Acasa Audi VIDEO: Noutatile Grupului Volkswagen la Geneva. Cum arata primul SUV Bentley, noul Audi A3, noul Porsche Boxster si Lamborghini-ul de 2,1 milioane euro

VIDEO: Noutatile Grupului Volkswagen la Geneva. Cum arata primul SUV Bentley, noul Audi A3, noul Porsche Boxster si Lamborghini-ul de 2,1 milioane euro

de Adrian Mitrea

Audi A3 2012 (sursa - Audi)

Marcile din Grupul Volkswagen au prezentat luni seara, 5 martie, in avanpremiera Salonului Auto de la Geneva (6-18 martie) cateva dintre noutatile relevante. Printre ele se numara conceptul pentru primul SUV Bentley, noua generatie a modelului Audi A3, noul Porsche Boxster, dar si un Lamborghini decapotabil ce costa de 2,1 milioane euro.

La evenimentul Volkswagen Group Night au venit 1.300 invitati din 44 de tari, in sala aflandu-se conducerea Grupului, membri ai echipei Bayern Munchen si alte VIP-uri.

Bentley EXP 9 F (poze)

De departe cea mai impresionanta noutate este conceptul Bentley EXP 9 F, cel care anunta liniile primului SUV pe care il va lansa marca de lux britanica. Cu linii retro interpretate modern, mult lemn si piele, Bentley EXP 9 F aminteste parca putin de Range Rover.

Ca orice alt model Bentley varf de gama, EXP 9 F are un motor pe benzina cu 12 cilindri (W12), de 6 litri, bi-turbo. Propulsor dezvolta circa 600 Cai Putere si un cuplu maxim de 800 Newton-metru (Nm) si este imperecheat cu o transmisie automata cu 8 viteze, potrivit Bentley.

Noul Audi A3 (poze)

Noul A3 este cu pana la 80 de kilograme mai usor decat modelul pe care-l inlocuieste si este primul automobil construit pe noua platforma MQB a Grupului Volkswagen. Acest nou A3 va sta la baza unei intregi familii de masini. Din 2014 noul Audi A3 va avea si o versiune hibrida reincarcabila la priza (Plug-In Hybrid).

Deocamdata, noul A3 vine cu urmatoarele motorizari:

  • 1.2 TFSI (benzina) de 77 kW (105 CP)
  • 1.4 TFSI (benzina) de 92 kW (125 CP)
  • 1.8 TFSI (benzina) si 1.8 TFSI quattro de 118 kW (160 CP)
  • 2.0 TFSI (benzina) si 2.0 TFSI quattro de 147 kW (200 CP)
  • 1.6 TDI (diesel) de 66 kW (90 CP)
  • 1.6 TDI (diesel) de 77 kW (105 CP)
  • 2.0 TDI si 2.0 TDI quattro cu 103 kW (140 CP)
  • 2.0 TDI si 2.0 TDI quattro de 125 kW (170 CP)

In functie de motorizarea aleasa Audi A3 poate avea fie o transmisie manuala cu sase viteze, fie una cu dublu ambreiaj (DSG) cu sase viteze sau cu sapte viteze. Versiunea cu sapte trepte are ambreiaje care lucreaza uscat, nu intr-o baie de ulei, fiind deci mai eficiente.

Bugatti Veyron Vitesse

Bugatti Veyron Vitesse, cel mai rapid automobil decapotabil din toate timpurile, are 1.200 CP si dezvolta un cuplu de 1.350 Nm.

Decapotabila poate atinge o viteza maxima de 410 km/h si are nevoie de 2,6 secunde pentru atinge 100 km/h. Fortele laterale pot atinge 1,4 G. Oficialii Bugatti spun ca poti sa rulezi fara probleme cu 350 km/h cu masina decapotata.

Porsche Boxster (poze)

Abia ce a vazut lumina reflectoarelor in Geneva, decapotabila Porsche Boxster va fi lansata si in Romania in aprilie. Pretul de baza este de circa 50.000 euro. Cea mai slaba varianta e oricum foarte rapida, atingand suta in 5,7 secunde.

Acest nou model, ca si cel pe care il inlocuieste, are doua variante, Boxster si Boxster S, ambele propulsate de motoare pe benzina cu sase cilindri, cu injectie directa.

Pe varianta de baza propulsor are o capacitate cilindrica de 2,7 litri si dezvolta 195 kW/265 Cai Putere (CP), cu 10 CP mai multi decat pe modelul care iese din productie. Cu acest motor masina atinge 100 km/h in 5,7 secunde. Varianta Boxster S are un motor de 3,4 litri ce livreaza 232 kW/315 CP, cu 5 CP mai mult decat la vechiul model. Acest propulsor ii asigura masinii un sprint pana la 100 km/h in 5 secunde.

Ambele propulsoare sunt imprecheate standard cu o transmisie manuala cu sase viteze, iar optional pot fi dotate cu transmisia automatizata Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK) cu sapte viteze. Cu PDK, Boxster are un consum mediu declarat de 7,7 litri benzina/100 km, iar Boxster S consuma 8 litri/100 km.

Pe noul Boxster debuteaza Porsche Torque Vectoring (PTV) cu diferential mecanic pentru puntea spate, o tehnologie ce mareste stabilitatea pe viraje si agilitatea generala a masinii.

Prima generatie Boxster a debutat in 1996 si in 2005 a venit pe piata a doua.

Lamborghini Aventador J

Lamborghini Aventador J (sursa - Lamborghini)Litera J din denumirea acestei masini vine de la indicativul dat de Federatia Internationala de Automobilism (FIAT) masinilor de curse din diverse categorii, spune Lamborghini.

Aventador J este cel mai scund Lamborghini facut vreodata, cu motor de 6,5 litri ce dezvolta 515 kW/700 Cai Putere (CP). Masina dispune de tractiune 4×4.

Celula pasagerilor este construita integral din fibra de carbon. O persoana a cumparat deja masina, platind pe ea 2,1 milioane euro fara taxe.

Volkswagen Cross Coupe (poze)

Cross Coupe a fost prezentat pentru prima data la Tokyo, in noiembrie 2011, ca un automobil hibrid benzina-electric. La Geneva Cross Coupe debuteaza intr-o versiune hibrida diesel-electric, care are un consum de 1,8 litri de motorina/100 km. Versiunea pe care Volkswagen o aduce la Geneva dezvolta 225 kW/306 Cai Putere (CP) si poate atinge 225 km/h. Masina cantareste 1.858 kg, potrivit constuctorului.

Volkswagen Cross Coupe este un SUV de mici dimensiuni ce pare ca vrea sa fure clientela de la mai marii BMW X6 si Infiniti FX. Volkwagen nu spune ca va produce acest model, ci doar ca el prefigureaza designul viitoarelor sale SUV-uri. Oricum, ipoteza ca masina sa intre in productia de serie nu este exclusa, cu atat mai mult cu cat segmentul SUV-urilor este in crestere si pe piata au aparut masini ca Nissan Juke si Opel Mokka.

Seat Toledo (poze)

Conceptul gata de productie Toledo, care ajunge pe piata in forma finala spre sfarsitul anului, marcheaza o noua schimbare de design pentru Seat.

Cu o lungime de 4,48 metri si un ampatament de 2,6 metri, Toledo ofera spatiu pentru cinci pasageri si un portbagaj de peste 500 litri. In plus, spune Seat, „pe langa designul atractiv, masina va avea si un raport calitate-pret exceptional”.

Spatarele banchetei spate sunt rabatabile, pentru a avea calitatile practice ale unui hatchback sau break. Capota portbagajului se deschide cu tot cu luneta, in stilul Skoda Octavia.

Skoda Citigo

Skoda a defilat cu versiunea cu cinci usi a modelului Citigo, cel mai mic automobil din gama actuala a marcii cehe. Productia variantei cu trei usi a inceput deja, in Slovacia. Citigo cu trei si cinci usi este derivata din Volkswagen up!, succesor simbolic pentru Lupo.

Skoda Citigo cu 5 usi (sursa - Skoda)Skoda Citigo este mult mai mica decat Fabia, avand 3,56 metri lungime, 1,65 metri latime si 1,48 metri inaltime. In pofida dimensiunilor reduse, portbagajul ofera un spatiu de depozitare de 251 litri, semnificativ mai mare decat rivalii Peugeot 107/Citroen C1 si Toyota Aygo. Prin rabatarea scaunelor din spate se poate obtine un portbagaj de 951 litri.

Specificatiile sunt aceleasi, indiferent de tipul caroseriei, cu trei sau cinci usi. Varianta cu cinci usi va fi mai scumpa cu cateva sute de euro fata de versiunea cu trei portiere. Vor fi disponibile doua motorizari la introducerea pe piata, ambele pe benzina si cu o capacitate cilindrica de un litru: 60 Cai Putere (CP) si 75 CP.

Pe langa toate acestea Volkswagen a mai adus la evenimentul de avanpremiera, inainte de Salon, un concept al unui pick-up Amarok inaltat.

Giugiaro Brivido

Conceptul Brivido este un coupe cu patru locuri, luxos si sportiv, care nu poarta identitatea unei marci. Desi este un concept, Giugiaro integreaza componente si solutii tehnice regasite pe autmobile de serie din Grupul Volkswagen, potrivit oficialilor marcii.

Grupul Volkswagen are 500.000 angajati la nivel mondial, opereaza 94 de uzine si cuprinde 11 marci, incluzand Volkswagen Autovehicule Comerciale, Scania si MAN.

Giugiaro Brivido Concept (sursa 0-100.ro)

Bugatti Grand Sport Vitesse (sursa - 0-100.ro)

Bugatti Grand Sport Vitesse (sursa - 0-100.ro)

Corespondenta de la Geneva.

Lasa un comentariu