Matthias Muller, seful Volkswagen, spune ca testele europene pentru emisii poluante la automobile trebuie regandite astfel incat sa se micsoreze diferenta dintre rezultatul din „laborator” si cel obtinut de masina, in trafic, scrie Bloomberg. Declaratia vine de la seful companiei care a instalat pe 11 milioane de masini soft-uri menite sa pacaleasca testele de emisii. Mai multe companii din industria auto au anuntat ca vor face publice emisiile rezulltate in condusul de zi cu zi, incercand sa para cat mai transparente in contextul acestui scandal urias. UPDATE In comisia europarlamentara de ancheta privind masurarea emisiilor in sectorul autovehiculelor (comisia Volkswagen) a fost numit membru supleant si romanul Siegfried Muresan.
Muller spune ca nu mai pot fi tolerate discrepantele dintre emisiile de la testele oficiale si cele reale, de pe sosea: „Noi, industria, trebuie sa o luam pe o cale noua”.
Muller a discutat cu politicieni si cu reprezentanti ai autoritatilor de reglemntare, incercand sa le castige increderea, mai ales ca scandalul a „sters” 17 miliarde de euro din capitalizarea de piata a companiei. Insa Muller a facut declaratii considerate ca fiind gafe in SUA, unde nici solutiile tehnice propuse de companie nu au fost acceptate.
In Europa, solutiile propuse sunt mai simple, insa marea problema aici este ca germanii nu vor sa-i despagubeasca financiar pe posesorii masinilor afectate de scandalul DieselGate.
Mai multi producatori auto au tinut sa precizeze ca masinile lor indeplinesc in totalitate normele de poluare stipulate prin testele de laborator. Cativa oficiali de rang inalt au spus ca procedura de testare trebuie schimbata in Europa, fiindca in caz contrar marile companii greu isi pot recastiga credibilitatea.
Problema este ca noxele, in condusul real, pe sosea, sunt de cateva ori mai mari decat cele din laborator, iar acest lucru este inacceptabil si arata ca testele, chiar cand nu sunt pacalite cu soft-uri, sunt irelevante in raport cu realitatea.
Nu au mai aparut informatii ca si alti constructori ar fi pus pe masini soft-uri care sa pacaleasca emisiile, insa foarte multa lume banuieste ca mai sunt pe lista nume „grele”. La Volkswagen s-a decis adoptarea acestei strategii de trisare fiindca mijloacele tehnice nu permiteau masinilor diesel sa se conformeze testelor extrem de dure de emisii din SUA.
La departamentul dezvoltare motoare s-a instalat disperarea si singura solutie viabila a fost utilizarea acestui soft, in speranta ca miscarea nu va fi descoperita. Nu se stie ce „sacrificii” ar fi trebuit sa faca Volkswagen pentru a respecta normele de noxe, insa daca ar fi fost o solutie tehnica scumpa sau daca ar fi scazut performantele masinii, managerii de top nu ar fi acceptat aceste variante.
La Volkswagen atmosfera este tensionata si comitetul de conducere se va intalni pe 3 februarie pentru a discuta a treia oara in trei saptamani chestiunile „arzatoare” legate de scandal.