul, galerie de evacuare, mai multe. Și ai avea un animal de 1.6 care-ți consumă 20 l/100, care nu ar fi în conformitate cu recomandările producătorului și ar funcționa prost.

Grija pentru mediu e o grijă constantă. Nu interesează pe nimeni cât poluezi tu, individual cu mașina din 90. Dar dacă sunt 500.000 ca tine, deja se produce o poluare substanțială. Poate din ăia 500.000, 400.000 își iau mașini mai noi, iar 100.000 merg cu transportul în comun. Mai lejer în trafic, ăia 100.000 sunt mai sănătoși, e mai bine pentru toată lumea.

În România, ne-am cam născut cu fundul în mașini. Găsești mașină la preț de telefon, e ușor să-ți iei un hârb și să-l folosești 200 de metri până la magazin. Ar fi mai bine pentru toată lumea dacă ai merge pe jos ăia 200 de metri.

Reply
nnm 27 septembrie 2017 - 11:13

Usurel. Aceleasi motoare cu modificari minore se afla pe cate trei generatii de masini sau facelift pe parcursul a cel putin 10 ani. Mai mult, acelasi motor era de multe ori vandut in varianta Euro4/5 in occident si Euro3/4 in Romania. Se pot face modificarile necesare in limita unui tichet rabla. Iar diferentele intre Euro4 si Euro6 nu sunt atat de mari, multi parametri au ramas neschimbati, dar s-au adaugat unii suplimentari. Sigur ca nu poti sa treci direct la Euro6, dar poti reduce poluarea seminificativ daca asta e scopul. Dar nu este. Daca ar fi fost ai fi putut folosi acest tichet (care era transferabil) pentru reducereaa poluarii, nu doar pentru masini noi.
Pe de alta parte productia unei masini noi, reciclarea celor vechi, polueaza aproape la fel de mult cat ar polua o masina veche. Miile de TIR-uri care transprta piese si masini in toata Europa nu polueaza? Daca s-ar reduce la jumatate nu s-ar simti?
Nu ma deranjeaza atat de mult taxa, e normal sa platesti mai mult daca poluezi mai mult, ci ipocrizia autoritatilor. Si naivitatea unora. Credem ca aparam mediul, cand de fapt aparam afacerile unora.

Reply
co co 22 noiembrie 2017 - 14:14

foarte bine spus goji

Reply
co co 22 noiembrie 2017 - 14:11

dotarea cu catalizatoare ar fi o parte a solutiei dar in multe cazuri ar costa mai mult decat masinile si sigur nu ar investi cineva care a cautat cea mai ieftina masina de pe piata in asa ceva. altfel isi lua masina mai noua din start. Problema este ca noi romanii vrem sa avem de toate daca se poate chiar din gunoi sa fie, dar cat mai ieftin sau degeaba. Nu este obligatoriu ca orice pusti de 18 ani sa-si cumpere o masina sa fie si el smecheras cu 600-700 euro (cat este o bicicleta noua) pentru ca in situatia actuala in care avem orasele mari deja supraagomerate. Bucurestiul este pe locul 5 in lume spun statisticile. in ritmul asta oamenii care chiar au nevoie de masini pentru treburi serioase si care dau banii pe masini noi nu or sa mai aibe loc sa circule de rable. Eu stim ca vrem de toate pentru toti dar trebuie sa fie si limite.

Reply
Tudose 26 septembrie 2017 - 17:08

Nu stiu daca mai tineti minte dar inainte sa cada Guvernul Ponta tocmai se lucra la niste scenarii fanteziste pentru timbrul de mediu ce prevedeau impartirea oraselore pe zone de poluare, etc.

Pe de alta parte cand iti poti lua masina buna cu 1000E atunci iti trebuie ceva solutii la aglomeratia si poluarea aferente. Investitiile in transportul in comun si infrastructura in paralel cu taxarea utilizatorilor prin aplicarea mai stricta a legii privind stationarea si parcarea, marirea impozitului, etc sunt cateva. Taxa de mediu sa fie doar cireasa de pe tort pentru cei cu Euro 2/3.

Reply
sil 26 septembrie 2017 - 21:44

Nu doar euro 2/3. Pt ca cine are euro 6 polueaza mai putin decat euro 5 si e normal sa plateasca mai putine impozite.
Pai daca zici ca iti iei masina buna cu 1000e atunci de ce iti faci probleme. Adica daca ai euro 6 e clar ca nu vei fi taxat. Dar realitatea e ca, cu 1000e iti iei o japca euro 2 in cel mai bun caz, si defapt asta e peoblema. Romanu’ vrea sa fie jmecher pe plamanii altora.

Reply
Daniel 25 octombrie 2017 - 19:33

ROmanul isi cumpara ce isi permite. Logic ca la un salar de 1500ron nu am sa ma bag in rate 5 ani pentru o masina. SI hai sa te intreb daca cu un harb ai asigura mancarea familiei te-ar mai interesa cat de mult poluezi?

Reply
ioan olteanudedolj 11 ianuarie 2018 - 08:49

nu pe plamanii altora,noi vorbim de poluare,unde in bucuresti este mare,restul tarii,este vax,asadar,sant sisteme pentru a plata la oras si la sat unde poluarea este foarte mica,unde sant 40-50 de masini la 1 000 de locuitori.

Reply
Cititor 26 septembrie 2017 - 17:48

Daca se doreste TAXAREA POLUARII, atunci cele 2 variante sugerate in articol nu sunt in regula pentru toti cetatenii. Daca sunt pensionar si circul in medie 200 km pe luna, este normal sa platesc aceeasi taxa (la aceeasi masina) cu o persoana care merge peste 3000 – 4000 de km pe luna ? Cine polueaza mai mult ? De ce nu se include taxa in pretul combustibilului ? Circuli mai mult, poluezi mai mult si platesti mai mult!

Reply
jorj 26 septembrie 2017 - 18:56

totusi doar daca o pornesti 10 minute ca sa nu ti se descarce bateria, la non-euro o sa scoti un nor frumos de fum , ca are si 20-30 ani , la un moment dat nu ti-a mai pasat daca ii bagi ulei sau nu.

Reply
Mircius 26 septembrie 2017 - 19:00

@Cititor
Pai scopul final nu e sa stăm pe malul apei si sa numaram frunze, ci să circulăm, adică cât mai multa activitate, ca de-acolo vine pensia lu’ matale, nu din starile de melancolie de pe malul lacului Belina.
Deci daca circuli mult, produci mult. Dar ia-ti o masina cat mai buna, sa poluezi cat mai putin.

In sensul asta ar trebui gândită impozitarea.

Reply
Nasty 26 septembrie 2017 - 19:56

De ce nu se interzic mașinile diesel în orașe incepând cu 2020, de exemplu și cu benzină din 2025 și să se treacă pe electric p, astfel s-ar elimina poluarea.
În mod total absurd, primăria București vrea 500 ( cinci sute) de autobuze diesel!!! Intr-un oraș așa poluat ca Bucureștiul, ar trebui ca metroul să fie soluția.
Alte țari au început să anunțe anii din care se interzic masinile neelectrice.

Reply
sil 26 septembrie 2017 - 21:50

Va urma si chestia asta.. va fi o decizie a ue pt toate tarile membre, inclusiv romania.

Reply
Daniel 25 octombrie 2017 - 19:35

N-ai pompe gpl si tu vrei electrice?Pai si cand ramai la mama dracului cu masina fara curent ce faci?

Reply
Chris 26 septembrie 2017 - 20:01

Pentru ca daca eu cu masina mea Euro6 circul tot 200km/luna nu vreau sa platesc pentru o poluare pe care nu o fac.

Reply
sil 26 septembrie 2017 - 21:49

Pai ai deja supraacciza in combustibil, deci nr de km deja sunt taxati.
Insa mai trebuie descurajat si norma de poluare veche.
Pt ca unul cu euro 1 care face 200km polueaza mai mult decat altul cu euro 6 si care face tot 200km.
Ps: vezi ca un diesel euro 1 emite NOx pe zi cat un euro 6 in ani.

Reply
Chris 26 septembrie 2017 - 22:14

Daca vorbim de poluare, masinile vechi, poluante, consuma mai mult decat cele mai noi, dar nu chiar atat de mult incat sa fie relevant. De-acord totusi cu o taxa de poluare in pretul combustibilului pt ca in final are directa legatura cu nr. de km parcursi, dar pe asta o vad doar ca pe o componenta a taxarii.
Cealalta componenta cred ca trebuie sa fie impozitarea anuala a masinii in f. de nivelul de poluare si marimea motorului, exact cum fac germanii. Fiecare norma de poluare, diferentiat pe tipul de combustibil, are un impozit de platit pe 100cmc. Mai inmultesti cu cate 100cmc iti are motorul si ala ti-e impozitul, fara trepte la 2000cmc si alte complicatii. Cu cat e masina mai putin desirabila din cauza poluarii, cu atat ii creste impozitul anual.
De ce e necesara si componenta asta?
1. Pt ca nenea pensionarul care conduce 200km/luna tine un loc de parcare ocupat. Poate isi face calculele mai bine si descopera ca e mai ieftin taxi sau autobuzul si-i lasa pe altii care chiar au nevoie de masina.
2. Daca exista doar o taxa initiala lumea e descurajata sa schimbe masina, tocmai din cauza taxei pe masina cea noua, iar odata platita pt cea veche de ce i-ar mai pasa daca masina lui polueaza sau nu? Vrem sa ii incurajam sa le innoiasca, asa ca nu punem taxa initiala si punem una anuala, care creste in timp, odata cu invechirea masinii.
E simplu si logic, prea simplu pt politicienii nostri cu minte intortocheata.

Reply
Hyp3rcrys 29 septembrie 2017 - 07:22

Bun, daca ar fi in combustibil ar fi perfect pt ca ar plati si marii poluatori agricoli, forestieri, centrale termice care folosesc combustibil, dar la noi s.a vrut altceva, s.a dat taxa jos, s.au inmatriculat masinile si acum ei vor sa scoata bani tot de la oamenii saraci care nu isi permit masini e6. Nu stiu de ce sunt ofensati cei cu e6 pt ca masinile lor practic au consumuri mici, nu cred ca e deranjant sa platesti taxa in combustibil.

Reply
Daniel 25 octombrie 2017 - 19:40

In sfarsit cineva care gandeste

Reply
marin 11 octombrie 2017 - 00:00

Lasa, ca ia o ruda de a ta masina si merge ala 10k km pe luna.

Reply
adib 26 septembrie 2017 - 18:14

mda…oare de ce nu se baga taxa de poluare in pretul carburantului..poluatorul plateste atit cit circula. Ala care are o rabla din 1900 foamea si merge anual 100 de km nu ar trebui sa plateasca la fel ca ala de face 100000 (taximetre / microbuze / autobuze / tiruri / camioane)..

Reply
Garett 26 septembrie 2017 - 20:09

Foame mare la buget, deh!
Nu mai pot ei de poluare, banu’ la buget tovarasi, ca avem salarii de platit mugetarilor!

Reply
Goji 27 septembrie 2017 - 00:55

Nu are legătură. Banii de pe taxa de mediu nu ajung la buget.

Reply
Ionut 27 septembrie 2017 - 20:13

Nu ajung la buget, ajung in buzunarul parlamentarilor.

Reply
Rahan 26 septembrie 2017 - 21:33

Dar reprezentantii oamenilor normali nu au voie in grupul de lucru, nu?
Numai reprezentanti alesi pe spranceana.
Pai este morala includerea in aceasta comisie a celor ce fac masini noi si vor taxarea tuturor masinilor mai vechi de 1 saptamana, sa poata ei vinde altele noi? Cum e cu trucarea emisiilor?
Niste procese cred c-ar prinde mai bine, ca-n America. Si despagubiri pe masura inselaciunii.
Intrebari din astea nu le pun cei de la Mediu industriei auto, nu
Avocatul Boborului are treaba cu alt popor inselat, nu?

Reply
sil 26 septembrie 2017 - 21:35

Lasand la o parte ca e foame la buget, totusi nu e corect ca se platesc aceleasi impozite pt poluare diferita. Trebuie sa existe, ca si in occident, o taxa pt cei care polueaza. Abia astept aceasta taxa.. sper sa fie mare pt poluatori.

Reply
Narcis 26 septembrie 2017 - 21:45

Buna seara.Am si eu o intrebare la cei ce cunosc bine aceata situatie.eu am o masina euro 3 cu filtru de particule in germania este recunoscuta euro 4(in germania este cu acea placheta verde sa se poata intra in centrele oraselor).in romania v-a conta acest filtru de particule?multumesc

Reply
Mihai 26 septembrie 2017 - 22:56

Nu si cumpara nimeni masina veche ca are prea multi bani….

Reply
Goji 27 septembrie 2017 - 00:57

Dacă nu-ți permiți mașină, există alternative. Transport în comun, bicicletă. Nu e un drept constituțional deținerea de mașină. Există oameni care trăiesc fără. Puțini în România, dar există.

Reply
vlad 27 septembrie 2017 - 11:20

Ba voi astia cu texte de genu „nu-ti permiti masina exista alternative” sper sa va muscati limba atat de tare incat sa nu mai aveti parte de ea. Sustineti niste imbecilitati. Jobul meu spre exemplu implica sa ma deplasez cu masina, mult, si nu e vorba de masina a firmei ci masina personala. Am nevoie de masina pt ca sunt muzician si mereu merg cu ea plina de cel putin 100kg de echipament. Ce alternativa visezi? Cum sa ma deplasez sa imi castig painea altfel? Sunteti niste visatori. Ori sunteti din cur de rege ori chiar sunteti cu capu’.

Reply
co co 22 noiembrie 2017 - 14:36

pai daca este profitabil jobul tau ori iti permiti taxa daca poluezi ori iti iei masina mai noua. daca nu este eficient nu te obliga nimeni sa o faci. Am multe cunostinte cu firme mici care se plang ca nu raman cu mai nimic in urma activitatilor respective. Asta este economia de piata libera care ne-am dorit-o toti – esti pe profit f bine altfel treci pe faliment.

Reply
Daniel 25 octombrie 2017 - 19:49

Esti paralel cu viata. du-te tu 10 km cu bicicleta la lucru in 3 schimburi si te vad dupa o luna. Macar de i-ar interesa de mediu si de sanatatea noastra

Reply
Psd pcr 27 septembrie 2017 - 01:26

Sa zicem ca imi cumpar un euro patru si platesc taxa unica pe perioada de viata a masinii, acesteia ii dau foc niste derbedei dupa o luna, eu am poluat intr-o luna de banii aia taxati pe durata de viata a masinii? Nu ar trebui sa iau niste bani inapoi?

Reply
Florin 27 septembrie 2017 - 08:10

E bine ca se discuta de o taxa de mediu noua. De restituirea celei vechi nu prea se mai aude nimic.

Reply
Alex 28 septembrie 2017 - 20:27

Daca ma obliga sa mai platesc o alta taxa de mediu de cat cea pe care am platit-o in 2015 la inmatricularea masinii, a doua zi ii dau in judecata pe imbecili!

Reply
hector 27 septembrie 2017 - 08:41

bun, sa inteleg ca cei care si-au luat masini din ianuarie pana acum au scapat de timbrul de mediu, cei care isi vor lua din decembrie sau din ianuarie 2018 vor plati timbrul de mediu? unde e echitatea in procesul asta? sau ne bazam toti pe faptul ca traim in romania si aceste chestii sunt obisnuite? ca pe vremea lui ceausescu cand unii reuseau sa isi faca rost de ce aveau nevoie iar ceilalti au stat la coada degeaba???

eu sunt convins ca e foame mare la bugetul statului, dar iar o sa inceapa procesele pentru recuperarea taxei, iar o sa fim amenintati cu infringement de comisie, iar o sa mearga oamenii in bulgaria pentru inmatricularea masinii…eu daca imi iau masina, aproape sigur o sa merg cu numere de bulgaria daca se reintroduce taxa.

Reply
radum 27 septembrie 2017 - 09:01

Daca se adopta o varianta care sa includa o taxa anuala, atunci toata lumea o va plati, indiferent daca masina a cumparata inainte sau dupa data intrarii in vigoare a legii.

Reply
hector 27 septembrie 2017 - 10:08

adica impozit? da, sunt de acord. dar sunt aproape convins ca se va face calculul iar pana in 2l cu impozite minime si peste 3l cu impozite aberante, dupa modelul emil boc. in loc sa reinventeze roata, de ce nu iau astia modul de calcul din germania (care tine cont de tot felul de variabile, gen vechime masina, diesel, benzina, hibrid, electrica, emisii etc.), sa imparta la 2 si sunt convins ca ai mult mai multi bani la buget decat acum, cand toate masinile de 1.2-1.6 platesc 50 lei impozit anual, indiferent de norma de poluare. dar chestia asta e prea logica, sigur nu se va aplica in romania :)))))

Reply
Johny 27 septembrie 2017 - 09:48

NU VA E RUSINE IAR VRETI SA NE PROSTITI SA NE MAI LUATI NISTE BANI,NE INDEMNATI SA NE LUAM BICICLETE SI SA MERGEM CU TRANSPORTU IN COMUN!BA VOI MERITATI IMPUSCATI,NU MAI DUREAZA MULT SI O SA IASA O NOUA REVOLUTIE,JEGURILOR NU TOTI ISI PERMIT MASINI NOI,NU MAI AVETI BANI SA VA MARITI SALARIILE!

Reply
A310 27 septembrie 2017 - 14:24

Cu toata compasiunea , dar daca am hotarat sa fin UE , vrem nu vrem trebuie sa acceptam regulile din UE , atunci trebuie sa platim daca poluam . Poate pe viitor , cei care cumpara autoturisme second hand , se vor gandi de doua ori inainte de a achizitiona aemenea autovehicule .

Reply
hector 28 septembrie 2017 - 12:49

cu toata compasiunea de ce? tu conduci cumva aspark owl sau maybach 6 cabriolet? tu crezi ca in EU oamenii nu isi cumpara masini second hand? si daca isi cumpara, ei platesc o taxa de prima inmatriculare, mediu sau cum ii zic romanii? dude, wtf???

Reply
Misu 27 septembrie 2017 - 15:01

Stimați domni,principiul POLUATORUL PLATESTE nu a ajuns la urechile dvs de „specialiști”? Dacă tot vreți bani, introduceți taxa in pretul carburanților, astfel cine face zilnic 1000 km fata de un șofer de weekend, plătește după cât poluează. Asa-i drept, altfel apare că o înțelegere smechereasca intre constructorii auto interni și voi. UE nu permite taxa. O să aglomeram iarăși judecătoriile.

Reply
catalin 18 octombrie 2017 - 17:27

mai fratilor , cum sa bagi iar taxa in combustibil?! si care merge mai mult sa plateasca mai mult! ATUNCI ce rost mai are euro care l ai la masina?! 2-3-4-5-6?! imi iau masina non euro si platesc la fel ca cel cu euro 6 la aceasi nr de km. ce vorbiti?!!!!!!

Reply
Albert 28 septembrie 2017 - 08:57

Iarasi o sa inceapa businesul cu inmaricularea in Bulgaria. Pentru ei e bine, toate taxele, asigurarile le incaseaza Bulgaria, iar masinile circa frumos aici la noi.

Reply
Alex 28 septembrie 2017 - 20:12

Pai si eu care am inmatriculat masina in 2015, am platit taxa de mediu din acea perioada de 330 euro. Ce treaba mai am acum sa mai platesc alte taxe de mediu??? Daca baga jecmaneala asta de taxa eu ii dau in judecata. M.am saturat sa fiu muls de bani!!!!

Reply
mario 30 septembrie 2017 - 08:36

tinteti minte aceasta legea se schimba ptr ca domni nu mai vand masini e simplu bagi cateva milioane unde trebuie si iar apare taxa de mediu nu doare pe nimeni cine si cat polueaza doar bani si puterea

Reply
VICTOR 30 septembrie 2017 - 11:13

SA NU SE MAI TAIE PADURILE ASA POLUAREA OSA FIE MAI MICA NU TOT FEL DE TAXE LA MASINI ,SA STOPEZE DEFRISARILE ,DE ACOLO VINE POLUAREA

Reply
florin 2 octombrie 2017 - 22:03

bun; si daca eu mi-am luat o masina in 2007, cu euro 4 (ca asa aveau atunci masinile noi) si am platit taxa de prima inmatriculare a lui Tariceanu, acuma ce fac? mai platesc odata sub forma unui timbru de poluare anual? pai atunci sa-mi dea inapoi taxa aia de la inmatriculare si sunt de acord sa platesc anual o taxa; dar nu sunt de acord sa platesc de 2 ori pentru acelasi lucru

Reply
Catalin 3 octombrie 2017 - 08:18

Dar sugacii ăștia din guvern nu se gândesc la romanul care nu are bani de euro 6… Adică 80% din populatia dragei noastre tari…pentru că la salarul nostru de nimic nu ne permitem decât euro 3 și 4…de aceea cumpărăm mașini din 2000 (…) nu din cauza că nu vrem sa stam in mașini de peste 10.000 de euro… Că un euro 6 second nu știu de găsești în stare bună sub 10.000 prin germania….și cu banii de pe taxa de poluare ce faceți?…plantați copaci… (…) cumpărați tractoare să tăiați pădurile Carpaților…javrelor (editat de 0-100.ro din cauza limbajului)

Reply
Constantin 3 octombrie 2017 - 23:56

Dar drujbele care au „ras” munții României, care folosesc același tip de combustibil, cum vor fi taxate? Dacă vorbim de taxă de mediu, de ce nu vorbește nimeni și de reîmpădurirea României cu acești bani? A dat cumva Teleormanul „ordin să se aleagă praful”???

Reply
Alin 5 octombrie 2017 - 19:00

Daca protectia mediului e asa importanta, de ce nu se opresc defrisarile ilegale? Asta e doar o alta smecherie de a fura bani de la cetateni. Cand ne vom invata minte? Clasa politica trebuie ucisa total.

Reply
Cristi 10 octombrie 2017 - 17:20

Nu inteleg modalitatea de gandire a impozitului acesta. Se vor impozita doar masinile pentru prima inmatriculare ( cele care vin dinafara) sau si cele care le cumpar din romanica noastra inmatriculate deja?

Reply
Sergiu 15 octombrie 2017 - 17:42

asa ca luati-va biciclete,sunt mai prietenoase cu mediul si nu platiti nici taxe:))))

Reply
Tomai 18 octombrie 2017 - 12:52

Domnilor „conducatori” ai acestei tari care ati adus_o in stadiul in care este acuma,nu va este rusine ca ati reusit sa alungati milioane de romani din tara,nu va uitati dimineata in oglinda si scuipati oglinda cu toata greata?De ce nu lucrati „domnilor” „conducatori” la salarii, ca romanul sa isi poata lua o masina Euro 6 sau euro 5? Oare nu ar fi mai usor?nu ar fi mai usor sa castige ca in Germania si sa tot schimbe masina trecuta de 5 ani vechime?as vrea sa aduc multe jigniri claselor politice care ne_au adus in starea de fata dar am o mare senzatie de greata si nu sunt de parere ca noi avem „conducatori” eventual o mana de paraziti.

Reply
Daniel 19 octombrie 2017 - 11:22

Domnilor de ce ganditi asa?
dacă avem o problemă tehnica nu? de ce nu o rezolvam tehnic?
nimeni nu se gandeste la un filtru care sa rezolve problema dar nu la mii de euro că nu este dIn aur.
asta odată doi de ce nu este acceptat filtru de pe alte masini accidentate sa spunem sau cine isi permite noi sa cumpere filtre depoluante noi EURO 16
EU cred ca pe nimeni dar pe nimeni nu interesează mediul ii interesează ca este aglomeratie pe sosele nu sunt locuri de parcare sunt nostalgici cand mergeau numai ei pe sosele.iar ROMANIA NU A PIERDUT CA S-AU INMATRICULAT 600.000 DE MI DE MASINI A CÎȘTIGAT ȘI VA CÎȘTIGA IN CONTINUARE ACESTI OAMENI SE DEPLASEAZA UNDEVA DECI CONSUMA INVART ROATA ECONOMIEI ROMANIEI CUMPARA COMBUSTIBILI PIESE DE SCHIMB HRANA POATE FACILITEAZA PRIN POSIBILITATEA DE ADUCE MARFA IN ALTE LOCURI MOARTE DIN PUNCT DE VEDERE ECONOMIC ALTE PERSOANE SI ASA MAI DEPARTE ALTFEL NU SE POATE NOSTALGIA DUPA FABRICILE MASTODONT COMUNISTE NU ADUCE NIMIC DACA FIECARE DIN NOI NU MISCAM CEVA .

Reply
Razvan 23 octombrie 2017 - 20:00

dar daca masina deja este inmatriculata nu trebuie sa mai platesc nimic nu
adica chestia cu taxa anuala

Reply
Andrei 24 octombrie 2017 - 12:29

Inmatricluate pe bulgaria si aia e … Eu am masina de 17 ani… De ce trebuie sa platesc atat pentru idioteniile lor… Nu mai zic ca ii dau in judecata acum 8 ani cand am scos masina de pe bulgaria ca sa intru si eu in randul oamenilor ca in sfarsit imi scosese impozitul ala urias, am platit taxa de mediu, ce fac acum iar platesc taxa de mediu? Cate taxe de mediu trebuiesc platite? Am inmatriculat masina de 3 ori pana acum. O inmatriculez si a 4-a oara. Romania-Bulgaria-Romania(acum)-Bulgaria din 2018.

Reply
inimos 25 octombrie 2017 - 11:03

Oameni buni.!!!!!!!ori astia ne iau de prosti,ori chiar suntem….la oricare masina9asta o puteti verifica pe net sau in cataloagele firmelor0acelasi model de masina,la capacitati egale,acelasi an de fabricatie,cele pe benzina emana mai multe noxe de carbon pe kolometru decat cele pe motorina!!!!!!!!!….si acum ne punem imtrebarea…..de ce sunt supuse la taxe suplimentare,la preturi mai mari ale motorinei(costul de productie a acesteia este mult mai mic decat costul pentru benzina),la interzicerea fabricarii masinilor pe motorina??????…Va rog:cine stie raspunsul sa ma anunte si pe mine…….

Reply
inimos 25 octombrie 2017 - 12:23

Am o intrebare….taxa de mediu se aplica pentru toate vehicolele care utilizeaza motorina sau benzina????……Atunci ce ne facem cu masinile de aprovizionare,de tiruri,de masinile de salubrizare,de autobuze,de locomotive???….Daca o sa creasca pretul la pompa cu aceasta taxa,vom vedea o crestere a preturilor fara precedent….!!!!!!!O solutie mai buna ar fi ca aprovizionarea,salubrizarea oraselor sa se faca noaptea(ca in alte orase din U.E.),carnetele auto sa se dea dupa o verificare foarte temeinica a viitorilor conducatori auto(blocare intersectie-90% tineri si tinere care vorbesc la telefon_inca nu au descoperit ca masina de fite pe care o conduc are si bluetooth-nu stiu noile reglementari privind circulatia in intersectii si cum se acorda prioritatile,nu stiu pe ce banda sa se inscrie,etc.),proaspetii conducatori sa le fie interzisa in primele 3-6 luni circulatia in zonele supraaglomerate stabile de directia circulatie si primariile de orase.In examenul de obtinere a permisului sa fie introduse intrebari despre conduita si respectul fata de ceilalti conducatori din trafic care sa fie eliminatorii.De asemenea intrebarile si raspunsurile sa nu fie in carti ci sa fie editate inainte de examen ca la celelalte examene care se dau…Totusi este un examen care poate deveni o meserie.Hai ca am abuzat prea mult de rabdarea dumneavoastra…..

Reply
MILITARU 30 octombrie 2017 - 13:13

Au trecut alegerile. Ne-au păcălit, dar sa nu uita că timpul trece.

Reply
Catalin 14 noiembrie 2017 - 09:12

Sper ca se ia in considerare montajul GPL, cat si incurajarea montarii pe cat mai multe masini?
Vreau sa spun ca pentru cei care folosesc asa ceva taxele ar trebui sa fie mult mai mici.
Ce iese pe teava masinii mele euro IV in acte, cu GPL, este o placere sa inspiri…, deci facem o reala taxare sau una la gramada, important e sa colectam cat mai mult???

Reply
Dan 23 noiembrie 2017 - 23:53

ma urc in masina si ma duc la parlament si ii dau foc masinii acolo …… am platit odata taxa …. o platesc in fiecare an ?

Reply
Ady 9 decembrie 2017 - 12:33

Au vandut padurile si acuma baga taxe. 😂😂😂😂

Reply
poluatorul plateste 12 decembrie 2017 - 20:31

cele mai multe masini aduse sunt cu euro 4,trebuie stopata invazia acestor masini cu sute de mii de km,poluante

Reply

Lasa un comentariu