Acasa Opinie OPINIE: Cumparati configuratii, nu caroserii. 5 reguli pentru o masina in care sa te simti bine

OPINIE: Cumparati configuratii, nu caroserii. 5 reguli pentru o masina in care sa te simti bine

de Adrian Mitrea

Interior Opel Insignia (sursa - Opel)

Problema gusturilor (bune) la romani e destul de cunoscuta. Orice om cu un pic de simt estetic poate observa ca majoritatea caselor sunt urate. Nu mai zic de blocuri, vestimentatie sau… masini. Cu industria auto am legaturi mai puternice decat cu moda sau constructiile asa ca imi permit sa fac o recomandare scurta tuturor celor care isi vor cumpara o masina noua sau la mana a doua de acum inainte: Cumparati configuratii, nu caroserii!

Din 2007 si pana in prezent cred ca am trecut de pragul de 400 de masini diferite conduse – incepand cu automobile care valoreaza 1.000 euro sau chiar mai putin si pana la masini de lux care costa peste 250.000 euro, fara taxe. Ca vechime, am avut onoarea sa pun mana pe automobile produse incepand cu anii ’30 si pana la cele mai noi, fabricate in 2015.

Concluzia? Mereu au existat masini frumoase si, mai ales, frumos configurate – indiferent de anul de productie sau pretul de catalog.

Interior Opel Corsa (sursa - Opel)

Scuze precum “nu am bani” sau “nu am timp” sunt penibile. Nu ai neaparat nevoie de bani pentru a configura frumos o masina, la fel cum nu ai neaparat nevoie de mai mult timp pentru a mentine curata/frumoasa o masina frumos configurata.

Iata cinci reguli de respectat daca vrei sa ai o masina in care sa te simti bine:

1. Nivel de echipare cat mai bun, masina cat mai mica

Cand bugetul este limitat, alege intotdeauna nivelul de echipare cat mai ridicat si masina cat mai mica – indiferent daca ea este noua sau la mana a doua. Necesarul de transport al cuiva este din start satisfacut de orice masina, asa ca nu exista cineva care sa incapa intr-un Volkswagen Golf, dar sa nu aiba loc intr-un Volkswagen Polo. Logica nu trebuie sa fie “cat de mare poate sa fie masina pe care mi-o pot cumpara cu X suma”, ci mai degraba “cat de bine echipata poate sa fie masina pe care mi-o pot cumpara cu X suma”. Cu alte cuvinte, daca ai bani de un Polo fara prea multe dotari, atunci mai bine cumpara un Up! in echipare de top si cu plafon din sticla. Un lucru pe care l-am observat la masinile conduse este ca versiunea de echipare face ca aceeasi masina sa para cu totul alta la „cum se simte” atunci cand compari cea mai accesibila versiune cu cea mai scumpa versiune. Diferente valabile si perceptibile inclusiv la o banala Dacia Logan, atunci cand compari modelul de 6.500 euro cu cel de 12.000 euro. Sunt diferente de mariale si antifonare, uneori difera chiar si numarul de cleme (si calitatea lor) cu care sunt prinse diverse ornamente in interior sau pe caroserie.

Intetior SEAT Mii (sursa - SEAT)

2. Fara tapiterie neagra

Uita de tapiteriile gri si negre. Daca vrei ca viata ta la volan sa fie mai placuta, atunci indrazneste sa alegi ceva mai nonconformist. Cat timp tii o masina? Un an? Sapte? Zece? Ti-ar placea sa te imbraci in negru sau in gri in tot acest timp? Banuiesc ca raspunsul este “nu”. Masina este un accesoriu, este o haina. Fa acest prim pas. Ignora masinile cu interior gri si negru si alege orice altceva. Ai sa-mi multumesti mai tarziu.

Interior Opel Insignia (sursa - Opel)

3. Alege interior bej sau maro

Mergi pe un interior deschis la culoare, de preferat bej sau maro (inchis sau deschis). Aceste culori iti vor crea o ambianta mai luminoasa in masina si vor contrasta mereu frumos cu elementele care inevitabil sunt negre intr-o masina: volan, bord, tunel median (in principiu orice inseamna plastic sau cauciuc). Cand alegi tapiterie neagra sau gri inchis ea se confunda cu restul elementelor din interior, tot de culoare inchisa si ele. Ai parte de un habitaclu funerar, intunecat, trist. Nu vreau sa aud ca interiorul deschis la culoare e mai greu de intretinut sau spalat. E ca si cum ai spune ca nu porti chiloti albi deoarece se vad pete galbene in fata si maro in spate.

Interior MINI Clubman (sursa - MINI)

4. Un interior frumos costa putin

Socoteste cat inseamna in plus costul de achizitie pentru o tapiterie sau un interior altfel decat negru sau gri. Stiu ca fiecare euro conteaza, dar te-ai gandit vreodata cat de putin costa, totusi, sa ai o tapiterie frumoasa? De cele mai multe ori nici macar nu costa ceva in plus ca optiune. Iar atunci cand costa, adaosul pentru o tapiterie de alta culoare este de pana in 300 euro. Daca tii masina cinci ani aceasta inseamna 5 euro/luna in plus ca masina ta sa arate deosebit in interior, iar tu sa te simti bine in timp ce o conduci.

Interior MINI Clubman (sursa - MINI)

5. Alege covorase din material textil

Uita de covorasele din cauciuc. Aparenta lor rezistenta mai mare la uzura si jeg exact asta e, o aparenta. Covorasele din cauciuc poarta mult timp cu ele un miros de petrol. Poate ca nu esti constient, dar mirosul ala discret iti da dureri de cap. E posibil nici sa nu observi. S-ar putea doar sa te regasesti agitat la volan, nervos, recalcitrant sau ametit. Mai mult decat atat, covorasul din cauciuc nu retine apa sau murdaria. Asa ca freci in picioare apa, pamantul si praful stranse pe incaltaminte, cu excremente de animale sau pasari, apoi pornesti ventilatia si iti asiguri necesarul de praf pentru plamani si ochi. Si il mai distribui frumos in toata masina si pe haine. Si intr-un automobil e la fel ca in casa. Nu am auzit pe nimeni sa vrea linoleum in loc de mocheta, daca ar avea de ales doar intre acestea doua. Iar de covorase auto din parchet n-am auzit pana acum.

Interior BMW X1 (sursa - BMW)

Sper sa gasiti utile aceste recomandari si astept comentariile voastre mai jos!

1 comentariu

Daniela 31 august 2023 - 12:21

Îmi place combinația de bej și negru din cabină. Este elegantă și sofisticată. Bejul adaugă o notă de căldură și confort, iar negrul adaugă stil și lux.

Reply

Lasa un comentariu