Masinile din ziua de azi pastreaza esenta automobilului pur, creat pentru placerea de a conduce si a te deplasa de la A la B, dar au devenit mai mult decat atat. Automobilele moderne sunt mici extensii ale locuintei noastre si, in acelasi timp, mari accesorii vestimentare. In ton cu toate acestea, Opel a lansat recent o versiune restilizata a modelului Corsa. E mai stilata ca niciodata, dar si mai scumpa ca niciodata. Am facut un scurt test prin Bucuresti, iar de la volan am trecut intr-o poveste cu agenti secreti, concursuri creative si provocari ce amintesc usor de celebrul show de televiziune Fort Boyard.
Capitala, dar si celelalte orase din tara sunt total atipice fata de ceea ce vezi in alte tari. In Romania nu conteaza daca ai masina mica sau mare, cu motor de 1,2 litri sau de 2 litri. Taxele de drum sunt la fel, impozitul anual oricum nu costa mare lucru, locurile de parcare amenajate sunt atat de putine incat nici nu conteaza, iar cand vrei sa parchezi aiurea o poti face indiferent daca ai Corsa sau Antara. Ce vreau sa spun e ca noi romanii avem mai multa libertate in alegerea unei masini decat altii. De asta Parisul e plin de smart si MINI, iar Bucurestii de SUV-uri si berline de peste 4 metri lungime.
Opel Corsa, odata cu cea mai noua generatie, a patra, lansata in 2006, a devenit un fel de masina buna la toate. E spatioasa ca Astra de acum doua generatii (Astra G), are un portbagaj patratos de 285 de litri si o gama de motorizari ce porneste de la 64 de Cai Putere (CP) si ajunge la 192 CP. Preturile sunt pe masura, intre circa 10.500 euro cu TVA inclusa si 20.000 de euro.
Am condus o varianta de top, echipata cu motor turbo diesel de 1,7 litri, ce livreaza 130 CP si un cuplu de 300 Newton-metru (Nm). Motorul asta e grozav pe Corsa. Astfel echipata, masina atinge 100 km/h in 9,5 secunde, consuma (real) circa 7,5 litri motorina/100 km in Bucuresti si nu-ti da emotii nicio clipa. In combinatie cu jante de 17 inch si sasiu sport directia e precisa si condusul devine o joaca. In trafic te simti de parca ai merge pe scuter in Turul Frantei.
Odata cu versiunea restilizata introdusa si pe piata din Romania in luna martie din acest an, Corsa se aliniaza la cele mai noi tendinte ale segmentului: culori vii si combinatii indraznete, suprafete glossy si o ergonomie demna de o treapta superioara in ierarhia segmentelor in care impartim automobilele in mod traditional (vezi galeria foto). In plus, Corsa are dotari (optionale, desigur) pe care nu le poti gasi la niciun rival din segmentul ei: volan incalzit si suport pentru biciclete integrat (un fel de sertar ce iese din bara de protectie din spate).
Practic, modificarile estetice primite de Corsa pe sfarsit de 2010 le completeaza pe cele tehnice din februarie 2010.
Vine si reversul medaliei imediat. Pretul de 19.000 de euro cu tot cu TVA, pentru versiunea testata, e mare pentru clasa B, chiar daca vorbim de o masina spatioasa si buna la toate. In plus, motorul de 1,7 litri, destul de mare pentru o masina totusi mica, transmite vibratii neobisnuite intregii caroserii atunci cand sta la ralanti. Daca puterea si cuplul ridicat sunt incantatoare, trebuie sa accepti un interior relativ zgomotos si sa-ti placa sa auzi motorul in habitaclu tot timpul.
In concluzie, Corsa poate ca nu e cea mai buna alegere din segment, dar alaturi de Polo, Fiesta, Mazda2 si noul Aveo reprezinta una dintre cele mai inspirate alegeri din clasa mica, daca vrei o masina buna la toate si care se conduce bine. Desigur, e greu ca ghicitul unui cifru sa gasesti o combinatie optima intre o motorizare decenta si o echipare multumitoare, dar in cazul Opel Corsa orice combinatie iti trece prin cap e posibila.
De la scurta experienta la volan am trecut intr-un concurs cu agenti secreti si probe grele, dar amuzante, ce aduc putin a Fort Boyard. Comunicarea dintre producatorii auto, presa si clienti s-a mutat pe retele sociale si oriunde te-ai astepta sa nu fie, iar test drive-urile pentru presa s-au schimbat si ele. Dupa un pic de condus, parte a Corsa Urban Challenge, am trecut prin probe precum: tine un discurs moralizator unui sofer despre centura de siguranta, gaseste o statuie din centrul vechi al Capitalei, recunoaste un citat celebru si fotografiaza un element fizic (cladire) cu care are legatura si, desigur, corespondenta cu presupusi agenti secreti. Doua echipe, numarele 4 si 5 (din care am facut si eu parte), au realizat cele mai bune clipuri, au facut cele mai bune fotografii si au castigat, la egalitate de puncte. Premiul: un curs de dezvoltare personala organizat de Life After Work, aceeasi agentie care a instrumentat si acest cel mai nonconformist test drive la care am participat vreodata.