Acasa Eco Renault 4 E-TECH: Tips & Tricks despre încărcare și costuri

Renault 4 E-TECH: Tips & Tricks despre încărcare și costuri

de Adrian Mitrea

Renault 4 E-TECH este un bun pretext pentru a vorbi despre încărcare și costuri. Pe scurt, despre cum poate deveni o astfel de mașină electrică bine integrată în viața ta. Cum să te poți bucura din plin de mașină, fără să simți că „electrica e o povară”.

În funcție de stilul de viață al fiecăruia și de numărul de kilometri parcurși pe zi, o astfel de mașină ar putea fi încărcată, fără probleme, zilnic. Pentru acest scenariu e optimă alimentarea până la 80% sau 90%, din mai multe motive pe care le detaliez imediat.

Încărcare zilnică

După câteva astfel de încărcări, este recomandată și o încărcare până la 100%, ca mașina să realizeze corect echilibrarea celulelor și ca sistemul de management al bateriei să învețe să folosească, să analizeze și să echilibreze toată capacitatea bateriei.

De ce până la 80% sau 90% la utilizare zilnică? Simplu. Pentru că la 100% mașina va avea un comportament diferit la frânare. Pedala de frână va reacționa diferit la 98-99-100% baterie vs. momentele când bateria este mai descărcată.

Așadar, plecând mereu cu baterie 100%, timp de câteva minute (până se descarcă un pic bateria), mașina se va simți diferit decât în restul timpului. Bateria, fiind plină, nu mai poate absorbi energie la frânare. Din acest motiv pedala este, de obicei mai tare, iar frânele de fricțiune sunt utilizate mai mult decât frânarea regenerativă.

Descărcare zilnică

Din motive de confort (psihologic) poate fi util să încarci mereu mașina când ajunge în jurul a 40%. E bine să n-o lași să se descarce mai mult decât atât. Dacă apar urgențe de deplasare, un Renault 4 E-TECH poate parcurge 100-150 km fără probleme. Iar când vine urgența… singurul lucru pe care sigur nu ți-l dorești este o mașină cu doar 10% baterie.

Altfel, din punct de vedere tehnic, aducerea bateriei la 0% nu reprezintă o problemă. Este chiar recomandat ca, o dată la câteva încărcări, nivelul de descărcare al bateriei să ajungă cât mai jos.

Dar e important ca mașina să nu fie lăsată așa, cu bateria descărcată (sub 20%), pe perioade lungi de timp (zile la rând).

Cu alte cuvinte, nu e nicio problemă să ajungi cu 2% baterie acasă dacă imediat ce ai parcat pui mașina la încărcat.

Bateria nu va avea de suferit. Cu atât mai mult cu cât bateria lui Renault 4 E-TECH este climatizată activ (răcită și încălzită cu lichid).

Renault 4 E-TECH: optimizarea costurilor

Alimentarea preponderent acasă, de la un furnizor de energie cu prețuri mici, face ca un plin pentru Renault 4 E-TECH să coste cam 60 Lei, cu tot cu pierderi.

Astfel, cu 60 Lei poți parcurge între 200 și 400 km cu o mașină precum Renault 4 E-TECH. Acest cost este de cel puțin 4 ori mai mic față de un model echivalent pe benzină, să spunem Renault Captur.

Pentru drumuri lungi, e important să pleci cu 100% de acasă și să alimentezi pe drum, dacă e cazul, strict cât ai nevoie pentru a ajunge la destinație.

Altfel, bazându-te doar pe energia electrică mai scumpă de la stațiile fast charge, calculul economic nu mai este atât de avantajos (comparativ cu încărcarea acasă, ieftin).

Pentru un consum redus, o economisire a energiei semnificativă poate rezulta din stilul de condus. Viteza mai redusă, stilul mai calm de a conduce și anticiparea… toate acestea reduc consumul.

Pe de altă parte, cele 5 moduri de condus – Eco, Comfort, Sport, Snow și All-terrain – modifică mai degrabă răspunsul pedalei de accelerație. Influențele asupra consumului nu vor fi dramatice.

Cheia economiei de energie – dacă urmărești neapărat acest aspect – vine de la stilul de condus.


Material realizat cu sprijinul Renault România, fără influențe editoriale. Forma și fondul acestui articol aparțin în totalitate 0-100.ro. Mulțumiri Renault România pentru colaborare!



Lasa un comentariu