Acasa Chrysler Fiat Chrysler Automobiles spune ca va recalibra voluntar motoarele masinilor sale Euro 6

Fiat Chrysler Automobiles spune ca va recalibra voluntar motoarele masinilor sale Euro 6

de Adrian Mitrea

Fiat Freemont 4x4 (sursa - Fiat)

Cartoful fierbinte privind emisiile motoarelor diesel a ajuns recent si la Fiat Chrysler Automobiles (FCA), iar compania auto, iata, reactioneaza la acuzatiile aduse. FCA spune ca propulsoarele sale sunt conforme cu legislatia in vigoare, sustine trecerea la noile standarde pentru masurarea consumului de carburant si a emisiilor, iar pentru motoarele diesel Euro 6 care echipeaza masinile Grupului va fi disponibila o actualizare de software incepand cu luna aprilie. Inca nu e clar de ce FCA a decis sa reactioneze in acest mod cu privire la Euro 6 si nici ce se va intampla cu motoarele Euro 5.

„In ultimele luni, subiectul emisiilor produse de propulsoarele diesel a devenit un topic fierbinte in agenda media, in special pe piata europeana, unde ponderea acestor propulsoare este mai mare. In acest context, FCA a desfasurat o cercetare interna referitoare la modul de functionare a tehnologiilor diesel pe vehiculele sale si poate confirma ca propulsoarele diesel pe care le fabrica sunt conforme cu legislatia in vigoare”, a anuntat compania italo-americana.

Anuntul se refera, evident, la tehnologiile aflate in productie acum, dar informatii despre trecut inca nu exista.

„Propulsoarele diesel fabricate de FCA nu sunt complementate de niciun mecanism care sa se activeze in momentul conectarii la un tester, cu scopul de a controla emisiile rezultate. Cu alte cuvinte, desi emisiile masinilor fabricate de FCA variaza in functie de conditiile de drum si de stilul de condus, sistemele care le controleaza functioneaza in acelasi mod, indiferent daca masina se afla pe sosea sau intr-un test de laborator. Modelele FCA dotate cu propulsoare diesel performeaza in limitele standardelor oficiale de emisii, atunci cand sunt sunt supuse singurului ciclu de testare autorizat din Europa, NEDC (New European Driving Cycle)”, a anuntat FCA.

Cei de la Fiat Chrysler Automobiles spun ca sunt constienti ca atentia publica se indreapta catre performantele pe care autovehiculele sale le realizeaza in conditii de drum reale (Real Driving Emissions) si poarta discutii privind alternative la sistemul de omologare NEDC din prezent.

„In acest moment, autovehiculele din Europa sunt testate de o serie de entitati din mai multe state membre, care folosesc o serie de proceduri ce nu sunt subscrise unei legislatii si unor standarde comune. Uniunea Europeana lucreaza la adoptarea unor noi proceduri de testare, cu scopul de a aduce conditiile de test in laborator cat mai aproape de conditiile reale de drum. FCA sustine aceste eforturi si este de acord cu introducerea unor noi reglementari care sa ofere claritate pentru clienti si industrie, deopotriva”, mentioneaza compania auto.

Interesant este ca FCA a decis sa reactioneze fara sa fie constransa de vreo autoritate. Mai mult decat atat, FCA da de inteles ca resoftarile vor deveni o practica regulata.

„Ca masura voluntara, nesolicitata sau impusa de o autoritate in domeniu, FCA isi va recalibra emisiile de pe propulsoarele Euro 6, cu scopul de a imbunatati nivelul de emisii produse in conditii de drum reale. Noile calibrari vor fi disponibile incepand cu luna aprilie a acestui an, pentru toate autovehiculele vandute incepand cu acel moment. In plus, toti proprietarii de Euro 6 vor beneficia de acest update in mod gratuit, ca parte integranta dintr-un program FCA care va avea ca scop recalibrarea in mod regulat a vehiculelor sale. Aceasta nu se va constitui intr-o campanie sau actiune de rechemare in service”, a anuntat FCA.

Tehnologia SCR (Active Selective Catalytic Reduction), ce presupune tratarea gazelor de esapament cu uree, va deveni mai raspandita pe masinile FCA, incepand cu al doilea trimestru al anului 2017, „cu mult timp inainte ca aceasta sa fie solicitata prin reglementari”.

Procesul SCR se bazeaza pe o serie de reactii chimice care, prin interactiunea dintre amoniac si oxigenul din gazele de esapament, duce la reducerea oxizilor de azot (NOx) din acestea, transformand oxizii de azot (NOx) in componente inerte, inofensive pentru mediu: azot (N2) si vapori de apa (H2O).

„FCA va continua sa optimizeze emisiile propulsoarelor sale diesel, cu scopul de a se alinia la propriile obiective in ceea ce priveste sustenabilitatea, dar si de a raspunde preocuparilor publice privitoare la tehnologia diesel”, noteaza compania.

Lasa un comentariu